کد خبر: ۹۰۶۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۲۰ بهمن ۱۳۸۹
سخنی عجیب از سوی محمد خاتمی در تیر ماه 88 که یکی از فتنه گران اغتشاشات بود از مهره ی جدیدی پرده برداشت که خاتمی به صورت کاملا نمایان از آن برای حضور در صحنه و همیاری فتنه گران دعوت می کند.


به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، "مجمع تشخیص مصلحت نظام" ارگان بی طرفی بود که محمد خاتمی در دیدار با خانواده های متهمان اغتشاشات از آن خواست تا رفراندوم سراسری را برگزار کند.

در همان تیرماه بود که سخنرانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نماز جمعه امید دل فتنه گران برای امید اغتشاشات تا دی ماه شد. با توجه به فرار سیدن ایام تأسیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بازخوانی فعالیت های این ارگان در ایامی که فتنه گران به دنبال اغتشاش آفرینی بودند ؛ قابل تأمل است.

آب مجمع به آسیاب فتنه گران
در ایام فتنه گری سکوت مجمع تشخیص و رئیسش به مانند آبی بود که به آسیاب اغتشاش طلبان ریخته می شد و بیش از حد معمول انها را همراهی می کرد. در ایامی که نزدیکترین افراد به فتنه گران در حال نمایش بیش از حد خود در عکس های منتشر شده از جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام بودند، رئیس این ارگان هم نه تنها درصدد بود که از این افراد برائت بجوید بلکه به شواهد اسناد و مدارک موجود وی حتی سر دسته فتنه گران یعنی موسوی را به جلسات دعوت می کرده اند.

جالب آنکه پس از اثبات فتنه گری موسوی در سال 88 بر همه همچنان هاشمی بر حضور وی در جلسات مجمع تأکید می کرده و حضور وی را مثبت ارزیابی می کرده است.برای نمونه دبیر کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای از میرحسین موسوی برای حضور در جلسه مورخ 27 شهریور 89 این مجمع دعوت به عمل آورده بود.

در این دعوت‌نامه که حسن واعظی آن را امضاء کرده، تصریح شده است "این دعوت، حسب نظر رئیس مجمع صورت ‌گرفته است ".قرار بوده در جلسه مورخ 27 شهریور ماه درباره موضوع مهم سیاست‌های کلی برای ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور بحث و تبادل نظر صورت گیرد.اما کار به اینجا ختم نشد و هاشمی بارها نقش پدر معنوی اصلاح طلبان را با مشورت و راهنمایی های بی بدیل خود به فتنه گران اثبات و مجمع به پاتوق بازآرایی تبدیل شد.محمد خاتمی بارها با حضور در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام با آقای هاشمی رفسنجانی درباره برون رفت اصلاحات از وضعیت بغرنج با وی مشورت‌هایی انجام داده است.

مجمع تشخیص پایگاه خانوادگی هاشمی

در ایام فتنه و پس از آن که خاندان آقای هاشمی به عنوان یکی از صحنه گردانان فتنه و اغتشاش در صحنه بودند دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به پایگاه دفاع از وی و خانواده رئیس تبدیل شد.روز 14 دی ماه 89، روزنامه شرق به نقل از وکیل خانواده هاشمی رفسنجانی خبر داد که مدیران مسئول دو روزنامه ایران و وطن امروز برای پاسخ به شکایت اکبر هاشمی رفسنجانی به دادگاه مطبوعات می‌روند، اما کمتر از 24 ساعت بعد دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام این خبر را تکذیب کرد.دیدار آقای هاشمی رفسنجانی با متهمان آشوب های سال گذشته و اظهارات وی در این دیدار که حمایت از متهمان تعیبر شده، اعتراض بخشی از فعالان سیاسی را به دنبال داشته است.این خود دلیلی شد تا اخباری که از این دیدار ها توسط سایت شخصی هاشمی منتشر شده بود توسط مجمع تشخیص تکذیب شد و این نشان از آن داشت که دفتر مجمع به جای بررسی وظایف خود به تکذیب فعالیت های واقع و فتنه گرانه هاشمی و خاندانش می پرداخت.البته به نظر اکثر تحلیل گران واکنش های روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نه از سر رد کردن اساسی امور باشد بلکه به دلیل اعتراض ها به آقای هاشمی صورت گرفته و چنانچه اگر اعتراضی به این رفتارها صورت نمی گرفت، تکذیبیه ای هم در کار نبود.

نظر سنجی های مشکوک مجمع تشخیص مصلحت
گرم شدن بازار داغ نظر سنجی ها عاملی شده تا مجمع تشخیص مصلحت برای آنکه از ارائه ـمار احتمالا بر ضد دولت عقب نیافتد نظر سنجی را در سطح دانشگاه تهران انجام می دهد.

"بررسی علل اپوزیسیون سازی در فرهنگ سیاسی ایران و سنجش تأثیر آن بر تحقق اهداف سند چشم انداز" عنوان این پرسشنامه است که به صورت وسیع در دانشگاه تهران پخش شده است.

گذشته از آن که عنوان مذکور نشان از شیطنت طراحان سئوال های این پرسشنامه است اما سئوال اینجا است پرسش نامه های مطروحه که توسط کمیته نخبگان، قیومت ها و خرده فرهنگ های کمیسیون موارد خاص مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شده  چرا و چگونه در دانشگاه تهران پخش شده است.

البته این پرسش نامه سئوال های عجیب و غریبی نیز در داخل خود همراه دارد که بعضی از آنها را باز نویسی و مورد بازخوانی قرار می دهیم.

س:"چون حکومت های ایرانی قبل و بعد از اسلام عموما برای خود مشروعیت الهی (و نه مردمی) قائل بودند بنابر این بریا رسیدن به قدرت نیازی نیازی به ایجاد نهادهای گسترش دهنده مشارکت و رضایت عمومی احساس نکرده و برای به دست گیری قدرت صرفا به راههای غیر قانونی و خشونت آمیز متوسل شده اند"

سئوال فوق به خودی خود حکومت جمهوری اسلامی را نیز در میان حکومت های خشن معرفی می کند و البته نشان و علاقه زائد الوصف مجمع تشخیص مصلحتی ها به تشکیل نهادهای به اصطلاح مردمی "NGO"  ها برای ابراز نارضایتی مدنی در کف خیابان ها است.

البته پرسش نامه مجمع تشخیص مصلحت نظام به محل دفاع از تفکرات حجتیه تبدیل شده است و در سئوالی اینگونه می پرسد:«به چالش کشیدن مشروعیت حکومت ها در عصر غیبت امام زمان (عج) باعث شده تا شیعیان در طول تاریخ بعد از اسلام حکومت های ایران را غاصب تلقی کرده اند و با ان سازگاری نداشته اند."

فضای پر از ابهام در سئوالات این پرسش نامه مخاطب را به اشتباه می اندازد که طراحان از اعضای یک ارگان داخل حکومتی مانند مجمع تشخیص مصلحت هستند یا رسانه هایی چون "بی بی سی فارسی".

البته این سئوال که "در ایران شخص حاکم مستبد مالک جان و ناموس مردم بوده و اوضاع مملکت بستگی به روحیات او دارد...." را می توان همگامی مجمع تشخیص مصلحت با شعارهای جریان فتنه در زمان انتخابات دانست.

تاکید بر عرق ناسیونالیسم ایرانی ها در این نظر سنجی یکی دیگر از شگفتی های عجیب و غریب مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

البته سایت شخص آقای هاشمی چندین بار به نظر سنجی مبادرت کرده بود که اتفاقا ان نظر سنجی ها هم بی شباهت به نظر سنجی های بی بی سی فارسی است.

پیگیری خلاف شرع در مجمع تشخیص
هاشمي رفسنجاني همچنان بر وقف اموال دانشگاه آزاد از هر مسیری و حتی ارگان فراجناحی مجمع تشخیص تاكيدداشت. ‌يكشنبه مصادف با  25رمضان، يكصد نفر از كارمندان دانشگاه آزاد در مراسم افطاري كه در محل مجمع تشخيص مصلحت نظام به ميزباني هاشمي رفسنجاني تدارك ديده شده بود، شركت كردند.

دراين مراسم افطاري كه بدون حضور عبداله جعفرعلي جاسبي برگزار شد، هاشمي رفسنجاني كه پيش ازاين عنوان كرده بود اموال دانشگاه آزاد متعلق به ما و فرزندان ماست، ‌در سخنان بين نماز مغرب و عشا بر وقف اموال دانشگاه تاكيد كرد. هاشمي در سخنان خود گفته است:  مسئله وقف دانشگاه آزاد خيلي مهم است و بايد ادامه پيدا كند. و يك ه قبل تر نيز مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي را غيرشرعي دانسته بود، ‌پيگيران مسئله وقف را تلويحا گناهكار خواند و در كنايه اي معنادار تاكيدكرد: خدا گناهان آن كساني كه جلو وقف را ميگيرند ببخشد.

پاتوق یاران غار هاشمی

اما مجمع تشخیص به محل حضور یاران غار چپ و راستی هاشمی چون حسن روحانی و مجید انصاری تبدیل شده است.حسن روحانی که در دوران تصدی وی بر شورای عالی امنیت ملی بیشترین وادادگی را در مقابل شرکت های غربی نشان داده این روزها به عنوان رئیس مرکز استراتژیک مجمع به دنبال ضربه به دولت و موج انتقاد علیه دولت است.

برای نمونه روحانی در قبال بیانیه تهران که می توان آن را به درمان زخم نشست سعد آباد دانست اینگونه ابراز نظر می کند: «ازپیشنهاد مسئولان کشورمان وقتی غرب به طمع افتاد آمد دنبال اینکه چقدر اورانیوم بدهیم، کجا آنها را تحویل بدهیم، کی اینکار انجام شود.  این اشتباهی که در داخل رخ داد من دلیلش را هم هنوز نمیدانم که چیست و چرا این پیشنهاد شد؟»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۹ - ۲۱ بهمن ۱۳۸۹
۰
۰
اينقدر اسلام را قرباني شيريني قدرت نكنيد از صفويه درس بگيريد شاه اسماعيل مدعي بود بعد از او امام زمان مي آيد. اين نيز بگذرد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها