کد خبر: ۹۳۴۵
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۲۵ بهمن ۱۳۸۹

رئيس جمهور تركيه در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال رسمي رئيس جمهور كشورمان ‌‌قرار گرفت.

به گزارش 598 به نقل از فارس، عبدالله گل رئيس جمهور تركيه كه عصر روز گذشته ‌در پاسخ به دعوت رسمي احمدي‌نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران در سفري ۴ روزه وارد تهران شد‌،‌ دقايقي پيش در محل وزارت امور‌خارجه مورد استقبال رسمي ‌رئيس جمهور كشورمان قرار گرفت.

در اين مراسم پس از نواخته شدن سرود ملي جمهوري اسلامي ايران و تركيه، رؤساي جمهور دو كشور از يگان تشريفات حاضر در محل سان ديدند و سپس مقامات دو طرف را به يكديگر معرفي كردند.

پس از برگزاري مراسم استقبال رسمي مذاكرات خصوصي رؤساي جمهور ايران و تركيه برگزار خواهد شد.

رئيس جمهور تركيه كه توسط داوود اوغلو وزير امور خارجه اين كشور و ۱۳۵ مقام دولتي، ۱۰۰ تاجر و بازرگان و ۳۰ خبرنگار همراهي مي‌شود، قرار است در اين سفر ۴ روزه ‌علاوه بر ديدار با محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور با معاون اول وي و برخي از مقامات بلندپايه كشورمان ديدار و در راستاي تحكيم و تعميق روابط فيمابين بحث و گفت‌وگو كنند.

عبدالله گل در سفر به كشورمان قرار است به اصفهان و تبريز نيز سفر كرده و از بخش‌هاي مختلف صنعتي و توليدي اين استان‌ها بازديد كند.

به گفته عليرضا بيگي استاندار آذربايجان شرقي، ديدار تجار و بازرگانان اين استان با تجار و بازرگانان تركيه، امضاي تفاهم‌نامه مشترك و ارتقاي مبادلات تجاري بين دو طرف از برنامه‌هاي ديگر اين سفر است.

برپايه اين گزارش، روابط و همكاري تركيه و ايران پس از به قدرت رسيدن حزب عدالت و توسعه در تركيه در سال ۲۰۰۲ به شدت افزايش يافته و تركيه در سال‌هاي اخير به كانال ديپلماتيك براي حل پرونده هسته‌اي ايران تبديل شده است.

مبادلات تجاري ايران و تركيه تا ۵ سال آينده به ۳۰ ميليارد دلار خواهد رسيد كه اين مسئله نشانگر عزم دو كشور براي گسترش همكاري‌هاي اقتصادي و تجاري است.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها