کد خبر: ۱۱۱۶۶۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
دومین روز از انتخابی‌های تیم ملی تکواندو در حالی روز گذشته در خانه تکواندو پیگیری شد که فریبرز عسکری با حضور در خانه تکواندو و روبوسی با رئیس فدراسیون به شایعه‌ها پایان داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مسابقات انتخابی تیم ملی تکواندو برای حضور در مسابقات کشورهای اسلامی و مسابقات قهرمانی جهان طی روزهای شنبه و یکشنبه 14 و 15 بهمن‌ماه در خانه تکواندو برگزار شد که اکثر چهره‌های سرشناس در این میدان به دلیل مصدومیت غایب بودند.

 

در این رقابت‌ها نفراتی همچون محمد باقری معتمد، فرزاد عبداللهی، حسین تاجیک، رضا نادریان و روح الله طالبی به دلیل مصدومیتی که داشتند در این انتخابی‌ها حضور پیدا نکردند و غیبت آنها باعث شد تا جوان‌ترها در این دوره از انتخابی ها عرض اندام کنند.

*شکست یوسف کرمی، کورش رجلی، مسعود حجی زواره، جلال خدامی، یاسین اکبر نتاج، میثم باقری، مهران عسکری، وحید عیسی بگلو، بهنام بیات و احسان نقیب‌زاده از جمله اتفاقاتی بزرگی بود که در این دوره از رقابت‌ها رخ داد.

*مسابقات اوزان فرد در حالی روز شنبه در خانه تکواندو برگزار شد که در مهمترین دیدار این اوزان یوسف کرمی به مصاف احمد محمدی تکواندوکار مازندرانی رفت و در پایان مقابل نماینده مازندران شکست خورد. زمانی که کرمی به مصاف تکواندوکار مازندرانی رفت همه حاضرین در سالن مسابقات به شدت محمدی را تشویق می‌کردند و خبری از تشویق کاپیتان پر افتخار تیم ملی نبود.

 

یکی از دوستان صمیمی کرمی که در کنار شیاپچانگ حضور داشت و مدعی بود که گویا همه سالن یکدل شده‌اند تا پای کاپیتان به تیم ملی نرسد. وی اظهار داشت که متاسفم برای افرادی که افتخارات گذشته کاپیتان تیم ملی را نادیده گرفتند و برای باخت او خوشحالی کردند.

 

*یوسف کرمی که یکی از بهترین تکواندوکار سنگین وزن تیم ملی است در حالی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان از روز سه شنبه در اردو‌های تیم ملی حضور خواهد داشت که برای کسب پنجمین مدال طلای خود به مکزیک می‌رود.

*در ادامه دومین روز از رقابت‌های انتخابی تیم ملی یکی دیگر از مسابقات جنجالی در وزن ششم بین مهران عسکری خواهرزاده فریبرز عسکری سرمربی سابق تیم ملی و مسعود حجی زواره برگزار شد. این رقابت‌ در حالی با جذابیت خاصی برگزار می‌شد که همه سالن این مسابقات را از نزدیک تماشا می‌کردند.

مسابقات تا ثانیه‌های آخر 7 بر 5 به سود حجی زواره پیش بود که در چند ثانیه آخر عسکری با وارد کردن یک ضربه سه امتیازی به سر حجی زواره همه چیز را به سود خود رقم زد و پس از ثبت امتیاز به سود عسکری طرفداران وی یک صدا او را تشویق کردند، اما در آن سوی شیاپ‌چانگ حجی زواره با فریاد‌های خود اعتراض خود را به داوران نشان می‌داد. البته زمانی که داور وسط  دست مهران عسکری را به عنوان نفر پیروز این دیدار بالا برد، کوچ حجی زواره به داوران اعتراض کرد و پس از بازبینی فیلم مبارزات امتیاز داده شده به عسکری پس گرفته شد و مهران عسکری بازنده میدان معرفی شد.

 

فرزاد ذوالقدری پسر دبیر فدراسیون یکی از معترضان این دیدار بود و مدام به داوران بازی اعتراض شدیدی می‌کرد، ذوالقدری معتقد بود که ضربه عسکری به درستی به سر حجی زواره برخورد کرده است. البته در پایان مسابقات مهران عسکری با تصمیم شورای کمیته فنی به اردوی تیم ملی دعوت شد.

*هوگوپوشان تیم ملی آذربایجان در رده سنی بزرگسالان به منظور برپایی اردوی مشترک با تکواندو کاران ملی پوش کشورمان، بامداد روز یکشنبه 15 بهمن‌ماه در قالب دو تیم بانوان و مردان وارد تهران شدند. تیم ملی آذربایجان با هدف ارتقا سطح فنی و تکنیکی خود، در قالب 10 ورزشکار در بخش بانوان و 23 تکواندوکار در بخش مردان روز گذشته از نزدیک این مسابقات را تماشا می‌کردند.

*هادی ساعی مدیر فنی تیم‌های ملی، مرتضی کریمی و مرتضی سلطانی سرمربی و مربی تیم ملی اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان، هادی افشار بدنساز تیم ملی، نعمت خلیفه سرمربی تیم ملی اعزامی به مسابقات کشور‌های اسلامی و اصغر رحیمی ناظر کمیته ملی المپیک در جایگاه شورای کمیته فنی حضور داشتند و عملکرد تکواندوکاران را بررسی می‌کردند. سید محمد پولادگر و حسن ذوالقدری، رئیس و دبیر فدراسیون تکواندو از جایگاه ویژه مسابقات را تماشا می‌کردند.

*فریبرز عسکری سرمربی تیم ملی در مسابقات المپیک لندن در ساعات پایانی انتخابی ها وارد سالن مسابقات شد و با رئیس فدراسیون و حاضرین در جایگاه ویژه خوش و بش کرد. عسکری پس از برخورد مسئولان فدراسیون تکواندو شنیده می‌شد که از رفتار مسئولان فدراسیون دلگیر است و روز گذشته با حضور در سالن مسابقات به شایعه‌ها پایان داد.

*مهدی بی‌باک، امید غلامزاده، محمد علی بسحاق، مرتضی رستمی، فیض‌الله نفت‌جم از ملی پوشان و مربیان سابق تیم ملی از دیگر حاضرین در سالن مسابقات بودند.

*سیروس رضایی رئیس کمیته داوران که در سالن مسابقات با لباس شخصی حضور داشت زمانی که با دیگر داوران در حال گفت‌وگو بود مرتضی کریمی برای اینکه فضای مسابقات کمی تغییر کند با خنده به رضایی اعلام کرد که شما لباس شخصی تنتان است و در کار داوران دخالت نکن. این موضع باعث خندیدن همه داوران حاضر در سالن بود.

*در پایان این رقابت‌ها 38 تکواندوکار به تیم ملی راه یافتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها