کد خبر: ۸۴۷۱۱
زمان انتشار: ۱۰:۳۴     ۱۹ مهر ۱۳۹۱
دبیر شورای هماهنگی تشکل‌های اساتید و دانشجویی دانشگاه آزاد ضمن محکومیت توهین به ساحت پیامبر اعظم(ص)، اهداف غرب در این زمینه را تشریح کرد.

حمید حسین‌زاده دبیر شورای هماهنگی تشکل‌های اساتید و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، درباره فیلم موهن آمریکایی- صهیونیستی و توهین این فیلم به ساحت پیامبر اعظم(ص) گفت: باید خصومت و عناد غرب با جهان اسلام را در راستای یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده تحلیل کرد.

وی افزود: پس از جنگ جهانی دوم غرب با احساس خطر از سوی جهان اسلام به روش‌های مختلف درصدد تضعیف جهان اسلام برآمد.

حسین‌زاده همچنین گفت: غرب با این هتاکی‌ها ۲ هدف را دنبال می‌کند، نخست اینکه میزان حساسیت جهان اسلام را بسنجد و دوم اینکه درصدد است قبح این هتاکی‌ها ریخته شود و این موضوع به امری عادی و معمولی تبدیل شود؛ در واقع غرب با این اقدامات می‌خواهد قداست ارزش‌های دینی و مذهبی مسلمانان را از بین ببرند تا آسان‌تر بتواند اهداف خود را به پیش ببرد.

وی اضافه کرد: متاسفانه عکس العمل دولت‌های اسلامی درقبال این توهین‌ها همچون گذشته به غیر از چند کشور معدود بسیار ضعیف بوده است؛ در کشوری مانند عربستان که خودشان را مهد اسلام می‌داند نه تنها اقدامی صورت ندادند بلکه با اعتراضات مردمی نسبت به این هتاکی به شدت برخورد کردند.

حسین‌زاده تصریح کرد: در مورد امت اسلامی باید گفت مانند همیشه مسلمانان در صحنه بودند و ثابت کردند برای دفاع از اعتقاداتشان جان فشانی خواهند کرد.

این فعال دانشجویی در خصوص اعتراضات دانشجویی صورت گرفته هم گفت: دانشجویان سراسر جهان اسلام اعتراضات و خشم خود را از این هتاکی در هفته‌های اخیر نشان دادند، به طوری که در هفته‌های گذشته شاهد تجمعات و اعتراضات  دانشجویان و اساتید مقابل سفارت سوئیس حافظ منافع آمریکا بوده‌ایم.

وی با اشاره به برنامه‌های تشکل‌های دانشگاه آزاد درقبال فیلم موهن گفت: دانشگاه آزاد در روزهای گذشته برنامه‌های اعتراض‌آمیز گسترده‌ای برگزار کرده است.

حسین‌زاده در پایان با اشاره به ضعف و شکست غرب گفت: واقعیت این است که غرب در این پروژه خود همچون اقدامات خصمانه دیگرش موفق نبوده است؛ در این سال‌های اخیر رسانه‌های غربی-صهیونیستی بیشترین تلاش خود را در جهت ایجاد اختلاف میان مسلمانان گذاشته‌اند، که متاسفانه باید بگوییم مقداری هم موفق شدند اما با این فیلم و کاریکاتور موهن می‌بینید که یک انسجام و همبستگی جهانی میان امت اسلامی ایجاد شد که در سال‌های اخیر اگر نگوییم بی نظیر بوده قطعا کم نظیر بوده است.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها