کد خبر: ۸۰۵۲۳
زمان انتشار: ۱۰:۲۳     ۰۱ مهر ۱۳۹۱
جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه سامانه‌ها و تجهیزاتی که امروز در اختیار نیروهای مسلح است فقط برای خودمان شناخته شده است، گفت: رژیم صهیونیستی در صورت تجاوز به ایران، روند نابودی خود را تسریع می‌کند.

فارس، امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش شب گذشته به همراه امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور در برنامه تلویزیونی «دیروز امروز فردا» به بررسی مقاطع مختلف جنگ تحمیلی و وضعیت امروز نیروهای مسلح پرداختند.

امیر موسوی در این برنامه با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در تمام معادلات جهان یک کشور مؤثر و تاثیر گذار است، گفت: اصولا در دنیا، نظریه پردازان نظامی ارتش‌های مختلف را با شاخصه‌های مختلف دسته بندی می‌کنند که بنابر این تعریف، برخی ارتش‌ها آموزش محور، برخی دیسیپلین محور و برخی نیز روحیه محور هستند اما بر اساس نظریه حضرت امام (ره) که رهبر معظم انقلاب آن را به خوبی تبیین فرمودند، ارتش ما یک ارتش معنویت محور است.

وی در ادامه با بیان اینکه ارتش امروز با ارتش ابتدای انقلاب که وارد جنگ شد، از هیچ نظر قابل مقایسه نیست، گفت: امروز سپاه و بسیج با تمام توان در کنار ارتش ایستاده‌اند و هر کجا که لازم است همکاری‌های مختلف صورت می‌گیرد.

موسوی در خصوص نوع همکاری‌ها با سپاه و جلوگیری از اقدامات موازی اظهار داشت: البته این طور نیست که ارتش و سپاه موازی یکدیگر عمل کنند بلکه این دو مکمل هم هستند اما در برخی جاها لازم است که هم ارتش و هم سپاه دست به اقداماتی بزنند که برای پیشبرد اهداف انقلاب لازم است.

وی در خصوص انجام رزمایش‌های مشترک نیز اظهار داشت: این رزمایش‌ها در گذشته نیز بوده و یک امر روتین است. برای مثال در سال قبل در جنوب کشور رزمایشی انجام شد که برخی تیپ‌ها از سپاه نیز در آن حضور داشتند و مسئولیت رزمایش نیز با خود بنده بود.

جانشین فرمانده کل ارتش در پاسخ به این که آیا ما توانسته‌ایم تاریخ دفاع مقدس را به صورت کامل برای نسل‌های آینده تدوین کنیم، گفت: اگر ما دفاع مقدس را به عنوان یک کتابخانه بزرگ در نظر بگیریم، متاسفانه تاکنون 4-5 کتاب از این کتابخانه بزرگ منتشر شده است که جا دارد تمام تلاش خود را برای تکمیل این موضوع به کار بگیریم.

موسوی با بیان اینکه دفاع مقدس ما تجلی سه عامل رهبری، مردم و دین بود، خاطرنشان کرد: تمام پول تجهیزات ارتش زمانی که وارد جنگ شد، 60 میلیارد دلار بود اما ما امروز پیشرفته‌ترین تجهیزات را خودمان در داخل می‌سازیم و این تجهیزات نیز متناسب با راهبردهای ما طراحی و تولید می‌شود و این طور نیست که ابتدا تجهیزات را بسازیم و بعد برای این تجهیزات راهبرد در نظر بگیریم.

وی یکی از نتایج خودکفایی در نیروهای مسلح را اینگونه تعبیر کرد که اگر دشمنان پیشرفته‌ترین تجهیزات را در اختیار ما قرار دهند اما باز هم آنچه که مسلم است آنها مکانیزم این تجهیزات را می‌شناسند ولی امروز سامانه‌ها و تجهیزاتی که در اختیار نیروهای مسلح است فقط برای خودمان شناخته شده است.

جانشین فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه ما همواره مردم را محرم خود می‌دانیم، خاطرنشان کرد: اگر برخی چشم و گوش‌های نامحرم نبود و ما می‌توانستیم اتفاقاتی که در طول این سال‌ها در نیروهای مسلح افتاده را برای مردم بازگو کنیم، ملت ایران از نظر عزت و غرور ملی سر به خورشید می‌زد.

موسوی ادامه داد: برای نمونه، در عرصه پدافند غیر عامل ما در ایام جنگ چه از لحاظ دانش و چه از لحاظ تجهیزات صفر بودیم اما امروز اگر نگوییم توان ما در این زمینه در دنیا بی‌نظیر است، باید بگوییم کم‌نظیر است.

وی در ادامه این گفت‌وگو در خصوص تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران و نحوه پاسخ ایران به هر گونه تجاوز در نبردهای آینده گفت: در این صورت دشمن پس از حمله با مواردی مواجه می‌شود که هیچ گاه انتظار آن را نداشته است.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به رونمایی برخی دستاوردها و سامانه‌ها در مقاطع مختلف گفت: بالاخره دشمنان نیز نظامی‌اند و می‌دانند که ما همه چیز خود را ارائه نکرده‌ایم و اگر صهیونیست‌ها چنین دیوانگی کنند، قطعا روند نابودی‌شان تسریع خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها