کد خبر: ۸۱۹۴۸
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۰۶ مهر ۱۳۹۱
اين مسجد با هدف ارائه الگويی مناسب برای ساخت ديگر مساجد در اروپا در زمينی به مساحت 4 هزار مترمربع با هزينه‌ای بالغ بر 13 ميليون پوند ساخته می‌شود.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، دین اسلام علاوه بر اخلاق مداری و کمک به همنوع، ضرورت دستیابی به دانش های نوین را همواره مورد تاکید قرار داده است و اکنون مسلمانان ساکن شهر کمبریج انگلستان توانسته اند این بعد از دین کامل الهی را به مردم عرضه کنند و پس از 4 سال تلاش موفق شوند تا مجوز ساخت اولین مسجد سازگار با محیط زیست را کسب کنند.

مسلمانان شهر کمبریج انگلستان از سال 2008 تا به امروز در تلاش هستند تا مجوزی برای ساخت یک مسجد که دارای کمترین آلودگی زیست محیطی است را کسب کنند. اکنون پس از تلاش های فراوان این اجازه صادر شده است. مسلمان اهل این شهر در نظر دارند تا با استفاده از آموزه های قرآنی و توصیفهای زیبایی که در قرآن آمده این مسجد را آماده کنند.

نکته مهم در اینجا این مسئله است که شهر کمبریج میزبان دانشگاه معروف این شهر یعنی " دانشگاه کمبریج " است که سالانه پذیرای هزاران دانشجوی مختلف از نقاط مختلف جهان است. این حرکت می تواند در نشان دادن چهره واقعی اسلامی به مردم نقاط مختلف جهان بسیار موثر باشد.

برای اهمیت دادن هر چه بیشتر به محیط زیست و طبیعت قرار است در این مسجد یک مجوعه فضای سبز تعبیه شود. سقفهای شفاف، سیستم تصفیه و استفاده دوباره از آب، یک بخش برای بازی کودکان و همچنین یک سالن برای اجتماعات و نمایش برای این مجموعه در نظر گرفته شده است.



طراحان این مسجد حتی  قصد دارند تا بخشی از حیاط این مسجد را به عنوان آشیانه ای برای گونه های مختلفی از پرندگان اختصاص دهند. از دیگر بخش هایی که قرار است به این مسجد اضافه شود یک مرکز آموزشی و یک کافه برای غذا و نوشیدنی است.

اين مسجد با هدف ارائه الگويی مناسب برای ساخت ديگر مساجد در اروپا در زمينی به مساحت 4 هزار مترمربع با هزينه‌ای بالغ بر 13 ميليون پوند ساخته می‌شود.

کارشناسان معتقد هستند که راه اندازی این مسجد بزرگ در شهر کمبریج انگلستان باعث می شود تا این مکان به مانند یک ریه تنفسی در این منطقه عمل کرده و به پاک سازی هوای محیط نیز کمک فراوانی کند همچنان که قطعا جمع شدن مسلمانان در این مسجد به افزایش فضای اخلاق مدار در این منطقه کمک خواهد کرد. مسلمانان ساکن این شهر در حال حاضر در حال تلاش برای جمع آوری پول لازم برای آغاز پروژه مذکور هستند.



 بنا بر آمار موجود 2.5 میلیون مسلمان در حال حاضر در انگلستان زندگی می کنند که این تعداد، یک جامعه بزرگ و تاثیرگذار در این کشور محسوب می شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها