کد خبر: ۸۳۲۲۰
زمان انتشار: ۱۰:۳۴     ۱۲ مهر ۱۳۹۱
پایگاه تحلیلی «آلترنت» می‌نویسد: رامنی نامزد جمهوری خواهان برای تبلیغات انتخاباتی خود مقروض شده و تنها برای جذب حمایت مالی، از اسرائیل حمایت و ایران را به جنگ تهدید می‌کند.

به گزارش فارس، پایگاه تحلیلی «آلترنت» به قلم «آلکس کین» روزنامه‌نگار آمریکایی، به انتقادهای شدید کمپین انتخاباتی رامنی در مخالفت اوباما با نتانیاهو در موضوع اقدام نظامی علیه ایران و آمادگی وی برای حمله به این کشور پرداخت و دلیل این انتقادها را صرفاً تلاش رامنی برای کسب ثروت و تأمین بودجه انتخابات ریاست‌جمهوری خود دانست.

 

* رامنی برای رسیدن به آرا و پول بیش‌تر حاضر است جنگی دیگر را در خاورمیانه به راه بیندازد

 اوباما بار دیگر درباره سیاست‌های آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران در مقابل نتانیاهو و مخالفت‌های علنی‌اش با واشنگتن ایستاد. کمپین تبلیغاتی رامنی هم بلافاصله از اظهارات اوباما درباره اسرائیل در برنامه «60 دقیقه» شبکه سی‌بی‌اس انتقاد کرد. این خود دلیل دیگری است که صحت ادعای اوباما را درباره تلاش رامنی برای به راه انداختن «یک جنگ دیگر» به اثبات می‌رساند. تبلیغات کمپین رامنی بار دیگر یادآوری کرد که این نامزد حاضر است از تبلیغات انتخاباتی خود استفاده کند تا جنگی دیگر را در خاورمیانه به راه بیندازد و از این طریق به آرای بیش‌تر برسد و مهم‌تر از همه، پول بیش‌تری به جیب بزند.

* اوباما تلاش می‌کند در دوران انتخابات به هیاهوی نتانیاهو توجهی نکند

«استیو کرافت» مجری سی‌بی‌اس از اوباما پرسید که آیا «در دوره انتخابات، فشاری از طرف نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل» احساس می‌کند؟ اوباما جواب داد: «وقتی بحث تصمیمات امنیت ملی مطرح باشد، تنها فشاری که من احساس می‌کنم، این است که باید کاری را انجام دهم که به سود مردم آمریکا است. به هیاهوهای خارجی هم اعتنایی نخواهم کرد.» سؤال کرافت درباره اعتراضات علنی نتانیاهو به اوباما برای ترسیم یک «خط قرمز» واضح برای برنامه هسته‌ای ایران بود.

* اختلاف‌نظر در تعریف اوباما و نتانیاهو از «خط قرمز» هسته‌ای برای ایران

منظور از «خط قرمز» همان نقطه‌ای است که پس از آن حمله نظامی به ایران موجه است؛ اقدامی که موجب یک جنگ منطقه‌ای فاجعه‌بار خواهد شد. از نظر نتانیاهو خط قرمزی که باعث حمله نظامی اسرائیل به ایران می‌شود «ظرفیت هسته‌ای» است؛ اصطلاحی بسیار گسترده و مبهم. خط قرمز اقدام نظامی از نظر اوباما این است که ایران عملاً به یک سلاح هسته‌ای دست پیدا کند؛ هرچند اوباما هم از مدت‌ها قبل تحریم‌ها و جنگ سایبری بسیار شدیدی را علیه ایران آغاز کرده است.

* انتقاد کمپین تبلیغاتی رامنی از اوباما به خاطر مخالفت با نتانیاهو

مخالفت اوباما با نتانیاهو موجب شد تا کمپین انتخاباتی رامنی بیانیه‌ای صادر کند و در آن از اوباما انتقاد و از نتانیاهو در مقابل رئیس‌جمهور آمریکا طرفداری کند. «آندریا سائول» سخنگوی رامنی در بیانیه‌ای در شبکه سی‌ان‌ان این‌گونه گفت: «اوباما رئیس‌جمهور، امشب در برنامه 60 دقیقه نگرانی مشروع اسرائیل درباره خطر مسلح شدن ایران به سلاح هسته‌ای را «هیاهو» خواند و اسرائیل را صرفاً «یکی از نزدیک‌ترین متحدان ما در منطقه» خطاب کرد.»

* تهدید رامنی به جنگ با ایران برای آن است که بتواند پول بیش‌تری از طرفداران اسرائیل به جیب بزند

این بیانیه مثال دیگری است که دیدگاه نو محافظه‌کارانه رامنی را نشان می‌دهد. این نظرات مسلماً نفوذ مشاوران وی را نشان می‌دهند که بسیاری از آن‌ها از تیم سیاست خارجی دوران بوش باقی مانده‌اند. اما این بیانیه از طرف دیگر، برای چاپلوسی نزد افرادی نظیر «شلدون آدلسون» است؛ یکی از ثروتمندترین افراد جهان که نگرانی اولش اسرائیل است. توصیفات سازمان خبری «پولیتیکو» از آدلسون نشان می‌دهد که چرا رامنی دارد از زبان جنگ علیه ایران استفاده می‌کند.

* آدلسون با هزینه‌های سرسام‌آور، نتیجه انتخابات را تعیین، از اسرائیل حمایت و هم با اتحادیه‌های کارگری مقابله می‌کند

به گزارش «مایک آلن» خبرنگار پولیتیکو، آدلسون تا کنون «70 میلیون دلار برای کنترل انتخابات ریاست‌جمهوری» هزینه کرده و «قرار است تا روز انتخابات، بیش از این نیز هزینه کند؛ شاید تا 100 میلیون دلار.» اما چرا؟ پولیتیکو می‌نویسد: «اگر رامنی انتخاب شود، آدلسون متحدی قدرتمند را در دو حوزه‌ای پیدا می‌کند که برایش از همه مهم‌تر هستند: امنیت و آسایش اسرائیل، و مخالفت با اتحادیه‌ها.»

* آدلسون از سال‌ها پیش خود را برای حمله به ایران آماده کرده است

یکی از زیرشاخه‌های «امنیت و آسایش اسرائیل» حمایت از موضع انعطاف‌ناپذیر اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای ایران است؛ علی‌رغم این‌که اسرائیل خود صدها سلاح هسته‌ای دارد. «وین بارت» در یکی از مقالات پایگاه خبری «دیلی بیست» درباره موضع آدلسون نسبت به ایران این‌گونه می‌نویسد: «کانی بروک نویسنده نیویورکر در توصیفی فوق‌العاده از آدلسون می‌گوید وی از همان ژوئن سال 2007 آن چنان برای جنگ با ایران آماده بود که بر اساس تمایل به حمله به ایران، مردها را از پسرها جدا می‌کرد. یکی دیگر از گروه‌های تحت حمایت آدلسون یعنی نگهبان آزادی، که اکنون متلاشی شده، در وب سایتش ایران را دومین نگرانی بزرگ خود معرفی کرده... و روزنامه «اسرائیل هیوم» که در مالکیت آدلسون و بزرگ‌ترین روزنامه اسرائیل است، دارد... بر طبل جنگ علیه ایران می‌کوبد.»

* رامنی برای جذب کمک‌های مالی آدلسون از جنگ با ایران حمایت می‌کند

طرفداری‌های رامنی از جنگ با ایران نیز هم جهت با موضع آدلسون در قبال تهران است. اکنون که ظاهراً کمپین رامنی مقروض است و به بودجه بیش‌تر نیاز دارد، کمک‌های آدلسون به کمیته‌های اقدامات سیاسی رامنی برای فعالیت‌های نامشروعش بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها