کد خبر: ۱۱۲۰۱۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۱۷ بهمن ۱۳۹۱

جام سیاسی؛ سایت بی بی سی فارسی(BBC Persian)، ارگان رسمی نظام سلطنتی انگلیس نوشت: «پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران، در خبری یک خطی نوشته که سعید مرتضوی، رئیس سازمان تامین اجتماعی ایران، دوشنبه بازداشت شده است. ایسنا، خبرگزاری دانشجویان ایران، به نقل از منابع نزدیک به دولت گزارش می‌دهد که آقای مرتضوی عصر روز دوشنبه احضار شده است و بعد از چند ساعت بازداشت شده است.»

 

این سایت افزود: «هنوز دلیل بازداشت آقای مرتضوی به صورت رسمی اعلام نشده است. خبرگزاری فارس هم گزارش کرده که آقای مرتضوی به زندان اوین فرستاده شده است.»

 

سایت رادیو فردا(Radio Farda) هم نوشت: «پایگاه اطلاع‌رسانی دادستانی تهران شامگاه دوشنبه از بازداشت سعید مرتضوی، رئیس سازمان تامین اجتماعی خبر داد. در همین حال خبرگزاری فارس به نقل از منابعی که از آنها نامی نبرده گزارش داد که سعید مرتضوی هنگام خروج از محل کار خود بازداشت شده و معاون دادستان هم در هنگام بازداشت در محل بوده است. این خبرگزاری همچنین از انتقال سعید مرتضوی به زندان اوین خبر داده است.»

 

سایت دویچه وله(DW) نیز نوشت: «رسانه‌های ایران شامگاه دوشنبه ۱۶ بهمن، از بازداشت سعید مرتضوی رئیس سازمان تامین اجتماعی و دادستان پیشین تهران خبر دادند. دادستانی تهران خبر بازداشت مرتضوی را تایید کرده، اما درباره علت آن تاکنون توضیحی ارائه نداده است.»

 

سایت صدای آمریکا(VOA) در این زمینه نوشت: «پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران از بازداشت سعید مرتضوی، سرپرست سازمان تامین اجتماعی ایران خبرداد. علت بازداشت مرتضوی اعلام نشده است. خبرگزاری فارس می گوید ممکن است او در ارتباط با پرونده کهریزک بازداشت شده باشد.»

 

سایت رادیو زمانه(Radio Zamaneh) هم نوشت: «سعید مرتضوی، رییس سازمان تأمین اجتماعی عصر دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ هنگام خروج از محل کارش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. خبرگزاری فارس در یک خبر بسیار کوتاه اعلام کرد که سعید مرتضوی  هنگامی که از محل کارش خارج می‌شد بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.»

 

سایت روزآنلاین(Roozonline) هم تحت عنوان" قاضی کهریزک زندانی اوین شد" نوشت: «سعید مرتضوی دیشب بازداشت و روانه زندان اوین شد. قاضی سابق دادگاه مطبوعات و دادستان انقلاب پیشین تهران، دیشب با حکم جانشین خود در دادستانی تهران بازداشت شد.»

 

سایت رادیو کوچه(Radio Koocheh) نیز نوشت: «شام‌گاه دوشنبه شانزدهم بهمن‌ماه (سوم فوریه)، سعید مرتضوی بازداشت شد. خبرگزاری فارس که ابتدا این خبر را در وب‌سایت خود منتشر و دقایقی بعد آن‌را حذف کرد، در گزارشی مجدد، دلیل بازداشت سعید مرتضوی را نامعلوم خواند و سایت دادسرای عمومی و انقلاب تهران نیز در خبری یک خطی، تنها از بازداشت وی خبر داده است.»

 

گویانیوز(Gooyanews) هم نوشت: «سعید مرتضوی، که زمانی یکی از قدرتمندترین مردان جمهوری اسلامی بود، بعد از ضبط و پخش مکالمه یکی از برادران لاریجانی بازداشت شد. به گزارش خبرگزاری های ایرانی سرپرست سازمان تامین اجتماعی و دادستان عمومی و انقلاب سابق تهران شامگاه دوشنبه بازداشت شد. دادستانی تهران، هنوز درباره علت بازداشت مرتضوی اظهار نظری نداشته است.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها