کد خبر: ۹۰۰۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۱۸ بهمن ۱۳۸۹
به گزارش سرویس سیاسی بی باک، در شرایطی که آقای هاشمی رفسنجانی به دلیل مواضعش درباره جریان فتنه در معرض انتقادات بخشی از فعالان حوزه و سیاست قرار دارد، قدرت الله علیخانی، یکی از اعضای فراکسیون اقلیت مجلس و از ارادتمندان آقای هاشمی، منتقدان رئیس مجلس خبرگان را متهم به "حسادت"، "جاه طلبی"، "انتقام گیری از امام راحل"، "تندروی" و "ناآگاهی" کرد.

شبکه ایران نوشت: وی منتقدان رئیس مجلس خبرگان را که تعدادشان پس از بیانیه جنجالی روز 19 دی ماه آقای هاشمی زیادتر شده، به چند دسته تقسیم کرده است.

چهار گروه

علیخانی گفته است که گروه اول "شناختی از شخصیت هاشمی ندارند و شمّ سیاسی و تدبیر او را نیز نمی شناسند یا آنکه احتمالاً به او حسد می ورزند."
وی گروه دوم منتقدان آقای هاشمی را کسانی دانست که "برای خوشایند دیگران یا رسیدن به جایگاه یا حفظ پست یا مقام خود به هاشمی حمله می کنند."
این عضو  فراکسیون اقلیت مجلس مدعی شده است که گروه سوم منتقد آقای هاشمی "کسانی هستند که در گذشته نسبت به امام کینه داشتند و دارند و با حمله به یکی از یاران امام به نوعی انتقام  گیری می کنند."

یاران انقلاب ناآگاهند!

علیخانی درباره گروه چهارم هم گفته است که "این گروه برخی از یاران انقلاب هستند که متاسفانه تحت تاثیر فضاسازی افراد تندرو، قادر به تحلیل دقیق مسائل و رویدادها نیستند و با این پیش فرض که فلانی اشتباهاتی هم دارد و باید نقد شود، با تندروها و مخالفان همراهی می کنند."

این فرد نزدیک به آقای هاشمی، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نهم گفته بود اگر آقای هاشمی پیروز انتخابات نشود، از مجلس استعفا خواهد داد. البته رای اعتماد مردم به محمود احمدی نژاد باعث نشد که وی به وعده اش عمل کند.

محدوده منتقدان هاشمی

علیخانی گرچه منتقدان آقای هاشمی را که او به چهار دسته تقسیم کرده است، به نوعی مورد اهانت قرار داده اما حاضر نشد مصادیق این گروه ها و اسم منتقدان را اعلام کند.

مرز منتقدان آقای هاشمی و فرزندانش بویژه مهدی و فائزه هاشمی این روزها حتی از جریان اصولگرایی هم فراتر رفته است و علاوه بر بخشی از اعضای مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی، فعالان سیاسی و دانشگاهی و ناظران سیاسی تعدادی از فعالان اصلاح طلب و حتی بعضی نزدیکان آقای هاشمی را می توان در جرگه منتقدان عملکرد برخی فرزندان او محسوب کرد.

منتقدان معتقدند که علت سکوت و مواضع مبهم آقای هاشمی در برابر تحریف اندیشه ها و آرمان ها امام خمینی(ره) از جمله در روز قدس و 13 آبان سال گذشته، هتک حرمت امام راحل در 16 آذر ماه 88 و نیز توهین های مکرری که جریان فتنه در محافل سیاسی و رسانه ای خود به مقدسات، حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید کرده، نیاز به توضیح دارد.
در همین راستا اخیرا هیئت داوری فراکسیون اصولگرایان و روحانیون مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای اعتراضی به آقای هاشمی رفسنجانی، از وی خواستند که از جریان فتنه اعلام برائت کند.
رئیس مجلس خبرگان تاکنون پاسخی شفاهی یا کتبی به این درخواست نداده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۳ - ۱۸ بهمن ۱۳۸۹
۰
۰
آقای هاشمی راس و رییس و باعث و بانی اصلی و حتمی جریان فتنه است(حاضرم قسم بخورم).......و به خون آقای احمدی و مسلمانان واقعی و انقلابی و بسیج و سپاه و سایر نهادهای مردمی و مومن تشنه است.....ولی به لطف خدا و با توجهات آقا امام زمان (عج)و هوشمندی مقام معظم رهبری و.....کاری نمی تواند بکندو محکوم به شکست در مقابل ملت بزرگ ایران است................
پاسخ
ناشناس
-
۰۶:۲۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۸۹
۰
۰
انسان ازاین درد،بكجا پناه ببردكه فرد وافرادی درلباس مقدس روحانیت،نه تنها ارزش خودراحفظ نمی كنند،بلكه نسبت به شخصیت روحانیت وافرادصالحی هم كه دراین لباسند،آگاهانه یاندانسته توهین روا می دارندوآنقدركوتاه بینانه وجسارت گونه سخن می گویندكه هیچ انسان ساده ودانایی این گونه سخن نمی گوید.توجه بفرمایید:
قدرت ا...مصباحی مقدم ازفراكسیون اقلیت مجلس كه لباس روحانی بتن داردو از ارادتمندان آقای رفسنجانی است، منتقدان رئیس مصلحت را متهم به "حسادت"، "جاه طلبی"، "انتقام گیری از امام راحل"، "تندروی" و "ناآگاهی" کرد.
سخنان وی بنده رابیادآن دزدی انداخت كه مردم اورادنبال می كردندوصدامی زدند: دزد رابگیرید،دزدرابگیرید،ودزدهم بخاطراینكه ازدست مردم رها شود باآنان فریاد می زد:دزدرابگیرید دزدرابگیرید.... «لطفابقیه رادرادامه مطلب بخوانید»


حالاچندسوال ازآقای مصباحی مقدم
1- آقای مصباحی! ازعدم حضورآقای رفسنجانی درتنفیذ ریاست جمهوری گرفته ،تاعدم شركت ایشون درنمارجمعه 15 بهمن...،وازنامه بدون سلام وی تا حمایت بی دریغش ازآقامهدی وقائزه وازبایگانی شدن« لایحه اصلاح فساداداری واقتصادی » 2سال ونیم درتشخیص مصلحت ،تاماجرای وقف دانشگاه آزادو..و...قصه باید گفت !؟ یا ازسکوت و مواضع مبهم آقای رفسنجانی در برابر تحریف اندیشه ها و آرمان های امام خمینی«ره» (روزقدس و13آبان سال گذشته،ونیزهتک حرمت امام«ره» در 16 آذر 88 و نیز توهین های مکرربه مقدسات، حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید ،مگرندیدید!!؟) «انتقام گیری ازامام راحل »راشما به چه می گویید..!؟- آیااگرحضرت امام«ره» درقیدحیاط بودند،دراین موارد سكوت می كردند...!؟
2- «حسادت» و«قدرت طلبی» راچگونه معنا می كنید..!؟ مخالفت آقای رفسنجانی بارییس جمهوری كه دردودوره اكثریت رای مردم راباخوددارد،نشان ازكدام یك است ...!؟
3- آیا یادتان رفته درزمان ریاست جمهوری آقای رفسنجانی،كسی جرات اظهار مخالفت با وی نداشت ،اما امروزه درجلسه ای باحضورایشون این شعارمطرح می شود«هركس غیرازاحمدی نژاد» و...،این نشانه چیست...!؟
4- گیرم كه آقای احمدی نژاددرموردایشون چیزی گفته اند،كه بزعم وی نباید می گفتند،پس كرامت وتقوا وگذشت وایمان وازخودگذشتگی وپا روی هوای نفس گذاشتن هایی كه ماازعلما بزرگ شیعه خبرداریم ،كجا رفت... !؟ كه شاهدیم بیش از5 ساله، وی درراس مخالفت بارییس جمهوراسلامی ایران قرار دارد.این راشما چه نام می نهید...!؟جاه طلبی و انتقام گیری راچگونه معنا می كنید...!؟
5- كیست كه نداند،مواضع آقای رفسنجانی ،درحریان فتنه به بعد، چقدرچندپهلوبوده،این مواضع راچه می نامید...!؟ سكوت ،درتوهین به روز عاشورانامش را«تندروی» می گذاریدیا «ناآگاهی »...!؟
6- وآیااگرآقای احمدی نژاد، مانندبعضی ها به آقای رفسنجانی كرنش می كردندودررابطه با دیدوعملكرداقتصادی ایشون چشم خودرامی بستندودرجریان انتخابات اشاره ای به زندگی اشرافی خانواده وی نمی كردند،اینقدرموردغضب آقای رفسنجانی قرارمی گرفت...!؟ آیااین به معنای آن نیست كه آقای رفسنجانی بازبان بی زبانی می خواهدبگوید ،هركس كه درمقابل من ایستاد باید...!-راستی معنای جاه طلبی چیست...!؟
- ودرآخرآقای مصباحی ، خوب است حب وبغضهایمان برای خداباشد،دنیاگذرگاهی است كه توشه آن فقط تقوا است، وحواسمان باشداین عروس هزارداماد،مارابرحجله عیش كذایی نكشاندكه دورازشان انسانسی ماست ،بخصوص اگرلباس مقدس روحانیت به تن باشد. ویادمان نرودكه همین نقد وانتقادهاست كه می تواندجامعه شیعه راپویا نگه داردواین ارث گرانبهارانگذاریم با تعصب وتغضب های بیجا آلوده شود والسلام.

http://salam66.mihanblog.com/
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۸۹
۰
۰
سخني از امام راحل (قدس سره) در تأييد بخشي از اظهارات اين نماينده محترم:
«...در پيش گروههايى و اشخاصى گناهانى نابخشودنى دارم و احتمال قوى مى‏دهم كه پس از من براى انتقامجويى از من به بعض نزديكان و دوستانم تهمتها كه من آنها را ناروا مى‏دانم بزنند و به آتشى كه بايد مرا بسوزانند آنان را بسوزانند و احياناً به صورت دفاع از من انتقام مرا از آنها بگيرند. و اكنون در حيات من گفتگوها و زمزمه‏هايى به گوش مى‏خورد كه احتمال فوق را قوى‏تر مى‏كند. لهذا من احساس وظيفه شرعيه نمودم براى رفع ظلم و تهمت، نظر خود را نزد ملت عزيز اظهار كنم كه از قِبَل من در اين خصوص تقصيرى نباشد...» (صحيفه امام، ج‏17، ص: 90)
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۱ - ۱۹ بهمن ۱۳۸۹
۰
۱
آقای هاشمی برای ایران افتخاره وکسی نمیتونه خرابش کنه وکسایی که بهش تهمت می زنن ازش کینه به دل دارند وخدا همشونو شفا بده
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۱ - ۱۹ بهمن ۱۳۸۹
۰
۱
خدایا این همه تهمت به آیت الله هاشمی برای چیه ؟ همینا که دارن تهمت می زنن به شهیدبهشتی هم زدن خدا همتونو نابود کنه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۵ - ۱۹ بهمن ۱۳۸۹
۰
۱
این انقلاب با نام خمینی و هاشمی عجین شده است این صفر کیلو مترها چند صباحی دیگر از اریکه قدرت محو میشوند . درود بر سردار 30 ساله سازندگی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها