کد خبر: ۸۴۲۷۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۱۷ مهر ۱۳۹۱
یادداشت ۵۹۸؛
جواد خواجه پور
گاهی انسان در دامنه در بهترین هوا نشسته و طبیعت زیبا ومناظر چشم نواز پیش روی اوست اما لذت لازم و شیرینی فضا آنچنان که باید در کامش نمی نشیند ولذت لازم را نمی برد، چون خاشاک کوچکی در چشم، او را آزار می دهد یا سوزنی در کفش دائما پایش را به درد می آورد،دستاوردهای بزرگ امروز کشور در عرصه های علم و تکنولوژی، درعرصه های نظامی و صنعتی و ... که برای هر کشوری نهایت فخر و قدرت است و گاهی چند سال زمان لازم است تا در کشوری به واسطه یکی از این دستاوردهای هر روزه در ایران، جشنی برپا شود و تبلیغاتی انجام پذیرد، نقش اساسی در امید و انگیزه به تداوم راه خصوصا در بین جوانان دارد.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان بیش از هر چیزی بر امید و حفظ نشاط و شادابی تأکید داشتند. در این میان همه برنامه ریزان و مجریان امور و نیز سازمان ها و بخشهای نظارتی در کشور بایستی متوجه باشند که زلال امید و نشاط گاهی با اندکی خاک و گل از چشم می افتد و شیرینی تلاش و دستاوردهای بزرگ میتواند با سوء مدیریت ها در اقتصاد و کنترل بازار و نا توانی برخی مدیران در بهره وری از منابع در کام ها بعضا آنطور که باید نمی نشیند. گاهی خستگی برخی نخبگان سیر و اشرافزده، عرصه را آنقدر تنگ می کند که دستاوردهای دانشمندان و جهادگران مملکت که روز و ساعت گاهی کم می آید برای معرفی آنها، در کام مردم آن شیرینی لازم را که باید داشته باشد ندارد.

مسئولان و همه ی مدیران دولتی باید بدانند که امروز وقت توقف نیست امروز زمان جهاد است امروز توقف خیانت است و هرکس نتواند تشخیص دهد که سرمایه ی ایرانی شامل چه چیزهایی است و راه حمایت از آن کدام است، صلاحیت ماندن در پست مدیریت را ندارد. شکی نیست که وقتی وزیر محترم دفاع، سردارسرتیپ وحیدی می فرمایند از زندگی مرحوم دکتر وفا که از افتخارات وزارت دفاع و عرصه اقتدار نظامی است، کتاب تهیه شود، یعنی دکتر وفا الگوست، دکتر وفا رابطه ای با کاهلی و راحتی و شکم سیری نداشت، او در اوج تخصص، اوج درجه نظامی و اوج اقبال دنیا، به همه ی اینها پشت کرد و با کمترین خواب در روز، آنچنان مجاهده کرد که ایالات متحده مقام چهارم جنگال را به ایران داد، دکتر وفا یعنی جان کندن در راه اقتدار کشور و ایثار و از خودگذشتگی با تمام وجود و نه شعارگونه، که نهایتا هم باقیمانده جسم را در مسیر جانبازی دفاع مقدس در سال های جهاد اکبر تقدیم حضرت حق کرد.

 امروز بیش از هر زمان نیاز به ایثار و جانبازی و شهادت در مسیر انقلاب است و نیاز اصلی آن است که در راستای تحقق شعار سال و تأکیدات امام خامنه ای درباره اقتصاد، همه سرباز واقعی ولایت باشند و جهاگونه و با نثار جان و سلامتی و هستی خود مثل سال های دفاع مقدس عمل کنند و سنگ بنای اقتصاد کشور را راست کنند.

در اين باره گفتني هاي ديگري نيز هست كه مي گذاريم و مي گذريم و در پايان اين نوشته به همين اندازه بسنده مي كنيم كه سنگ اين بناي كج اقتصادي در سال هاي پس از جنگ و به علت بي توجهي- و نه فقط كم توجهي- برخي مسئولان نسبت به آموزه هاي اصيل اسلامي و انقلابي و هشدارهاي پي درپي امام راحل(ره) و خلف حاضرش امام خامنه ای، نهاده شد و اين بي توجهي تاكنون نيز کم و بیش ادامه داشته است. و البته تعجب از آنجاست که برخی افرادی که خود در دولت های پیشین، اقتصاد را اولویت دوم و مسائل جانبی میدانستند و دائما بودجه و فرصت ها را به توسعه به اصطلاح سیاسی صرف می کردند و با القابی توهین آمیز اقتصاد را خطاب میکردند، امروز علم گرانی و مشکلات اقتصادی و سوء مدیریت برداشته اند، درحالیکه بسیاری از مشکلات امروز ناشی از سوء عمل آنها در سال های گذشته است، اگر امروز کشور 15 درصد از منابعش را بهره برداری میکند این به واسطه عملکرد گذشتگان است، البته بازار انتخابات گرم است و این عده برای بازیافت موقعیت های سیاسی خود یا آبروهای از دست رفته به هر سخن و استدلال نادرستی آویزان می شوند.

شايد تعجب كنيد ولي شواهد غيرقابل ترديدي در دست است كه نشان مي دهد مافياي اقتصادي و كلان سرمايه داران ياد شده از جمله عوامل پشت صحنه فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 بوده اند و امروزه ضمن آن كه با دامن زدن به گراني ها، كيسه بي انتهاي خود را از ثروت هاي انبوه و بادآورده پر مي كنند، ايجاد نارضايتي در ميان مردم، نسبت دادن تمامیت گراني ها به تحريم ها و نهايتا آب ريختن به آسياب دشمنان بيروني را دنبال مي كنند و صد البته در برخي مراكز نظام نيز نفوذ كرده اند و از رانت شماري از مسئولان مراكز ياد شده برخوردارند و عجيب آن كه اين روزها هشدار پي درپي و همراه با اسناد و شواهد غيرقابل ترديد دلسوزان به جاي اين كه طرد نفوذي ها از برخي مراكز حساس تصميم ساز و سياست پرداز را به دنبال داشته باشد، با بي خيالي، بي توجهي و بعضاً ناسزاگويي روبرو مي شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها