کد خبر: ۸۸۴۲
زمان انتشار: ۱۶:۰۸     ۱۳ بهمن ۱۳۸۹
يك روزنامه فرامنطقه‌اي از نامه محرمانه باراك اوباما به مبارك و درخواست از وي براي كناره‌ گيري از قدرت خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از القدس العربي،‌ چند روز پس از تحت فشار بودن حسني مبارك، رئيس جمهور مصر جهت سرفرود آوردن در برابر خواسته‌هاي مردمي اين كشور ،باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا روز سه شنبه‌ هفته گذشته با اعزام فرستاده‌اي نزد وي و در نامه‌اي سري از وي خواست از قدرت كناره گيري كرده و زمينه انتقال مسالمت آميز قدرت را در مصر، پيش از آن كه اوضاع كشور بيش از اينها رو به وخامت بگذارد، فراهم كند.

ساعاتي پس از اين نامه بود كه مبارك در سخنراني خود براي مردم مصر اعلام كرد كه خود را براي انتخابات رياست جمهوري سپتامبر آينده كانديدا نخواهد كرد و زمينه انتقال قدرت را براي حفظ ثبات و استقرار مصر فراهم خواهد ساخت.

البته اين تغيير موضع باراك اوباما پس از تظاهرات گسترده مردمي عليه مبارك صورت گرفت چرا كه رئيس جمهور آمريكا در ابتداي تظاهرات مردم مصر بارها طي سخناني از مبارك حمايت كرده و از وي خواسته بود كه براي برآوردن خواسته‌هاي معترضين دست به يك سري اصلاحات در اين كشور بزند.

از سوي ديگر ، "اليوت آبرامز " مشاور امنيت ملي آمريكا در گفت‌وگو با شبكه سي.ان.ان آمريكا و پس از ملاحظه واكنش مردم مصر به سخنان مبارك گفت: شايد اگر اين سخنان پيش از اعتراضات توسط مبارك ايراد مي‌شد، مورد قبول ملت مصر بود، اما اكنون اين تير آمريكا و مبارك نيز به سنگ خورد و مردم مصر حتي براي لحظه‌اي ديگر مبارك را نمي‌پذيرند.

در همين راستا گفته مي‌شود كه "مارگارت اسكوبي " سفير آمريكا در مصر نيز تماس‌هايي با "محمد البرادعي " معارض مصري داشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها