کد خبر: ۸۷۷۹۸
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۰۱ آبان ۱۳۹۱
سرمربی سابق تیم ملی گفت: «وقتی خبرنگار و یا یک خارجی از من در مورد ایران سوال می کند به آنها می گویم که آن چیزی که می شنوید و رسانه های غربی می گویند، با آن واقعیتی که در ایران وجود دارد خیلی فرق می کند.»

جام ورزشی؛ جهان ورزش نوشت: برانکو ایوانکوویچ دنبال راهی است که بتواند به ایران برگردد. نزدیک به شش سال پیش تیم ملی ایران با سرمربیگری او به جام جهانی صعود کرد اما برانکو هیچ گاه بعد از جام جهانی به ایران برنگشت. حتی وقتی تیم الاتفاق عربستان به سرمربیگری او برای بازی با استقلال به تهران آمد، برانکو از سفر به تهران امتناع کرد. بعدها مشخص شد که بدهی مالیاتی دارد. مشکلی که برخی فدراسیون دادکان را مسئولش می دانند. برانکو امروز سرمربی الوحده امارات است، اما می گوید دلش برای دوستانش در تهران تنگ شده.


برانکو ایوانکویچ با وجود این که حدود 6 سال از زمان سرمربیگری اش در تیم ملی می گذرد، هنوز خیلی ها معتقدند او یکی از موفق کسانی است که در تمام این سال ها در ایران فعالیت کرده است. با این حال او گفت که به ایران علاقه زیادی دارد و زمانی که از او در مورد ایران سوال می شود، می گوید که آن چیزی که  رسانه ها غربی در مورد این کشور می گویند با آن واقعیتی که در این کشور وجود دارد تفاوت زیادی وجود دارد.


* چرا بعد از این که از سرمربیگری تیم ملی اخراج شدید، هیچ وقت به ایران برنگشتید؟
- بعد از جام جهانی 2006 اتفاق هایی افتاد که دیگر نتوانستم به ایران برگردم. رییس فدراسیون عوض شد. کمیته انتقالی روی کار آمد و قرارداد من لغو شد. یک دفعه فهمیدم مشکل مالیاتی برای من به وجود آمده. صرفا به همین دلیل نمی توانم به ایران برگردم. در آن زمان فدراسیون مالیات من را پرداخت می کرد ولی من بعدا متوجه شدم آنها مالیات دو سال آخر من را پرداخت نکرده اند و این مشکلات برای من درست شد. من ایران را خیلی دوست دارم و در آنجا خاطره های خوبی دارم. امیدوارم هر چه زودتر مشکلم حل شود تا بتوانم برگردم و دوستان و بازیکنان سابقم را ببینم. امیدوارم فدراسیون و هر کسی که کاری از دستش برمی آید کاری کند که بتوانم برگردم. وقتی خبرنگار و یا یک خارجی از من در مورد ایران سوال می کند به آنها می گویم که آن چیزی که می شنوید و رسانه های غربی می گویند، با آن واقعیتی که در ایران وجود دارد خیلی فرق می کند.


* هنوز فوتبال ایران را پیگیری می کنید؟ بازی ایرانی –کره را دیدید؟
- نه ندیدم ولی خیلی خوشحال شدم که ایران توانست کره را ببرد. مخصوصا این که 7 بازیکنی که من به تیم ملی دعوت کردم، در این بازی حضور داشتند. رحمتی، کریمی، شجاعی، آندرانیک تیموریان، پژمان نوری، جواد نکونام و محمد نصرتی بازیکنانی بودند که من آنها را به تیم ملی دعوت کرده بودم.


* مطبوعات ایرانی از کی روش به دلیل سن بالای تیمش انتقاد  می کنند. زمان شما هم بازیکنان سن بالایی مثل علی دایی و سهراب بختیاری زاده در تیم ملی حضور داشتند و به این مساله انتقاد زیادی می شد.
- اول این را بگویم که زمان من حسین کعبی 17 ساله بود، شجاعی 18 سال سن داشت و علی کریمی هم 22 ساله بود. در آن زمان همه این بازیکنان جوان بودند. ولی شما همیشه احتیاج به بازیکن با تجربه دارید. چه در زمین، چه روی نیمکت و چه در اردوها بازیکنان با تجربه به بازیکنان کمک می کنند. من همین الان هم در الوحده بازیکن سن بالا دارم. به هر حال در تیم ملی که محدودیت سنی وجود ندارد و مربی می تواند هر بازیکنی را دعوت کند. شما نکونام را نگاه کنید؟ با گلی که به کره زد می ارزد که در چند بازی هم کیفیت یک جوان را نداشته باشد.


* در جام جهانی 2006 با وجود این که خیلی ها از تیم ملی انتظار داشتند به دور بعدی صعود کند، این اتفاق نیفتاد. دلیل این مساله چیست؟
- در جام جهانی بدشانسی آوردیم. پنج شش بازیکن ما مصدوم بودند. اگر این اتفاق نمی افتاد مطمئن باشید بهتر نتیجه می گرفتیم.


* الوحده این هفته با نتیجه 2 بر یک به دوبی باخت. این در حالی است که به نظر می رسید شما بتوانید این بازی را ببرید.
- همیشه اولین بازی بعد از بازی های ملی خیلی سخت است چون تمرین تیم ملی با تمرین باشگاهی فرق می کند. تفکر مربی ملی با مربی باشگاهی هم فرق دارد. شما بازیکنانی دارید که ممکن است مصدوم باشند، خسته شده باشند یا به دلیل این که در تیم ملی بازی نکرده اند روحیه نداشته باشند. فرصتی هم برای برگرداندن آنها نیست و به همین دلیل اولین هفته بعد از بازی تیم ملی همیشه سخت است.


* کارلو آنجلوتی، سرمربی پاری سن ژرمن بعد از پیروزی یک بر صفر در بازی با ریمس هم دقیقا به همین نکته اشاره کرده بود. چرا در الوحده بازیکن ایرانی ندارید؟
- زمانی که من آمدم باشگاه همه قراردادها را بسته بود. اگر می توانستم حتما این کار را می کردم چون به بازیکن ایرانی اعتقاد دارم.


* شما در ایران با مدیران زیادی کار کردید. نظرتان در مورد مدیریت دادکان و صفایی فراهانی چیست؟
- صفایی با وجود این که مدیر فوتبالی نبود، خیلی زیرک بود و زود نکته ای که به او می گفتم را متوجه می شد. ولی دادکان چون مدیر فوتبالی بود و من خیلی با او تفاهم داشتم. دوران کار با او خیلی خوب بود.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها