کد خبر: ۱۰۰۶۵۸
زمان انتشار: ۱۹:۴۱     ۲۷ آذر ۱۳۹۱
به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام سالک در گفتگو با خبرنگار هم اندیشی با اشاره به اینکه ضرورت طرح وحدت حوزه ودانشگاه  بلا فاصله پس از پیروزی انقلاب  احساس شدگفت: ضرورت این وحدت به مسائل مختلفی برمی گردد که اولین آنها تغییرفضای حاکمیتی و حکومتی است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه فضای حکومت قبل از انقلاب  درایران غربی و حالت مزدوری و کارگری برای اروپا و آمریکا داشت، یادآور شد: نوع لباس دراواخر حکومت شاه افرادی چون شهید مفتح ،شهید بهشتی ، شهید مطهری ومقام معظم رهبری ضرورت حضور خودشان در دانشگاهها را درک کرده ووارد دانشگاهها شدند ،بیان محتوا، ترجمه ها و... همه نشانگر نفوذ فرهنگ غرب بود و مبانی دینی کمتر در محیط جامعه و خصوصا دانشگاهها حکومت می کرد.

حجت االسلام سالک با اشاره به اینکه در اواخر حکومت شاه افرادی چون شهید مفتح ،شهید بهشتی، شهید مطهری و رهبر معظم انقلاب ضرورت حضور خودشان در دانشگاهها را درک کرده و وارد دانشگاهها شدند، تاکید کرد:دلیل این امر آن بود که دانشگاه ها محل برخورد و تضارب آراء  مختلف همچون مارکسیسم و لیبرالیسم بود و این افراد وارد فضای مبارزاتی با این مکاتب شدند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: ایجاد حکومت دینی بر مبنای قرآن و ایجاد حکومت دینی بر مبنای قرآن وارزش های دینی واز بین رفتن مظاهر حکومت طاغوت مستلزم این بود تا تمام وجوه زندگی مردم ازجمله دانشگاهها مبنای دینی داشته باشند.

ارزش های دینی و از بین رفتن مظاهر حکومت طاغوت مستلزم این بود تا تمام وجوه زندگی مردم ازجمله دانشگاهها مبنای دینی داشته باشند.

 وی با بیان اینکه ایجاد چنین فضایی و جریان داشتن ارزش های علمی و اخلاقی مستلزم این بود که دانشگاهها اسلامی شود، خاطر نشان کرد: لازمه این امر این است که  بر علوم انسانی  بر مبنای قرآن توجه شود و تربیت انسان ها برمبنای ارزش های اسلامی و انسانی انجام شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقطه شروع  اسلامی شدن دانشگاه ها  وحدت حوزه و دانشگاه است تاکید کرد: دانشگاهها باید از فضای حوزه ونقطه شروع اسلامی شدن دانشگاه ها وحدت حوزه ودانشگاه است ودانشگاهها باید از فضای حوزه و حوزه های علمیه باید از فضای دانشگاهها بهره مند شودند.

حوزه های علمیه باید از فضای دانشگاهها بهره مند شودند.

وی بابیان اینکه دانشگاههای ما دردنیا استثناء هستند گفت: ما دانشجو ودانشگاه رادر کشور نعمتی بزرگ  می دانیم.

حجت الاسلام سالک با اشاره به اینکه سازوکار ارتباط دانشجو و روحانیت در شرایط فعلی سازنده ومطلوب  است گفت: اگر درگذشته دسترسی دانشجویان به روحانیت محدود بود، هم اکنون  ارتباط نزدیکی با روحانیت جوان دارد.

وی بابیان اینکه دانشگاه و دانشجویان از جمله کسانی بودند که در جریان فتنه سال ۷۸ و فتنه سال ۸۸ حضور فعال داشته و موجب ازبین رفتن این فتنه ها شدند تاکید کرد: دانشگاه و دانشجویان از جمله کسانی بودندکه در جریان فتنه سال ۷۸ و فتنه سال ۸۸حضور فعال داشته و موجب ازبین رفتن این فتنه ها شدند نماز های جماعت پر شور و مراسم اعتکاف و همچنین اردوهای جهادی، نشان از وجود فضایی خوب و انقلابی در دانشگاهها دارد.

عضوکمیسیون فرهنگی  بابیان اینکه دانشگاههای ما دردنیا استثناء هستند گفت: ما دانشجو و دانشگاه را در کشور نعمت می دانیم.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره  اینکه جمعیت جوان در معرض تهاجم فرهنگی غرب است تاکید کرد: در دانشگاه باید به دو قسمت اندیشه و قلب و بعد احساسی  توجه بیشتری شود.

وی با تاکید بر لزوم پرداختن بیشتر دانشجویان به مسائل معنوی خاطرنشان کرد: هرچه انس با خدا وذکر خدا در پاسخگویی این دو نهاد به مسائل روز جامعه رضایت بخش نیست ودر این باره باید تلاش بیشتری صورت گیرد دانشجویان بیشتر باشد دانشجو بیشتر در مسیر و صراط توحید و ولایت قرار خواهدگرفت.

حجت الاسلام سالک با بیان اینکه هم اکنون دانشگاه های ما در طی ۳۰سال اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته اند ادامه داد: حوزه های علمیه نیز با ایجاد مراکز پژوهشی مختلف پابه پای مسائل روز جهان پیش آمده اند و با حوزه علمیه قبل از آن تفاوت فاحشی دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان با بیان اینکه با وجود تمام این محاسن فضای حوزه و دانشگاه خالی از انتقاد هم نیست یاد آور شد: پاسخگویی این دو نهاد به مسائل  روز جامعه رضایت بخش نیست و در این باره باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها