کد خبر: ۷۹۸۳
زمان انتشار: ۰۰:۳۲     ۱۹ دی ۱۳۸۹
برکات فتنه های زمان:
امام صادق (ع) فرموده­ اند: «تمنّوا الفتنه، ففيها هلاک الجبابره و طهاره الارض من الفسقه» به استقبال فتنه رويد؛ چرا که در فتنه هاست که حاکمان جور و افراد ستمگر هلاک می­شوند و زمين از فاسقان پاک می­گردد.

حسن نوروزی/ «فتنه» به امتحان سخت، ناشناخته و پيچيده گفته می­شود. وقوع فتنه ها يکی از تدابير الهی برای سنجش ميزان ولايت پذيری مؤمنان و زمينه ای برای رسوا شدن منافقان و مستکبران است.

در روايتی از پيامبر اسلام (ص) آمده است که:

 «لاتکرهوا الفتنه فی آخرالزمان فإنّها تُبيرُ المنافقين»

 از فتنه و آزمايش در آخرالزمان نگران نباشيد؛ چرا که موجب نابودی منافقان خواهد شد. (محمد محمدی ری شهری، ميزان الحکمه، حديث شماره 15748)

هم­چنين امام صادق (ع) فرموده­ اند:

«تمنّوا الفتنه، ففيها هلاک الجبابره و طهاره الارض من الفسقه»

به استقبال فتنه رويد؛ چرا که در فتنه هاست که حاکمان جور و افراد ستمگر هلاک می­شوند و زمين از فاسقان پاک می­گردد. (همان، حديث شماره  15749)

 البته مؤمنان برای در امان ماندن از خطرات فتنه بايد به قرآن و عترت تمسک جويند و براساس تقوا عمل کنند. همان گونه که مولای متقيان (ع) می فرمايد:

«اعلموا من يتق الله، يجعل له مخرجا من الفتن و نورا من الظلم»

بدانید کسی که تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه خروج از فتنه ها و چراغ هدایتی در ظلمت ها را در اختیار او قرار می دهد. (نهج البلاغه، خطبه 183، ص194)

 فتنه ۸۸ به عنوان مصداق بارز فتنه در عصر حاضر پیش روی ماست که موجب نابودی منافقین و فاسقین و سرافرازی اهل تقوا شد. به امید ان که با ابزار بصيرت که چیزی جز محور قرار دادن حق الله و حق نبی اکرم (ص) و اهل بيت (ع) در طبقه بندی امور است از گزند فتنه های آتی مصون بمانیم. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها