کد خبر: ۸۶۲۳۲
زمان انتشار: ۱۰:۰۶     ۲۵ مهر ۱۳۹۱
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: در هفته ازدواج برای بیش از 600 زوج مراسم ازدواج نمادین در قم برگزار می‌شود.

معصومه ظهیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: به همین مناسبت این هفته به نام هفته ازدواج راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: در این راستا برنامه‌هایی برای ترغیب اذهان عمومی نسبت به سنت حسنه ازدواج در این روزها توسط ارگان‌های مختلف برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم ابراز کرد: به همین دلیل اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری قم برنامه‌های مختلفی را برای این روزها در دستور کار دارد.

وی گفت: یکی از این فعالیت‌ها آذین‌بندی خیابان‌ها و مکان‌های عمومی شهر قم به مناسبت این هفته و در راستای فرهنگ‌سازی مقوله ازدواج است.

ظهیری با اشاره به عناوین مختلف برنامه‌هایی که در این زمینه برگزار می‌شود، اظهار کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی در ارتباط با ازدواج، خانواده و سبک زندگی اسلامی با همکاری نهادها و ارگان‌های مختلف از دیگر فعالیت‌هایی است که در این هفته پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به تلاش استانداری قم برای فرهنگ‌سازی در زمینه ازدواج آسان، به هنگام، آگاهانه و پایدار خاطرنشان کرد: این نشست‌ها که با حضور کارشناسان مجرب در این حوزه برگزار می‌شود، می‌تواند اقدام خوبی در این حوزه محسوب شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم ادامه داد: این کارگاه‌ها در فرهنگسرای جوان و دیگر مجموعه‌های شهر قم در حال برگزاری است.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی در ارتباط با سلامت روان در این زمینه گفت: برگزاری ازدواج‌های جمعی جوانان یکی دیگر از فعالیت‌های استانداری در این زمینه است.

ظهیری با اشاره به تشکیل کمیته‌های مختلف در این زمینه ابراز داشت: در هر یک از این کمیته‌ها که با همت نهادهای مختلف حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره‌کل بهزیستی استان قم شکل گرفته، مسائلی مانند تهیه جهیزیه پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به عزم همه‌جانبه نهادهای دولتی در استان قم برای بهبود امر ازدواج اضافه کرد: تلاش بانک‌های عامل برای تسهیل امر وام ازدواج و برگزاری جشن نمادین زوج‌های جوان از دیگر فعالیت‌هایی است که در این حوزه انجام می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم با اشاره به برگزاری مراسم ازدواج نمادین بیش از 600 زوج در هفته ازدواج در استان قم اظهار کرد: از این تعداد 110 زوج مربوط به اداره‌کل بهزیستی استان قم، 100 زوج مربوط به کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، 114 زوج مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران و 300 زوج جوان نیز به صورت عمومی در مراسم نمادین ازدواج شرکت خواهند کرد.

وی ابراز کرد: در جریان برگزاری این جشن‌ها تلاش می‌کنیم تا ازدواج صحیح، ساده و به دور از هر گونه اسراف و تجمل را در میان مردم ترویج کنیم.

ظهیری با اشاره به همکاری نهادهای مختلف در این رابطه اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد نیز در این رابطه حمایت‌های خوبی داشته‌اند.

وی گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای فرهنگی نیز در این زمینه وارد میدان شده و بسته‌های فرهنگی را برای این زوج‌های جوان تهیه کرده‌اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا گرایش‌های انحرافی غربی در این رابطه از عادات مردم دور شده و به جای آن سنت‌های اسلامی احیا شود.

وی ادامه داد: با ساده‌ گرفتن ازدواج و انتخاب درست و آگاهانه می‌توان به زندگی سعادتمند و سرشار از نشاط رسید و در این مسیر تجملات و زیاده‌روی‌ها به موفقیت زندگی کمکی نمی‌کند.

ظهیری ابراز داشت: مسئله بانوان و ازدواج یکی از مهم‌ترین مسائل امروز جامعه ما است که باید برای ساماندهی مشکلات در رابطه با آن تمام افراد و گروه‌های تأثیرگذار وارد میدان شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها