کد خبر: ۹۰۹۹
زمان انتشار: ۱۵:۴۰     ۲۰ بهمن ۱۳۸۹
مديرعامل بانك ملي ميزان معوقات كنوني بانك ملي را ۹۶ هزار ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: در همين راستا ۱۹۱ بدهكار كلان بانك ملي با رقم بدهي چهار هزار و ۷۴۷ ميليارد ريال بدهي شناسايي شده‌اند.
به گزارش ايسنا، محمودرضا خاوري در يك نشست خبري با تشريح عملكرد اين بانك از ابتداي سال‌جاري اظهار كرد: اقدامات مهمي در بانك ملي ايران براي پرداخت تسهيلات به بخش‌هاي مختلف اقتصادي در راستاي اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها انجام شده است.

وي به تامين سوخت صنايع در توافق با وزارت صنايع اشاره كرد و گفت: به ۹۷۱ واحد توليدي معادل ۷۴۵ ميليارد ريال تسهيلات پرداخت شده است. از طرف ديگر طبق موافقت‌نامه‌هاي اين بانك با وزات نيرو به ۲۸۳ پرونده معادل ۳۷ ميليارد و ۶۰۰ ميليون ريال تسهيلات پرداخت شده است.

خاوري با بيان اينكه تاكنون به ۵۷۷ شركت مصرف‌كننده گاز معادل ۱۸۴ ميليارد ريال تسهيلات پرداخت شده است، گفت: در مجموع تسهيلات پرداختي به بخش‌هاي انرژي معادل ۹۹۵ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال بوده است. همچنين قرارداد عامليتي با وزارت بازرگاني منعقد شده و بر اساس آن ‌حدود سه هزار و ۱۶۰ ميليارد ريال به ۱۷۶ فعال اقتصادي تسهيلات پرداخت شده است.

* تسهيلات بخش مسكن

خاوري با بيان اقدامات بانك ملي در بخش مسكن گفت: بانك ملي براي آماده‌سازي زمين با هدف ساخت مسكن و حق بهره‌برداري ۹۹ ساله در قالب مسكن مهر، اجاره‌اي، احداث بافت فرسوده شهري و كمك به اقشار خاص و حوادث غيرمترقبه مجموعا معادل ۲۳۹ هزار ميليارد ريال تسهيلات پرداخت كرده است.

وي گفت: تا كنون ۴۷ درصد تسهيلات بانك به بخش مسكن پرداخت شده است. همچنين در بخش مسكن روستايي نيز بانك ملي ۴۰ درصد از بازسازي‌ها را به عهده دارد.

* تسهيلات قرض‌الحسنه

مديرعامل بانك ملي به نسبت ۸۲ درصدي تسهيلات به سپرده‌هاي اين بانك اشاره كرد و گفت: تا پايان دي‌ماه سالجاري بيش از ۱۰ هزار ميليارد ريال تسهيلات قرض‌الحسنه براي برطرف كردن احتياجات ضروري، ازدواج، خوداشتغالي، نيازمندان كميته امداد و ساير موارد پرداخت شده است. كل منابع قرض‌الحسنه در اين بانك ۳۴ هزار و ۷۵۸ ميليارد ريال است كه ۸۳ درصد آن تسهيلات ارائه شده است.

* تامين اسكناس شب عيد

مديرعامل بانك ملي در بخش ديگري از اين نشست با بيان اينكه اين بانک به نمايندگي از بانک مرکزي توزيع اسکناس بين بانک‌هاي کشور را بر عهده دارد مي‌دهد، گفت: اسکناس نوي پايان سال تامين شده و در اين باره جاي هيچ گونه نگراني نيست و بر اساس برنامه‌ريزي‌ها در ايام تعطيلات نوروزي وجوه با سقف بالاتري در اختيار متقاضيان قرار مي‌گيرد.

* شعبات فعال

خاوري دربراه تاثي تحريم‌ها بر فعالي اين بانك گفت: با وجود تحريم‌ها شعب بانك ملي در کشورهاي انگليس، آلمان، فرانسه، روسيه، کشورهاي آسيايي، حاشيه خليج فارس مثل عمان و افغانستان فعال هستند.

* بدهكاران دانه‌درشت

خاوري به پرونده‌هاي معوقات بانك ملي اشاره كرد و گفت: ۳۵ هزار ميليارد ريال از معوقات اين بانك وصول شده است و ۴۴ پرونده‌ با مبالغ سنگين در دادگستري مطرح است كه حدود ۹ هزار ميليارد ريال است كه با احتساب جرايم و سود ۲۰ هزار ميليارد ريال است.

مديرعامل بانك ملي افزود: ۳۱ پرونده در مجتمع اقتصادي مطرح شده كه به نظر مي‌رسد جنبه كيفري دارند.

به گفته خاوري ۱۹۱ بدهكار عمده بانك ملي شناسايي شده‌اند كه مجموعا ۴۰ هزار ميليارد ريال به بانك بدهكارند كه با احتساب سود و جرايم ۲۸ هزار ميليارد ريال است.

خاوري تاكيد كرد: مانده معوقات در پايان دي ماه سال جاري ۹۶ هزار ميليارد ريال است كه در پايان سال گذشته ۱۳۲ هزار ميليارد ريال بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها