کد خبر: ۸۵۰۰۶
زمان انتشار: ۱۹:۵۷     ۱۹ مهر ۱۳۹۱
گروه ورزش - محسن وظیفه - اردوي مرحله اول تيم ملي كشتي آزاد از 8 مهرماه آغاز شد و روز دوشنبه 17 مهر نيز به پايان رسيد؛ يك اردوي 9 روزه كه روزهاي فرد در خانه كشتي و روزهاي زوج در سالن مرحوم توفيق جهانبخت در شيرودي برگزار مي‌شد؛ يك اتفاق خوب و ويژه كه رسول خادم آن را به‌وجود آورد.

به گزارش رجانیوز، برخلاف سال‌هاي گذشته كه رقابت‌هاي قهرماني جهان اواخر شهريور و اوايل مهر برگزار مي‌شد و بعد از پايان مسابقه‌ها، كادر فني اردوها را تا اواخر دي و اوايل بهمن‌ تعطيل مي‌كرد و كشتي‌گيران به سراغ برگزاري ليگ برتر مي‌رفتند اما امسال كه بازي‌هاي 2012 المپيك در مردادماه برگزار شد، كادر فني از 8 مهر كشتي‌گيران را به اردو فراخواند تا همه زيرنظر مربيان باشند. 

اين شروع زودهنگام باعث مي‌شد كه كشتي‌گيران ديگر با كيلوهاي اضافه مواجه نشوند و شرايط خوبي را داشته باشند. در همين اردوي 9 روزه كه حتي رضا يزداني هم حضور داشت و به فيزيوتراپي و بدنسازي مشغول بود، يك غايب سرشناس هم بود كه تا آخرين روز اردو در تمرين‌ها حاضر نشد. 
 
مهدي تقوي دارنده دو مدال طلاي جهان در سال‌هاي 2009 و 2011 و ناكام بزرگ المپيك 2012 لندن سرشناس‌ترين غايب اردوي تيم ملي بود. كشتي‌گيري باهوش و با استعداد كه البته كمي هم بازيگوش است! كادر فني تيم ملي وقتي مقابل اين سوال قرار مي‌گيرد كه چرا مهدي در تمرين‌ها حاضر نشده، به‌گونه‌اي وانمود مي‌كند كه ظاهرا غيبت مهدي تقوي در اردوي تيم ملي با هماهنگي آنها بوده اما واقعيت اين است كه مهدي در شرايطي به سر مي‌برد كه هيچ‌كس از او خبري ندارد. 
 
جوان سوادكوهي كشتي ايران كه با كسب دو مدال طلاي جهان در سه سال نام خود را به عنوان يكي از پديده‌هاي كشتي جهان بر سر زبان‌ها انداخت و حتي يكي از اميدهاي اصلي كشتي ايران براي كسب مدال طلاي المپيك در لندن بود، حالا روزهاي سختي را پشت سر مي‌گذارد. 
 
البته پيش از آغاز بازي‌هاي المپيك هم مهدي روزهاي خوبي را تجربه نكرد. بيماري مادر او كه متاسفانه منجر به قطع پاي اين مادر مهربان هم شد شرايط بد روحي را براي قهرمان دو طلايي به‌وجود آورد. علاوه بر اين در اردوها هم شرايط خوبي وجود نداشت. درگيري شديد او با يكي از مربيان تيم ملي كه قبل از المپيك به خاطر مصلحت تيم ملي خبر آن منتشر نشد، او را در شرايط بسيار سختي قرار داد. شكست و ناكامي بزرگ در لندن سومين بدبياري مهدي در حدود يك ماه بود كه به سراغش آمد و او را با ضربه روحي سنگيني مواجه كرد. 
 
متاسفانه در اينجا همه به سراغ قهرماناني مي‌روند كه مدال گرفته‌اند و كشتي‌گيري مثل مهدي تقوي كه تلاشش بي‌نتيجه مانده، بايد در كنار بماند. او به دليل بيماري مادرش اين روزها تحت فشار است. علاوه بر اين نتايج المپيك هم او را تحت فشار قرارداده است. به نظر مي‌رسد كه بايد هر چه سريع‌تر كادر فني تيم ملي و به‌خصوص رسول خادم دست به كار شده و هر چه زودتر اين كشتي‌گير باهوش را به اردو برگردانند. دوري تقوي از تيم ملي شرايط بدي را به‌وجود خواهد آورد و هر روز تعداد حواشي‌ها را افزايش خواهد داد. 
 
سال‌ها وقت گذاشته شد تا يك كشتي‌گير در سطح او ساخته و به كشتي‌گيري مطرح و توانا تبديل شود، كشتي‌گيري كه بتواند براي ايران 2 طلاي جهان را به‌دست بياورد. بايد هر چه زودتر پيگير وضعيت او شد تا اين سرمايه ملي بيش از اين ضربه نخورد. 
 
خطيب كه بعيد است مهدي تقوي را بشناسد! اما از رسول خادم انتظار مي‌رود كه به عنوان قهرمان خوش‌اخلاق اين مرز و بوم، به سراغ مهدي برود و هر چه سريع‌تر او را به تيم ملي برگرداند! براي اطلاع از وضعيت مهدي تقوي به سراغ تعدادي از مربيان تيم ملي و مسوولان هيات كشتي رفتيم اما پيگيري‌مان بي‌نتيجه ماند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها