کد خبر: ۸۹۸۵۴
زمان انتشار: ۲۱:۱۶     ۰۹ آبان ۱۳۹۱
گوران لوبوويچ دو گل زد و يك پنالتي گرفت تا نفت 3-1 از سپاهان جلو بيفتد اما اخراج مگنو باتيستا و 10نفره شدن نفت به سپاهان فرصت داد تا در 15 دقيقه پاياني شكست را به پيروزي تبديل كند
Sepahan
required

سايت گل-

ليگ برتر باشگاه‌هاي ايران- جام خليج‌فارس

دوره دوازدهم- هفته چهاردهم

نفت تهران- سپاهان اصفهان

سه‌شنبه 9 آبان 1391- ساعت 15:30

ورزشگاه شهيد دستگردي تهران

تماشاگر: 600 نفر

داور: عليرضا فغاني

کمک داوران: رسول فروغی- رضا عبدوس

اخطار: هادي شكوري (25)، مگنو باتيستا (38) از نفت تهران

اخراج: مگنو باتيستا (75) از نفت تهران

 

سپاهان اصفهان: رضا محمدی- حسن اشجاری- فرشید طالبی- علی احمدی- مهدی جعفرپور- امید ابراهیمی- بولکو- احمد جمشیدیان (65- حسين پاپي)- محرم نویدکیا- محمدرضا خلعتبری- جواهير سوکای


سرمربی: زلاتکو کرانچار

نفت تهران: سوشا مكاني- ميثم آقابابايي- هادي شكوري- احمد آل‌نعمه- عليرضا عزتي- مگنو باتيستا- وحيد حمدي‌نژاد- رحيم زهيري (56- حسين اماميان)- گوران- مصطفي سيفي- مصطفي مهدوي (70- حميد طاهري‌فرد)

سرمربي: منصور ابراهيم‌زاده

 

شرح بازي:

دو تيم بالاي جدولي نفت تهران و سپاهان در حالي به مصاف هم رفتند كه شكست هر دو تيم در هفته قبل و از دست رفتن رتبه‌هاي اول و دوم جدول حساست اين بازي را دوچندان كرده بود. ابراهيم‌زاده كه سه بازيكن اصلي خودش را به دليل دريافت كارت زرد و قرمز در هفته قبل از دست داده بود با تغييرلتي در تركيب و به كار گرفتن گوران و مهدوي در خط حمله به مصاف حريف آمد و سپاهان نيز با پايان محروميت فرشيد طالبي او را يك بار ديگر در خط دفاع به كار گرفته بود.

نيمه اول

قبل از اينكه بازي كاملا گرم شود نفت تهران صاحب يك ضربه پنالتي شد و به گل اول بازي رسيد. هنوز بيشتر از 15 دقيقه از بازي نگذشته بود كه گل دوم هم به سود نفت تهران رقم خورد تا حاضرين در ورزشگاه از اين نتيجه شگفت‌زده شوند و بوي يك شكست پرگل ديگر براي سپاهان به مشام برسد. البته برتري نفت بر ميهمانش تا اين حد نبود و حتي در دقايقي از بازي سپاهاني‌ها مالكيت توپ و برتري نسبي را در اختيار داشتند اما نفت از تك‌موقعيت‌هاي خودش به خوبي استفاده مي‌كرد.

ابراهيم‌زاده با شناختي كه از دو مدافع مياني سپاهان داشت فضاي پشت اين دو را به خوبي هدف گرفته بود و از همين نقطه توانست دو بار به زردپوشان ضربه بزند. د گلي كه بازيكن خارجي نفت يعني گوران نقش اول آنها را ايفا مي‌كرد. او يك پنالتي گرفت كه منجر به گل اول شد و گل دوم را هم خودش به ثمر رساند. در ادامه سپاهاني‌ها كمي بر بازي مسلط‌تر شدند و با توجه به دو گل عقب‌ماندگي حملات زيادي را روي دروازه ميزبان تدارك ديدند كه در يكي از اين حملات سوكاي فاصله را به حداقل رساند و بازي در نيمه اول با همين نتيجه به پايان رسيد.

نيمه دوم

سپاهان براي جبران يك گل عقب‌ماندگي نيمه دوم را با توپ پر آغاز كرد اما نفت تهران حريفي نبود كه به اين راحتي فرصت گلزني به ميهمانش بدهد. ابراهيم‌زاده و قنبري، مردان اصفهاني نيمكت نفت با تدابير تاكتيكي خود نشان دادند تيم سپاهان را بهتر از خود سپاهاني‌ها مي‌شناسند و راه‌هاي ضربه زدن به اين تيم را خوب فرا گرفته‌اند. در حالي كه سپاهان براي گل مساوي تلاش مي‌كرد اين نفت بود كه يك بار ديگر توسط گوران به گل دست يافت و بازي را 3-1 كرد.

در حالي كه بازي به دقيقه 75 رسيده بود و به نظر مي‌رسيد تلاش سپاهاني‌ها براي جبران عقب‌ماندگي بي‌نتيجه است، مگنو باتيستا با دريافت كارت زرد دوم از بازي اخراج شد تا ده نفره شدن نفت جهت بازي را كاملا به سود سپاهان برگرداند. تيم اصفهاني از اين لحظه سراپا حمله شد و جوانان نفتي كه در اين دقايق از نظر روحي كم آورده بودند نتوانستند جلوي حملات اين تيم مقاومت كنند. به اين ترتيب دو گل از اميد ابراهيمي و يك گل از خلعتبري در 15 دقيقه توفاني انتهاي بازي باخت 3-1 سپاهان را به برد 4-3 تبديل كرد.

 

شرح گل‌ها:

نفت تهران 1-0 ؛ دقيقه 7 : خطاي رضا محمدي دروازه‌بان سپاهان روي گوران يك ضربه پنالتي را نصيب نفتي‌ها كرد كه اين ضربه توسط هادي شكوري به گل اول بازي تبديل شد.

نفت تهران 2-0 ؛ دقيقه 15 : پاس مصطفي مهدوي با ضربه تك‌ضرب و تمام‌كننده گوران به گل دوم نفت تبديل شد.

سپاهان 2-1 ؛ دقيقه 37 : پاس در عرض احمد جمشيديان را جواهير سوكاي با يك چرخش و ضربه‌اي زميني وارد دروازه ميزبان كرد و اختلاف را به حداقل رساند.

نفت تهران 3-1 ؛ دقيقه 58 : باز هم گوران لوبوويچ و باز هم گل براي نفت. توپ طي يك رفت و برگشت در محوطه جريمه نصيب گوران شد و ضربه زميني او از بين مدافعان حريف عبور كرد تا از زير پاي دروازه‌بان تبديل به گل سوم نفت شود.

سپاهان 3-2 ؛ دقيقه 77 : پنالتی مدافع نفت بر روی حسین پاپی با ضربه امید ابراهیمی در جهت عکس حرکت مکانی به گل دوم سپاهان تبدیل شد.

سپاهان 3-3 ؛ دقيقه 80 : پاس محمد غلامی از روی خط عرضی زمین با تاثیر سوکای و ضربه پشت پای خلعتبری از یک متری دروازه به گل سوم سپاهان تبدیل شد.

سپاهان 3-4 ؛ دقيقه 90 : ارسال بازیکنان سپاهان از روی قوس محوطه جریمه به امید ابراهیی رسید او با شوت دقیق خود چهارمین گل سپاهان را به ثمر رساند.

 دقایق حساس:



دقیقه ۱۸- ضربه ایستگاهی محرم نویدکیا را سوشا مکانی با عکس العمل خوب راهی اوت کرد.



دقیقه ۳۷- ضربه ایستگاهی احمد آل نعمه بازیکن سابق سپاهان با اختلاف بسیار کم راهی اوت شد.



دقیق ۶۱- ضربه احمد جمشیدیان از روی قوس محوطه جریمه با اختلاف بسیار ناچیز از کنار دروازه به بیرون رفت.



اتفاق ویژه:



سپاهان در حالی توانست این دیدار را با نتیجه ۴ بر ۳ به سود خود کند که عملکرد ضعیف خط دفاعی این تیم در نیمه اول و دریافت ۳ گل تا دقیقه ۶۰ هواداران این تیم را از کسب نتیجه ناامید کرده بود. سپاهان بعد از نتایج ضعیف اخیر موفق شد برابر تیم منصور ابراهیم زاده پیروزی سختی را به دست آورد.



بهترین بازیکن:



اگر چه گوران لوبوویچ در این دیدار عملکرد چشمگیری داشت و علاوه بر به ثمر رساندن دو گل یک پنالتی هم برای تیمش گرفت اما امید ابراهیمی با بازی فوق العاده ی خود و به ثمر رساندنِ دو گل, نقش اصلی را در پیروزی سپاهان اصفهان ایفا کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها