کد خبر: ۱۰۲۱۴۵
زمان انتشار: ۰۹:۳۴     ۰۴ دی ۱۳۹۱
در پی مذاکرات فشرده استیفان بیکروفت با مقامات عراق:
دیدارها و مذاکرات خود را با مقامات عراقی فشرده کرده و در عین حال این سوال ایجاد می شود که آمریکایی ها برای اوضاع کنونی عراق چه نقشه ای در سر می پرورانند؟ آیا نه این است که در صدد هستند که از وضعیت موجود به ویژه خلأ رئیس جمهوری عراق به نفع خود بهره ببرند؟ در ادامه این رایزنی های سفیر آمریکا در بغداد، وی همچنین با "هوشیار زیباری" وزیر خارجه عراق نیز مذاکراتی انجام داد.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، این روزها که درگیری های لفظی بین دولت مرکزی بغداد با منطقه خودمختار کردستان عراق همچنان به قوت خود باقی است و از طرف دیگر وضعیت بد جسمانی "جلال طالبانی" رئیس جمهوری عراق که هفته گذشته منابع آگاه از مرگ بالینی وی خبر داده بودند، نیز خود دلیل دیگری برای افزایش تنش های سیاسی موجود است، شاهد هستیم که " استیفان بیکروفت " سفیر آمریکا در بغداد هم مذاکرات فشرده ای را طی چند روز اخیر با مقامات و مسئولان عراقی آغاز کرده است.

از جمله این دیدارها و مذاکرات، دیدار این نماینده کاخ سفید با " ابراهیم جعفری" رئیس ائتلاف ملی عراق در بغداد بوده است.

اسلام تایمز به گفته منابع آگاه از عراق نوشت: پیگیری روند سیاسی عراق و چالش های موجود و در ادامه راه های کنترل مشکلات کنونی در این کشور از جمله موضوعاتی بود که سفیر آمریکا در بغداد به آن پرداخت.

"استیفان بیکروفت" همچنین در این نشست با تاکید بر حمایت کشورش از روند اجرای دموکراسی در عراق گفت: ایفای نقش "ابراهیم جعفری" برای نزدیک کردن دیدگاه های بین گروه های مختلف سیاسی این کشور بسیار مهم است.

البته در این موضوع که ایفای نقش " جعفری" برای از بین بردن تنش های موجود بین گروه های سیاسی عراقی امری مهم و قابل توجه است.


هیچ جای شک و تردیدی نیست اما سوالی که در اینجا مطرح می شود که این است که "استیفان بیکروفت" چرا این روزها که "مسعود بارزانی" رئیس منطقه کردستان عراق بر طبل جدایی از عراق می نوازد و از سوی دیگر مرگ بالینی "جلال طالبانی" هم بر مشکلات کنونی عراق افزوده.

 دیدارها و مذاکرات خود را با مقامات عراقی فشرده کرده و در عین حال این سوال ایجاد می شود که آمریکایی ها برای اوضاع کنونی عراق چه نقشه ای در سر می پرورانند؟ آیا نه این است که در صدد هستند که از وضعیت موجود به ویژه خلأ رئیس جمهوری عراق به نفع خود بهره ببرند؟



در ادامه این رایزنی های سفیر آمریکا در بغداد، وی همچنین با "هوشیار زیباری" وزیر خارجه عراق نیز مذاکراتی انجام داد.

البته بررسی اوضاع داخلی عراق هم یکی از محورهای مذاکرت "استیفان بیکروفت" با "زیباری " بوده است.



از طرف دیگر امروز، یکشنبه، سفیر آمریکا به دیدار " عمار حکیم" رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق رفت و با تاکید بر تقویت همکاری های بین بغداد و واشنگتن در همه زمینه ها، بر لزوم نزدیک کردن دیدگاه های گروه ها و احزاب سیاسی مختلف عراق تاکید کرد.



کارشناسان و تحلیلگران بر این موضوع تاکید دارند که به نظر می رسد که آمریکایی ها در شرایط کنونی با این هدف که از عقاید و آراء گروه های مختلف عراقی از نزدیک آشنا شوند و در حقیقت از نظرات آنان درباره وضعیت کنونی کشورشان مطلع شوند، سفیر خود در بغداد را مامور کردند تا با انجام دیدارهایی به تحلیل آخرین نظرات آنان بپردازند، و در نتیجه بعد از شنیدن آراء و نظرات گروه های تاثیر گذار و مهم عراقی بتوانند نقشه و دسیسه های خود را علیه امنیت و ثبات عراق اجرایی نمایند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها