کد خبر: ۹۴۳۶۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۴     ۲۹ آبان ۱۳۹۱
يك سايت خبري كه سابقه زيادي جهت فضاسازي رسانه اي براي پر رنگ كردن خط سازش در سياست خارجي كشور دارد، در سايه سكوت و انفعال مسئولان نظارتي، رفتار شيطنت آميز ديگري عليه منافع ملي انجام داده است.

به گزارش 598 به نقل از رجانيوز، اين سايت كه با رييس دفتر يكي از مسئولان ارتباط نزديكي دارد با انتشار خبر گفتگوي علي فلاحيان وزير اطلاعات دولت هاشمي نوشته است: "بس است هسته‌ای؛ غنی‌سازی نمی‌خواهیم."

اين عبارت معنادار در حالي از سوي مديران اين سايت به عنوان تيتر مصاحبه انتخاب شده است كه دقت در متن گفته هاي فلاحيان اين محتوا را تاييد نمي كند، چه آنكه وزير اطلاعات هاشمي خود در بخشي از اين مصاحبه مي گويد:

"دنیا پذیرفته که خر ایران از روی پل گذشته. بله؛ همین الان هم توقف غنی‌سازی کنیم مشکلی نیست. ایران دانش غنی‌سازی را می‌خواست که الان در اختیار دارد. حتی اگر آنها به ما حمله کنند. ما می‌خواستیم به جایی برسیم که از این جهت خاطرمان جمع شود. ما به این مرحله رسیدیم و تحمل تحریم هم کردیم ... هیچ مشکلی نیست. ایران در مورد هسته‌ای خرش از پل گذشته است. لازم نداریم 20 درصد غنی‌سازی کنیم یا نه؛ چون دانشش را داریم. اینها هم از همین ناراحتند. ایران الان هر توافقی بکند در موضع ضعف نیست. برای همین هم آنها با پیشنهادهای ما موافقت نمی‌کنند. بدجنس‌ها می‌دانند ایران توانایی دارد."

با اين حال مشخص نيست انگيزه اصلي اين سايت براي انتخاب اين تيتر معنادار براي گفته هاي فلاحيان به چه منظور صورت گرفته است، چرا كه توجه به اين نكته ضروري است كه همواره يكي از ابزارهاي اصلي بيگانگان براي رصد افكار عمومي جامعه ايران، استناد به مطالب توليد شده در مطبوعات و سايتهاي مختلف فارسي زبان داخلي است.

نكته ديگر آنكه در ذيل اين خبر، تحت عنوان نظرات خوانندگان نوشته اي منتشر شده است كه محتواي آن، پازل تيتر مورد اشاره را تكميل كرده و نوشته است:

انتشار اين نظرات نيز در حالي صورت گرفته است كه معمولا بسياري از سخناني كه نمي شود در قالب خبر منتشر كرد، در قالب نظرات خوانندگان! اين سايت منتشر مي شود و ارسال سيگنالهاي اين چنيني در باره پرونده هسته اي كشور در فضاي مجازي آن هم توسط يك سايت فارسي زبان داخلي، نشانه بازي سوال برانگيز مسئولان اين سايت با منافع ملي براي پيگيري برخي اهداف سياسي است.

هم چنين اين براي نخستين بار نيست كه اين سايت با انتشار مطالب، تيترها و به اصطلاح نظرات اين چنيني خوانندگان خود! خط رسانه اي «سازش در سياست خارجي» را به افكار عمومي القا مي كند،‌ بلكه پيش از اين نيز در سلسه گفتگوهاي تفصيلي با برخي چهره هاي خاص، خط لزوم مذاكره با امريكا در شرايط كنوني مورد تقويت قرار گرفته بود تا آنجا كه صادق طباطبايي سخنگوي دولت موقت در گفتگو با اين سايت، ضمن تحريف تاريخ و نظر امام درباره تاييد اقدام دانشجويان در سال 58 پس از اشغال لانه جاسوسي، امام را تحت تاثير هاشمي رفسنجاني دانسته بود.

به نظر مي رسد عدم نظارت كافي مسئولان مربوطه و پشتوانه سياسي برخي رسانه ها توسط برخي مسئولان، علت انتشار اين قبيل اخبار و ارسال سيگنال‌هاي معنادار در فضاي رسانه اي است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها