أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۹۷۳۶۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۸     ۱۴ آذر ۱۳۹۱
رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در رابطه با تحریم‌های اخیر سنای آمریکا علیه کشورمان اظهار داشت: اقدام اخیر سنا با ژست و ادعاهای دولت آن کشور در حمایت از مسیر مذاکره و دیپلماسی سازگاری ندارد؛ حتی در صورت اثبات وجود نظر مخالف از سوی دولت آمریکا نیز این مصوبه نشان دهنده چندگانگی قدرت در آمریکا بوده و مسلماً سیاست مبتنی بر چندگانگی مراکز قدرت قابل اعتماد نخواهد بود.
سخنگوی وزارت خارجه ایران اقدام اخیر سنای آمریکا در تصویب تحریم‌ها علیه کشورمان را با ژست و ادعاهای دولت این کشور در حمایت از مسیر مذاکره و دیپلماسی سازگار ندانست.

به گزارش مهر، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در رابطه با تحریم‌های اخیر سنای آمریکا علیه کشورمان اظهار داشت: اقدام اخیر سنا با ژست و ادعاهای دولت آن کشور در حمایت از مسیر مذاکره و دیپلماسی سازگاری ندارد؛ حتی در صورت اثبات وجود نظر مخالف از سوی دولت آمریکا نیز این مصوبه نشان دهنده چندگانگی قدرت در آمریکا بوده و مسلماً سیاست مبتنی بر چندگانگی مراکز قدرت قابل اعتماد نخواهد بود.

وی تصویب اینگونه قـوانین فراسرزمینی را به معنی تضعیف آشکار اصول مسلم حقوق بین‌الملل از جمله اصل برابری حاکمیت کشورها و نمونه بارزی از رفتار غیر صادقانه آمریکا مبنی بر نفی رویکرد یکجانبه گرایی نومحافظه کاران در دوره بوش دانست.
 
سخنگوی وزارت خارجه تأکید کرد: این مسئله به افکار عمومی مردم دنیا نشان می‌دهد که منطق ایران برای مقاومت در برابر رفتـار زورگویانه آمریکا، منطقی مستحکم در راستای نفی یکجانبه گرایی و پایبندی به اصول حقوق بین‌الملل به منظور تقویت صلح و ثبات بین‌المللی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها