کد خبر: ۹۲۱۲
زمان انتشار: ۱۵:۱۵     ۲۳ بهمن ۱۳۸۹
حجت‌الاسلام جلال رضوي مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسليت سالروز شهادت امام حسن عسگري (ع) در سخناني اظهار داشت: اين امام بزرگوار مانند ديگر ائمه اطهار (ع) از ظلم حكام در امان نبودند.
وي خاطرنشان كرد: به اندازه‌اي اين ظلم و ستم اوج گرفت كه ايشان را زير نظر گرفته و از تاريخ حيات امام حسن عسگري (ع) برمي‌آيد كه درصدد نابودي فرزند ايشان بودند‌ چراكه فرزند ايشان منتقم خون شهداست.
مديركل اعزام مبلغ و امور ديني سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به شرايط دوران امام حسن عسگري (ع) گفت: دوران پيشواي يازدهم عصر مبارزه با طاغوت، استكبار و حكام سلطه‌گر است و امام حسن عسگري شبكه‌اي تشكيل داده و نمايندگاني از سوي ايشان تعيين شده تا با شيعيان ارتباط برقرار كنند.
حجت‌الاسلام رضوي ‌مهر تصريح كرد: در دوران اين امام بزرگوار برخي به دروغ ادعاي امامت مي‌كردند ولي شيعيان منحرف نشدند و مدعيان كاذب با نداشتن ادله مستحكم و صفات و ويژگي‌هاي امام معصوم نتوانستند خود را جانشين امام معرفي كنند.
وي تاكيد كرد: خصوصيات امام آسماني، الهي و قرآن محور بوده و دارندگان عصمت فردي نمي‌تواند بر اين مركب تكيه بزند.
مديركل اعزام مبلغ و امور ديني سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به شرايط دوران غيبت اذعان كرد: در اين دوران نيز افراد فراواني ادعاي دروغين كردند كه رسوا شدند و مردم به اين نكته پي بردند كه اين مدعيان كاذب هستند.
حجت‌الاسلام رضوي ‌مهر خاطرنشان كرد: به اين دليل فرياد انتظار را از خرد و كلان شنيده مي‌شود و در واقع انتظار به جامعه تشيع و اسلامي منحصر نشد، بلكه انتظار گستره‌اش همه اديان را دربرگرفته و همه ملل جهان در انتظار منجي هستند.
وي با بيان اينكه امام حسن عسگري (ع) در مظلوميت دو‌چنداني قرار داشتند، بيان داشت: اين امام كمتر مي‌توانستند به طور مستقيم با شيعيان در ارتباط باشد و با واسطه‌هايي با شيعيان ارتباط داشتند.
مديركل اعزام مبلغ و امور ديني سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به ديگر ويژگي‌هاي دوران امام حسن عسگري (ع) اظهار داشت: اين امام بزرگوار براي شيعيان سياست‌گذاري مي‌كردند تا رشته اتصال امت با امام قطع نشود.
حجت‌الاسلام رضوي ‌مهر خاطرنشان كرد: عصر امام حسن عسگري (ع) بسيار حساس بود و برخي شعار انقطاع و انقراض امامت را سر مي‌دادند و اين شعار به معناي مرگ شيعه بود.
وي تصريح كرد: سامراء پس از شهادت اين امام يكپارچه عزا و ماتم شد و شيعه، حيات، استمرار و جاودانگي خود را از دست داد.
مديركل اعزام مبلغ و امور ديني سازمان اوقاف و امور خيريه تاكيد كرد: بايد مجالس عزاي اين امام همام محل جمع‌آوري كمك‌هايي شود تا هر‌چه سريع‌تر ضريح اين امام بزرگوار احداث شود و شاهد برافراشته شدن گنبد بي‌بديل سامراء بوده و شاهد حضور شيعياني باشيم كه به زيارت اين امام مشرف مي‌شوند.
حجت‌الاسلام رضوي مهر در پايان گفت: بارگاه اين امام تخريب شد ولي هرگز ذره‌اي از ارادت مردم نسبت به اين امام كاسته نشد و وعده مي‌دهم در سال 90 و 91 شاهد احداث ضريح، گنبد، صحن و سراي بزرگ و باصفا در حرم امام حسن عسگري باشيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها