کد خبر: ۸۱۲۷۳
زمان انتشار: ۱۸:۵۸     ۰۳ مهر ۱۳۹۱
سرلشکر صفوی:
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم ترکیه مردمی مسلمان هستند و قاعدتا معترض اقدامات ترکیه علیه سوریه خواهند بود و البته ترکیه بازنده اصلی این میدان است.
به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در نشست فرهنگی و سیاسی اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اردبیل که به همت سازمان بسیج اساتید سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در محل دانشگاه محقق اردبیلی این استان برگزار شد به  تشریح بروز و ظهور قدرت جدید جهان اسلام  در مقیاس جهانی پرداخت و گفت: قدرت‌های غربی نگران بروز و ظهور قدرت جدید جهان اسلام هستند و به همین دلیل برای تضعیف یا کنترل و یا به عقب انداختن شکل گیری این قدرت برنامه ریزی می‌کنند و این برنامه‌ریزی ها شامل برنامه‌ریزی‌های نظامی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی و ... علیه جهان اسلام است.

وی ادامه داد: سرمایه‌داری غربی و فرهنگ لیبرالیسم نگران فرهنگ اسلامی هستند. غربی‌ها مبانی قدرت را سرمایه و برخی دیگر دانش و تکنولوژی و ... می‌دانستند اما امام (ره ) اساس مبانی قدرت را مردم قرار داد.

صفوی افزود: غربی‌ها معتقدند اسلام ناب در ایران شکل گرفته است و با دفاع مقدس قدرت گرفته و اکنون تبدیل به یک الگوی تکرارپذیر در جهان شده است و در حقیقت آنچه شروع شده است پاتک در مقابل بیداری اسلامی است و آنها ایران را قلب بیداری اسلامی می‌دانند. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوری آمریکائی‌ها بدنبال هژمونی آمریکا، بعنوان بالاترین قدرت و تک قطبی کردن قدرت بودند و به همین دلیل نیز هجوم خودر ا علیه جهان اسلام شروع کردند.

وی در ادامه به تشریح عوامل توانمند ساز جهان اسلامی پرداخت و گفت: حدود 80 درصد تجارت جهانی از طریق ناوبری دریایی صورت می‌گیرد و ناوگان‌های تجاری باید از ‏تنگه‌های استژیک جهان، عبور کنند. در دو طرف گلوگاه‌های استراتژیک جهان که به آنها گذرگاه‌های عبور اجباری می‌گوییم، کشورهای ‏مسلمان هستند و می‌توان گفت که ‏اقتصاد جهانی را می‌توانند کنترل کنند. در مسائل  نظامی هم این موضوع ‏صدق میکند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری تصریح کرد: از 192 کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد 57 کشور اسلامی ‏هستند. کشور های اسلامی دارای حدود 57 درصد کل ذخایر اثبات شده گاز جهان هستند که کشور ‏عزیزمان ایران بعد از روسیه بیشترین مقادیر گاز دنیا را داراست.‏

وی ظرفیت اثبات شده نفت خام جهان اسلام را حدود 75 درصد خواند و افزود: این میزان ظرفیت اثبات ‏شده در کشور‌های اسلامی قرار دارد این در حالی است که آمریکایی‌ها در سال 25 درصد کل تولید نفت ‏خام جهان را مصرف می‌کنند و بعد آمریکایی‌ها چینی‌ها هستند و هر کشوری که ‏بخواهد توسعه پیدا کند ‏به این منابع انرژی نیازمند است.‏

صفوی در ادامه به تبیین الزامات وحدت و تشکیل قطب بزرگ قدرت جهان اسلام پرداخت و گفت: پس از احساس نیاز، نیاز به رهبری قدرتمند در جوامع اسلامی و ظهور چند دولت قدرتمند در جهان اسلامی که محور وحدت منطقه‌ای باشند، از الزامات وحدت و تشکیل قطب بزرگ قدرت جهان اسلام است.

وی ادامه داد: اگر می‌بینید صهیونیست‌ها و آمریکائی‌ها علیه مقدسات مسلمانان اهانت می‌کنند، حقیقتا بدنبال فریب افکار عمومی هستند و باید دید چه توطئه دیگری در پس این توطئه در ذهن دارند و دشمنان می‌دانند منطقه غرب آسیا مرکز تنش و تقاطع قدرت‌های جهانی و مرکز خیزش جهان اسلام  است.

صفوی با اشاره به تحولات منطقه‌ای گفت: مردم ترکیه مردمی مسلمان هستند و قاعدتا معترض اقدامات ترکیه علیه سوریه خواهند بود. در هدف قرار دادن سوریه در حقیقت میدان‌دار اصلی به نیابت از آمریکائی‌ها و حمایت مالی  برخی کشورهای عربی، ترکیه است و البته بازنده اصلی این میدان می‌باشد  و در این میدان بازیچه دست قدرت‌های فرا منطقه‌ای قرار گرفت.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه به تشریح وظایف کنونی اساتید دانشگاه‌ها پرداخت و گفت:

ما اساتید دانشگاه‌ها در کنار وظایف ذاتی خود، بایستی نگاه جهانی و منطقه‌ای و ملی داشته باشیم و البته امید به آینده را تقویت کنیم. این یک واقعیت است که آینده  متعلق به اسلام است و اسلام برنده نهایی است و ایران قدرتمندترین کشور منطقه است و اکنون هیچ یک از کشورهای همسایه برای ایران نمی‌توانند تهدید باشند.

صفوی در ادامه برنامه ریزی اساتید در جهت استقلال اقتصادی و تدوین راهکارهای عبور از تحریم ها را خواستار شد و در بخش انتهایی سخنان خود گفت: بیشتر از علم اخلاق اساتید است که بر روی دانشجویان تاثیرگذار است و اساتید می‌توانند مرجعیت فکری برای دانشجویان باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها