کد خبر: ۷۸۹۹۳
زمان انتشار: ۱۵:۲۹     ۲۳ شهريور ۱۳۹۱
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی‌ مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امور خارجه ترکیه روز گذشته از سلامت کامل زائران ایرانی و تلاش برای آزادی هر چه سریع‌تر این زائران خبر داد.
به گزارش 598 به نقل از مشرق، محمدحسن آصفری امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در دیدار و گفت‌وگویی که روز گذشته در حاشیه اجلاس سیکا با وزیر امور خارجه ترکیه به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی داشتم، ایشان از سلامت کامل گروگان‌ها خبر داد و قول داد هر چه سریع‌تر زمینه آزادسازی زائران ایرانی را فراهم سازد.

وی تصریح کرد: اجلاس سیکا طی دو روز گذشته با حضور وزرای خارجه 24 کشور در قزاقستان برگزار شد که در این اجلاس کشورهای ایران، عراق، اردن، چین، کره، ازبکستان، تاجیکستان، گرجستان، روسیه و ترکیه حضور داشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی‌ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بیانیه این اجلاس که به اجلاس آستانه معروف است، گسترش سلاح‌های هسته‌ای و شیمیایی و میکروبی به عنوان یک تهدید جدی مطرح و توجه کشورها به مقابله و چاره‌اندیشی با این سلاح‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

آصفری تأکید بر حق قانونی ملت‌ها در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را از دیگر موارد بندهای این بیانیه عنوان کرد و ادامه داد: در یکی از بندهای بیانیه پایانی این اجلاس از جمهوری اسلامی ایران به دلیل برگزاری سمینار و مبارزه با پدیده اعتیاد تشکر و قدردانی شد.

وی احترام به کشورها با حفظ تمامیت ارضی، توجه کشورهای دنیا به مسائل محیط زیست و جلوگیری از آلودگی محیط زیست را از دیگر بندهای این بیانیه عنوان کرد.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار و گفت‌وگوی خود با رئیس جمهور قزاقستان گفت: در این دیدار موضوعات و مسائل مختلفی مطرح و مورد تاکید قرار گرفت که گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور،  تعامل گروه پارلمانی دوستی بین ایران و قزاقستان، گسترش ارتباطات مجلس دو کشور، ضرورت احداث و تکمیل هر چه سریع‌تر راه آهن ایران و گرجستان و قزاقستان بخشی از این گفت‌وگو بود.

آصفری ادامه داد: رئیس جمهور قزاقستان همچنین سلام گرمی خدمت مقام معظم رهبری داشتند و به ایشان به عنوان رهبر انقلاب اسلامی اظهار ارادت کردند.

به گفته وی بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل فلسطین، آذربایجان، سوریه، تقدیر از ایران به دلیل حضور در اجلاس قاهره از دیگر موضوعات مطرح شده در حاشیه این اجلاس بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها