کد خبر: ۱۱۰۲۰۸
زمان انتشار: ۱۹:۰۱     ۰۹ بهمن ۱۳۹۱
به گزارش 598 به نقل از «خبرگزاری دانشجو» مسعود فراستی در نشست نقد و بررسی دوشنبه فیلم که عصر امروز در مجتمع فرهنگی 13 آبان به نقد فیلم یک پذیرای ساده اثر مانی حقیقی اختصاص داشت گفت: فیلم از این نظر فیلم سختی است که ضدمردمی و تحقیر آدم‌ها را دارد به همین دلیل نه سازنده‌ است و نه اینکه توانسته فاصله‌ها را حفظ کند.
 
این منتقد سینما و تلویزیون گفت: تنها چیزی که در این فیلم دیده می‌شود تحقیر عواطف آدم‌هاست که این تفکر فیلمساز نیست و من به همین دلیل قانع نشدم و چیزی دیده نشد که به نتیجه برسد.
 
فراستی خاطرنشان کرد: از این همه تحقیر که هر چند به فرم فیلم لطمه می‌زند اما باید جایگزینی در پایان فیلم داشته باشد.
 
وی در ادامه در انتقاد به نظرات دانشجویان در خصوص عدم اکران این فیلم توسط حوزه هنری گفت: ما در کشور دمکراسی خوبی داریم. خیلی خوب است که ما تصمیم می‌گیریم 600 میلیون خرج یک فیلم کنیم اما در این فیلم حرفی برای گفتن نداشته باشیم.
 
فراستی گفت: حوزه هنری اصلا لیاقت همچنین تصمیمی که در خصوص اکران فیلم بگیرد را ندارد. یعنی چنین جایگاهی را ندارد. برای اینکه ما در یک نظام انقلابی هستیم و جایی به نام وزارت ارشاد هست که وظیفه‌اش صدور مجوز و اکران فیلم‌هاست و هیچ کس دیگری حق چنین کاری را ندارد.
 
وی یادآور شد: اگر قرار باشد هر کس از مادرش قهر کند که «فردا این فیلم را اگر از روی پرده‌های سینما پایین نیاوردید فلان کار را انجام می‌دهیم» این مدیریت نیست بلکه نقض مدیریت است.
 
این منتقد سینما ادامه داد:‌ من با اینکه هنوز قانون‌های وزارت ارشاد را دوست ندارم و مخالف سیاست‌های کاری اش هستم اما باید تابع قانون باشیم.
 
وی در ادامه در خصوص محتوای فیلم مانی حقیقی گفت: سینما وظیفه‌اش این نیست که با چکش، چیزی را به ما تلقین کند. اثری که مانی حقیقی ساخته انتظارش این است که ادامه آن را تماشاگر بسازد و این یک شوخی است.
 
فراستی گفت: من نمی‌فهمم اثر هنری که هیچ مفهومی ندارد چرا می‌گویند موفق است؟ به نظر من اثر باید مغز، نبض و قلب داشته باشد. مانند یک موجود زنده و بر مبنای مفهوم سازی استوار باشد.
 
این منتقد سینما ادامه داد: نباید یک فیلم سروشکلی داشته باشد که بتوان به راحتی آن را تغییر داد اما این ضعف به راحتی در اثر مانی حقیقی دیده می‌شود و فیلم سروشکل مشخصی ندارد و در واقع این، یک فیلم و یک اثر سینمایی نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها