کد خبر: ۹۷۷۰۳
زمان انتشار: ۱۶:۵۴     ۱۵ آذر ۱۳۹۱
به گزارش پایگاه 598، امین کیانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ابراز کرد: مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان قم پس از بیانات مقام معظم رهبری در سال گذشته مبنی بر هماهنگی میان دانشجویان و تشکل‌های این قشر تاسیس شده است.

وی افزود: رهبری با بیان اینکه دشمن به صورت جبهه‌ای عمل می‌کند خواستار تقابل دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم در قالب تشکل‌های هماهنگ دانشجویی شدند.

دبیر مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان قم با بیان اینکه بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی و تشکل‌های دیگری که در سطح استان فعالیت می‌کنند عضو این مجمع هستند گفت: شش نفر نماینده از اتحادیه‌های دانشجویی در این مجمع عضویت داشته و دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به 16 آذر روز دانشجو اظهار کرد: مطالعه جریان دانشجویی در ایران نشان می‌دهد آرمان‌گرایی، مبارزه با ظلم و اشرافیت و نیز مقابله با نکات انحرافی که ممکن است در مسیر انقلاب به وجود آید از شاخصه‌های این جریان به شمار می‌روند.

کیانی ادامه داد: جنبش دانشجویی رسالتی عظیم یعنی تحقق تمدن بزرگ اسلامی را بر عهده دارد زیرا معتقد هستیم که دانشگاه به عنوان کانون تربیت انسان متخصص و متعهد انقلابی وظیفه تولید علم را داشته و برای تحقق این مهم، جنبش نرم افزاری باید در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به سرانجام برسد و در این میان وحدت حوزه و دانشگاه نه به معنای جلسات مشترک بلکه با تأسی به یک سری مؤلفه‌های جدید از جمله فقه حکومتی محقق می‌شود.

دبیر مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان قم با بیان اینکه اگر دانشگاه‌ها موفق به تولید علم نشوند نمی‌توانند تمدن اسلامی را تحقق بخشند گفت: این هدف عظیم دارای دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری است که در بعد نرم افزاری دانشجویان و طلاب وظیفه‌ای مهم بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: به یقین سکولاریسم نمی‌تواند دانشجویانی انقلابی را تربیت کند زیرا پافشاری بر اصول جزو ارزش‌های اصیل انقلاب محسوب می‌شود.

کیانی با تاکید بر اینکه ارتباطی میان اسلام و سکولاریسم به وجود نخواهد آمد بیان داشت: در مسائل فرهنگی و سیاسی جریان دانشجویی استان قم دارای نقطه نظرات متفاوتی است که هر یک از نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی به تبیین آن می‌پردازند.

دبیر مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان قم گفت: تئوری اقتصاد مقاومتی نیز از جمله مباحثی است که جریان‌های دانشجویی معتقدند تنها به وسیله نظریه‌پردازی در عرصه عمل تحقق می‌یابد هرچند این بحث اکنون بر روی زمین مانده و مدیران و مسئولان به سمت قیل و قال‌های سیاسی پیش رفته‌اند.

وی اضافه کرد: هرگونه مباحثی که ذهن مردم را مشوش کند به یقین خیانت محسوب شده ولو اینکه اشخاص خائن نباشند.

کیانی با اشاره به گردهمایی بزرگ دانشجویان عاشورایی استان قم در دفتر مقام معظم رهبری گفت: این تجمع با هدف تجدید بیعت و میثاق با امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری همزمان با 16 آذر برگزار می‌شود.

دبیر مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان قم با تاکید بر ضرورت ارائه تعریفی صحیح از نقش جریان دانشجویی در جامعه بیان داشت: استان قم فضای سنتی خاصی داشته و این مسئله سبب عدم توجه کافی به جریان‌های دانشجویی می‌شود بنابراین باید این مسئله هم مورد توجه مدیران و رسانه‌ها قرار گیرد.

وی در خصوص اصلاح قانون انتخابات گفت: معتقد هستیم کلیات و بندهای این طرح نمی‌تواند مشکلی را حل کند زیرا تصدیق گروهی از نمایندگان ادوار مجلس، نامزدهای انتخاباتی را وامدار اصحاب قدرت می‌کند.
فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها