کد خبر: ۸۶۶۷
زمان انتشار: ۲۰:۴۵     ۰۹ بهمن ۱۳۸۹
يك شركت آمريكايي به حكومت مصر كمك كرده است تا دسترسي اينترنت را در اين كشور همزمان با اوج گرفتن ناآرامي‌ها قطع كند.
به گزارش فارس، روزنامه آمريكايي هافينگتون پست در گزارشي با اشاره به قطع اينترنت و ارتباطات همراه در مصر كه با اوج گرفتن ناآرامي‌هاي مردمي صورت گرفت، نوشت: نقش اينترنت در شورش‌هاي مردمي كنوني نقشي غيرقابل انكار است.

هافنيگتون پست ادامه داد: آنچه نگران كننده تر است اخباري است كه بر اساس آن يك شركت آمريكايي در حال ارائه كمك به واكنش سركوبگرانه مصر از طريق فروش فناوري است كه اين سركوب را ممكن مي‌‌سازد.

اين روزنامه انگليسي نوشت: توئيتر، فيس بوك و يوتيوب كه همان فرزندان مورد علاقه اينترنت هستند اكنون از شبكه‌هاي سي‎ان‌ان، بي‎بي‎سي و فاكس نيوز به عنوان پرچمداران دوره جديد روزنامه نگاري شهروندي پيش افتاده‌اند.

شركت "تلكام مصر " كه تامين كننده اصلي خدمات تلفن و اينترنت در مصر و يك شركت دولتي است به راحتي به مقامات اين كشور اجازه داد تا صبح جمعه همزمان با برگزاري تظاهرات اينترنت را در بيشتر بخش‌هاي اين كشور قطع كنند.

علاوه بر اين مصر توانايي جاسوسي از كاربران اينترنت و تلفن همراه را به وسيله باز كردن بسته‌هاي ارتباطي آنها و خواندن مطالب آنها دارد.

هافينگتون پست افزود: شركت‌ آمريكايي "ناروس " كه در كاليفرنيا مستقر است به شركت تلكام مصر تجهيزات جاسوسي فروخته است.

ناروس اكنون متعلق به شركت بوئينگ است كه در سال 1997 توسط كارشناسان امنيتي اسرائيل براي توليد و فروش سامانه‌هاي گسترده نظارتي به دولت‌ها و شركت‌هاي بزرگ بنيان گذاشته شد.

اين شركت به دليل توليد "ناروس اينسايت " يا همان سامانه ابررايانه كه در آژانس امنيت ملي آمريكا استفاده مي‌شود بسيار مشهور است. ناروس اينسايت براي اجراي نظارت و كنترل فوري ارتباطات اينترنت استفاده مي‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها