أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۹۲۶۳۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۲۲ آبان ۱۳۹۱
فرمانده ناجا با بیان اینکه 62 درصد تریاک افغانستان وارد ایران می‌شود از کاهش 29 درصدی جرایم کارکنان ناجا نسبت به سال گذشته خبرداد.

به گزارش سرویس «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: خوشبختانه در زمینه جرایم جنایی سنگین، سرقت مسلحانه، گروگانگیری، آدم‌ربایی و... شاهد کاهش چشمگیر وقوع جرم هستیم.

وی درباره انجام عملیا‌ت‌های تروریستی توسط گروهک‌های تروریستی در برخی مناطق کشور گفت: در سال جاری فقط یک مورد عملیات تروریستی ناموفق در چابهار به وقوع پیوست.

فرمانده ناجا ادامه‌داد: خوشبختانه شاهد کاهش انواع تخلفات و جرایم در کشور هستیم و این روند باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به برخورد قاطع با قاچاقچیان موادمخدر به‌ ویژه موادمخدر صنعتی تاکیدکرد: در همین زمینه در هفته‌های اخیر 10 قاچاقچی شیشه اعدام شدند.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح‌کرد: در زمینه تجاوز به عنف نیز برخوردها قاطع و سریع صورت می‌گیرد و این اقدام تأثیر بسیار زیادی در کاهش و کنترل جرائم داشته است.

احمدی مقدم کشف جرایم خاص را بیش از 90 درصد خواند و گفت: در زمینه موادمخدر و مشروبات‌الکلی نیز با بسته‌شدن مرزهای شرقی و غربی کشور، شاهد کاهش چشمگیر ورود موادمخدر و مشروبات به داخل کشور هستیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه بر اساس آمار شش سال گذشته سازمان ملل، 62 درصد تریاک افغانستان وارد ایران می‌شد ادامه‌داد: هم‌اکنون طبق آمار سازمان ملل 30 درصد از تریاک افغانستان وارد ایران شده و بخش اعظمی از طریق کشورهای دیگر ترانزیت می‌شود.

وی همچنین درباره مقابله با بدحجابی و ماهواره گفت:‌ در زمینه ماهواره و حجاب به دلیل تعدد آرا، چالش‌ها زیاد است و متأسفانه برخی دستگاه‌ها نه تنها همکاری ندارند بلکه معارضه هم می‌کنند.

فرمانده ناجا با اشاره به تلاش جدی نیروی انتظامی درباره ارتقاء معنویت در کارکنان این نیرو گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، 40 هزار تن در دوره‌های بصیرت شرکت دارند و در سالجاری برابراستعلام سازمان قضایی نیروهای مسلح، جرایم کارکنان ناجا نسبت به سال گذشته 29 درصد کاهش یافته است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در دیدار سردار احمدی مقدم فرمانده ناجا با اشاره به فرارسیدن ماه محرم ازعزاداران و شیفتگان مکتب اهل بیت(ع) خواست با پرشور نگه داشتن مجالس عزاداری از هرگونه اقدامی که باعث وهن ائمه اطهار(ع) می‌شود پرهیز کنند.

باید جلو قربانی کردن در معابر عمومی گرفته شود

مسئولان نظام برای رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم تلاش کنند

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار با فرمانده ناجا با بیان اینکه تروریست‌های مورد حمایت کشورهای غربی در برخی کشورها از جمله سوریه، به صورت علنی کارهای تروریستی انجام می‌دهند و مورد حمایت قرار می‌گیرند گفت: افراد را با زور از خانه‌های خود خارج کرده و بعد از تیرباران، از آنان فیلمبرداری کرده و منتشر می‌کنند.

وی گفت: با وجود توطئه‌ها ونقشه‌های پلید دشمنان و زیادبودن عوامل و زمینه‌های ناامنی، ما از برای امنیت نگرانی نداریم چراکه اقتدار جمهوری اسلامی و تلاش نیروی انتظامی باعث شده که دشمنان با تمام تلاش و عوامل در اختیار خود، نتوانند در این زمینه کاری انجام دهند.

مکارم شیرازی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم از عزاداران و شیفتگان مکتب اهل بیت(ع) خواست با پرشور نگه داشتن مجالس عزاداری از هرگونه اقدامی که باعث وهن ائمه‌اطهار (ع) می‌شود، پرهیز کنند.

وی خطاب به فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه درماه محرم باید مراقب اوضاع باشیم گفت: برخی افراد سراغ قمه می‌روند و باید از این اقدامات جلوگیری و در این زمینه باید آموزش‌های لازم داده شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه عزاداری امام‌حسین (ع) خون تازه‌ای در رگ‌های اسلام و شیعه تزریق می‌کند، گفت: نباید با برخی کارهای سطحی، ابهت این مساله مهم را کم کرده و بهانه دست دشمنان بدهند.

مکارم‌شیرازی با بیان اینکه باید جلو قربانی کردن در معابر عمومی گرفته شود چرا که این کار هم از نظر بهداشتی و هم شرعی درست نیست گفت: افرادی که نذر دارند باید در گوشه‌ای این کار را انجام داده و از آلوده‌کردن معابر به خون نجس و مسائل غیربهداشتی پرهیز کنند.

وی همچنین از مسئولان نظام خواست با هماهنگی و تدبیر برای رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم تلاش کنند.

این مرجع تقلید از تلاش نیروی انتظامی برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و تلاش برای برقراری امنیت در کشور تقدیر کرد و گفت: وقتی در مقابله با ناهنجاری‌ها اهل اراده باشیم و ملاحظه فردی را جز عمل به وظیفه، نکنیم مشکلات ما کاهش پیدا می‌کند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها