کد خبر: ۸۳۳۱۲
زمان انتشار: ۱۳:۲۸     ۱۲ مهر ۱۳۹۱
عضو کميسيون امنيت ملي مجلس ادعاي جديد عربستان مبني بر حضور خلبانان ايراني در بمباران مواضع ارتش آزاد سوريه در حمص، حلب و ادلب را کذب محض خواند و گفت: وزارت امور خارجه هر چه سريعتر سفير عربستان را احضار و مراتب اعتراض جمهوري اسلامي ايران را رسما اعلام نمايد.
محمدحسن آصفري نماينده مردم اراک و کميجان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، ادعاي دولت عربستان مبني بر حضور برخي خلبانان ايراني در بمباران مواضع ارتش آزاد سوريه در حمص، حلب و ادلب را کذب محض خواند و گفت: ادعاي طرح شده از سوي دولت عربستان مستند قانوني و عيني ندارد، چرا که جمهوري اسلامي ايران هيچ‌گاه اقدام نظامي در کشورهاي همسايه و ساير کشورها انجام نداده و نخواهد داد.

وي با تاکيد بر اينکه جمهوري اسلامي به حرکت در چارچوب قوانين و معاهدات بين‌المللي اعتقاد دارد و هر گونه تجاوز در خاک کشورهاي ديگر را بر خود ممنوع مي‌داند، افزود: اقدام عربستان در راستاي فرافکني درخصوص اتفاقاتي است که داخل اين کشور در حال رخ دادن است چراكه مردم مسلمان عربستان نسبت به سياست‌هاي ديکتاتور‌مآبانه دولتمردان آن دارند و دولتمردان سعودي به دنبال آن هستند تا با طرح چنين ادعاهايي اخبار داخلي خود را در حاشيه قرار دهند.

عضو کميسيون امنيت ملي با بيان اينکه اگر عربستان سندي بر اين ادعا داشت آن را در رسانه‌ها مطرح مي‌کرد، اظهار داشت: ما در حال‌حاضر اخبار موثقي از دخالت افسران عالي‌رتبه عربستان در سوريه داريم که کمک به معترضين در سوريه را در دستور کار خود دارند، ضمن آنکه جنايت‌هاي عربستان در بحرين و سوريه بر کسي پوشيده نيست لذا عربستان لازم است پيش از آنکه دايه‌دار اين مباحث باشد مواضع خود را روشن سازد.

نماينده مردم اراك و كميجان با اشاره به ادعاي ديگر عربستان مبني بر تلاش ايران جهت دست يافتن به سلاح هسته‌اي نيز اظهار داشت: طرح اين مسائل يک سناريو از پيش تعيين شده است که غربي‌ها و آمريکايي‌ها در درجه اول اين مسائل را در راستاي پروژه ايران هراسي دنبال مي کنند و دليل بعدي نيز بر اين است که براي محکوميت ايران در مجامع بين‌المللي دنبال سند هستند لذا با اين‌گونه سند‌سازي‌ها اهداف خود را دنبال ميكنند.

عضو كميسيون امنيت ملي در پايان بر برخورد جدي وزارت امور‌خارجه تاکيد کرد و گفت: وزارت امور‌خارجه بايد هر چه سريعتر سفير عربستان را احزار و تذکر کتبي و رسمي جمهوري اسلامي ايران را نسبت به اين خبر کذب به دولت عربستان رسما اعلام دارد .

گفتني است، روزنامه عربستانی الوطن در ادامه جریان سازی‌های خبری خود علیه ایران در گزارشی ادعا کرد برخی خلبانهای ایرانی در بمباران مواضع ارتش آزاد سوریه در حمص، حلب و ادلب مشارکت دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۵ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
خب غلطتی کرده
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها