کد خبر: ۹۲۲۲۸
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۲۱ آبان ۱۳۹۱
کمیته یهودیان آمریکا در پیامی، انتخاب مجدد اوباما به ریاست جمهوری را تبریک گفت و از وی درخواست کرد تا فشارها علیه ایران را افزایش دهد.

به گزارش فارس، کمیته یهودیان آمریکا به عنوان یکی از سازمان‌ها و لابی‌های مهم صهیونیستی آمریکا در پیام تبریکی به اوباما، از وی درخواست کرد تا فشارها علیه ایران را افزایش دهد.

کمیته یهودیان آمریکا که مدعی است «سازمان جهانی حمایت از یهودیان» است در پیامی، انتخاب مجدد اوباما به ریاست جمهوری را تبریک گفت و ضمن آنکه پیروزی اوباما را یک «مبارزه سخت» دانست، برای ادامه همکاری‌ها با دولت اوباما اظهار امیدواری کرد.

در این پیام دیوید هریس مدیر اجرایی این سازمان صهیونیستی اظهار داشت: تمام جهان یک بار دیگر شاهد بنیان و پایه‌های محکم دموکراسی آمریکا و اشتیاق رأی دهندگان در سراسر این کشور بود، ما آرزوی موفقیت اوباما را داشته و به فرماندار رامنی نیز به دلیل سخنان خیرخواهانه درود می‌فرستیم.

وی افزود: اکنون زمان آن رسیده که با هنر سازش و همکاری برای مقابله با فشارهای سیاسی، اقتصادی و امنیت ملی کشور تلاش کنیم. هریس در بخشی از پیام خود به قدرت نفوذ این لابی صهیونیستی اذعان داشته و گفت: کمیته یهودیان آمریکا در این روند با شماست همچنان که بیش از یک قرن است در کنار دولت‌های مختلف ایستاده است و همانگونه که در صد و سیزدهمین دوره کنگره نیز حضور دارد و با همکاران مذهبی و قومی خود در بسیاری از بخش‌ها در حال همکاری است.

هریس رئیس سازمان صهیونیستی کمیته یهودیان آمریکا اهداف این سازمان را یادآوری کرد و مدعی شد: ما در کمیته یهودیان آمریکا مأموریت داریم که مانع دستیابی ایران به قابلیت تولید سلاح هسته‌ای شویم و همچنین باید تمام تلاش خود را در پیشبرد همکاری آمریکا با اسرائیل مخصوصاً در شرایط بی ثباتی خاورمیانه انجام دهیم. دفاع از ارزش‌های دموکراتیک در سراسر جهان، دستیابی به امنیت ملی و اصلاح قانون مهاجرت از سایر اهداف ما به شمار می‌آید.

کمیته یهودیان آمریکا به عنوان یکی از سازمان‌های بزرگ صهیونیستی که در آمریکا و نیز سایر کشورها مانند بروکسل، پاریس، رم، بیت‌المقدس، برزیل، آفریقا و... شعبه دارد، در سال 1906 پایه گذاری شد. رئیس این سازمان در حال حاضر رابرت المان و مدیر امور اجرایی آن را دیوید هریس بر عهده دارد. این سازمان در سازمان ملل نیز به صورت فعال حضور داشته و هیئتی را به صورت ثابت برای اهداف خود مستقر کرده است.

کمیته یهودیان آمریکا یکی از فعال‌ترین سازمان‌های صهیونیستی در عرصه بین‌المللی است و عملاً بازوی دیپلماتیک صهیونیسم بین‌الملل محسوب می‌شود. این سازمان مدعی است اهداف و مأموریت‌های زیر را پیگیری می‌کند:

- محافظت از گروه‌های اقلیت در کشورهای مختلف با تأکید بر کثرت گرایی و دموکراسی

- مبارزه با آنتی سمیتیسم و همه اشکال تعصب

- گسترش پلورالیسم و تبلیغ ارزش‌های دموکراتیک

- حمایت از تلاش اسرائیل برای نیل به صلح و امنیت

- تقویت زندگی یهودیان

- حمایت از استقلال نیروها و ...

این سازمان صهیونیستی به صورت مداوم اخبار ایران را رصد کرده و در مقابل آن جبهه گیری می‌کند. دیوید هریس یکی از رؤسای این سازمان به صورت مداوم، سخنرانی‌های خود را در مورد تهدید ایران برای جهان ایراد کرده و آمریکا و نهادهای بین‌المللی را به حمله نظامی و افزایش فشارها علیه جمهوری اسلامی ایران ترغیب می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها