کد خبر: ۹۱۷۵
زمان انتشار: ۲۲:۰۰     ۲۲ بهمن ۱۳۸۹
سقوط ديكتاتور سي ساله مصر بلافاصله جشن و پايكوبي مردم در نقاط مختلف كشورهاي خاورميانه را به همراه داشت.
به گزارش فارس به نقل از الجزيره، مردم كشورهاي منطقه در اردن، نوار غزه، تونس و لبنان بلافاصله بعد از شنيدن خبر سقوط حسني مبارك رئيس‌جمهور مصر به خيابان‌ها ريخته و به ابراز شادماني در اين خصوص پرداختند.

تعداد زيادي از مردم لبنان نيز هم اكنون به خيابان‌ها ريخته و نسبت به سقوط مبارك به ابراز شادي و سرور مشغول شدند.

جنبش حماس نيز در اين زمينه انقلاب مردم مصر را گرامي داشت، اين در حالي است كه رژيم صهيونيستي همچنان اميدوار است كه بتواند قدرت را در دست افراد نزديك به خود نگه دارد و از تبديل شدن دولت مصر به يك دولت اسلامگرا ممانعت كند.

شبكه‌هاي مختلف تلويزيوني اعم از الجزيره، العالم، المنار و العربيه هم‌اكنون درحال پخش مستقيم شادماني مردم در شهر قاهره بوي‍ژه ميليون‌ها نفر در ميدان تحرير هستند. مردم با در دست داشتن پرچم‌هاي مصر هم اكنون فرياد شادماني و سرور سرداده اند و از به ثمر رسيدن خواست اصلي خود مبني بر سرنگوني مبارك خوشحال و شادمانند.

شبكه خبري العربيه خبر داد كه ارتش مصر تا دقايقي ديگر از انحلال مجلس سنا و پارلمان (مجلس الشعب) خبر خواهد داد، از سوي ديگر اين شبكه خبري همچنين اعلام كرد كه ارتش استعفاي دولت اين كشور را نيز خبر خواهد داد.

"عمر سليمان " معاون رئيس جمهور مصر دقايقي پيش در بيانيه‌اي از كناره‌گيري رسمي مبارك از سمت خود خبر داد و اعلام كرد كه وي شوراي عالي نيروهاي مسلح را مسئول اداره كشور كرد.

در حالي كه مردم مصر به دليل سرنگوني مبارك در شادي و خوشحالي هستند، تظاهرات كنندگان در ميان التحرير اعلام كردند تا زماني كه "حسني مبارك " محاكمه نشود اين ميدان را ترك نخواهند كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها