کد خبر: ۷۹۱۸۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۶     ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
تلويزيون به مناسبت فرا رسيدن هفته دفاع مقدس قصد دارد تعدادي از آثار سينمايي اخيراً اكران شده را به نمايش درآورد.
به گزارش 598 به نقل از باني فيلم، فيلم‌هايي چون «شور شيرين» (جواد اردكاني) و «روزهاي زندگي» (پرويز شيخ طادي) كه نيمه نخست امسال روي پرده سينماها بودند، به دليل مضمون جنگي خود براي پخش در اين هفته ـ كه از 31 شهريور آغاز و تا ششم مهر ادامه دارد ـ، توسط صدا و سيما خريداري شده‌اند.
 
«شب واقعه» (شهرام اسدي)، «به كبودي ياس» (جواد اردكاني)، «زخم شانه حوا» (حسين قناعت) و «گلوگاه شيطان» (حميد بهمني) ديگر آثاري هستند كه حق پخش آنها خريداري شده و قرار است در اين هفته به پخش برسند.
 
اين آثار سال گذشته به اكران رسيدند. قاسمي، مدير پروژه هفته دفاع مقدس اين خبر را داده و افزوده كه اين آثار براي اولين بار از شبكه‌هاي يك و دو سيما روي آنتن مي‌روند.
 
طبق اعلام روابط عمومي سيما، وی برخی از مهمترین اقدامات شبکه های سیما را یادآور شد و گفت: شبکه یک با پخش مستند «حضور» به بررسی نقش رهبری در دفاع مقدس می پردازد و با پخش مجموعه داستانی «آخرین روزهای زمستان»، زندگی شهید باقری را برای مخاطبان خود بازگو می‌کند.
 
همچنین این شبکه با پخش برنامه «سین مثل سریال» در هفت شب متوالی به بررسی سریال های تولید شده سیما در ارتباط با موضوع دفاع مقدس در ده سال اخیر می پردازد. همچنین شبکه یک از 31 شهریور تا 6 مهر در برنامه های صبحگاهی خود با دعوت از چهره های شاخص دوران دفاع مقدس، به بیان خاطرات آنها و شرایط جنگ در آن مقطع خواهد پرداخت.
 
 
به گفته او، شبکه تهران نيز با برنامه «تهران 20» در هفت شب هفته دفاع مقدس با حضور چهره هایی نظیر وزیر خارجه دوران جنگ، مسئول تبلیغات جنگ، فرماندهان ارتش و سپاه و مسئولان جهاد سازندگی به موضوع جنگ و دفاع مقدس می پردازد، وی افزود: برنامه «رادیو 7» نیز در این ایام ویژه دفاع مقدس و جنگ خواهد بود و برنامه «صبح دیگر» به مباحثی پیرامون خانواده و جنگ می پردازد و فیلم های طنز جنگی نیز در برنامه «هفته نامه» مورد بررسی قرار می گیرند.
 
قاسمی در ادامه با اشاره به این که شبکه نمایش و شبکه مستند نیز فیلم های داستانی و مستندهای مربوط به هفته دفاع مقدس را در معرض دید مخاطبان خود می گذارند، یادآور شد: باکس 23 ـ 21 شبکه نمایش در هفت شب متوالی اختصاص به فیلم های جنگی و دفاع مقدس و نیز ضد آمریکایی دارد و شبکه مستند نیز در شب های هفته دفاع مقدس به پخش بهترین مستندهای مربوط به این دوران خواهد پرداخت.
 
شور شيرين با بازي رضا رويگري، شبنم قلي‌خاني و احمد نجفي به زندگي شهيد كاوه مي‌پردازد و قصه پدري است كه براي حضور در مراسم عقد پسرش راهي مناطق غرب كشور مي‌شود كه ضد انقلاب در آنجا حضور دارد. در روزهاي زندگي نيز حميد فرخ‌نژاد و هنگامه قاضياني نيز نقش زن و شوهري را دارند كه طي ايام جنگ در يك بيمارستان صحرايي به خدمت رساني مشغول هستند. اين فيلم در جشنواره فيلم فجر سال گذشته در چند رشته برنده سيمرغ بلورين و ديپلم افتخار شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها