کد خبر: ۹۴۲۰۷
زمان انتشار: ۱۸:۱۹     ۲۸ آبان ۱۳۹۱
خالد مشعل در این دیدار رسماً از جمهوری اسلامی ایران به خاطر پشتیبانی از مقاومت اسلامی فلسطین تشکر و قدردانی کرد و از مواضع رهبر معظم انقلاب، دولت و مردم ایران تشکر کرد.
به گزارش 598 به نقل از تسنیم، یک هیئت عالی رتبه ایرانی با رئیس دفتر سیاسی حماس در سودان دیدار کرد.  
 
یک هیئت سیاسی از جمهوری اسلامی ایران در روزهای اخیر عازم سودان شد و در کنگره حرکت اسلامی سودان شرکت کرد.
 
ترکیب این هیئت سه نفره را حسین شیخ الاسلام مشاور امور بین الملل رئیس مجلس، نماینده وزارت خارجه و یک نماینده از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تشکیل می دانند.
 
هیئت ایرانی ضمن حضور در این کنگره، در حاشیه برگزاری آن نیز با مقامات عالی رتبه سیاسی و مذهبی کشورهای مختلف دیدار و گفتگو کرده است.
 
در این کنگره مقاماتی از 30 کشور جهان و شخصیت ها و گروه های سیاسی منطقه نیز حضور داشتند.
 
هیئت ایرانی در جریان این سفر با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار و گفتگو کرده است. حسین شیخ الاسلام در همین زمینه به تشریح جزئیات این دیدار پرداخت.
 
شیخ الاسلام در این زمینه گفت: این دیدار همزمان شده بود با آغاز حمله اسرائیل به غزه و ما در این زمنیه با خالد مشعل گفتگو کردیم.
 
به گفته وی، خالد مشعل در این دیدار رسماً از جمهوری اسلامی ایران به خاطر پشتیبانی از مقاومت اسلامی فلسطین تشکر و قدردانی کرد و از مواضع رهبر معظم انقلاب، دولت و مردم ایران تشکر کرد.
 
مشاور امور بین الملل رئیس مجلس تصریح کرد: خالد مشعل در این دیدار درباره ترور شهید الجعبری معاون عملیات گردان‌های قسام گفت که وی "سه روز" پس از بازگشت از سفر حج شهید شد.
 
شیخ الاسلام اضافه کرد: خالد مشعل همچنین در این دیدار تأکید کرد که "ما به اسرائیل تفهیم خواهیم کرد که که خاورمیانه امروز با خاورمیانه سابق متفاوت است."
 
وی همچنین گفت که خالد مشعل به هیئت ایرانی وعده داد که انتقام حمله هفته‌های اخیر اسرائیل به کارخانه اسلحه‌سازی "الیرموک سودان" را خواهیم گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها