کد خبر: ۱۱۳۹۹۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: این گونه اخبار، شایعاتی بیش نیست و تمام اخبار مربوط به محدودیت سهمیه‌های عمره را تکذیب می‌کنیم.
به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید احمد موسوی درباره کاهش سهمیه عمره مفرده در سال جاری گفت: این گونه اخبار، شایعاتی بیش نیست و تمام اخبار مربوط به محدودیت سهمیه‌های عمره را تکذیب می‌کنیم زیرا سهمیه عمره نه تنها کم نشده بلکه هیچ محدودیتی نیز در این زمینه وجود ندارد.
 
وی درباره الویت‌های اعزام به عمره مفرده اظهار داشت: در حال حاضر نمی‌توانیم زمان دقیق اعزام اولویت‌ها را اعلام کنیم، اما به افراد دارای اولویت‌های 300 تا 600 قول می‌دهیم که در سال 92 تاریخ اعزام‌ها را اعلام کنیم.
 
رئیس سازمان حج و زیارت درباره نحوه اعزام افراد مسن به حج گفت: طبق تمهیدات سازمان حج و زیارت قرار شد که افراد 80 سال به بالا بدون نوبت به حج تمتع اعزام شوند اما با اعلام استفتاء از سوی مراجع انجام چنین اقدامی ناصحیح و حرام عنوان شد، بنابراین نمی‌توانیم در این زمینه جابه‌جایی زائران را انجام دهیم.
 
وی همچنین درباره اعزام افراد بالای 80 سال به عمره مفرده، افزود: خوشبختانه شورای عالی حج در خصوص اعزام بدون نوبت 80 ساله‌ها به بالا به عمره مفرده، این اختیار را به رئیس سازمان داده است تا در برخی شرایط این اقدام را انجام دهد.
 
موسوی تصریح کرد: هر چند در این مورد نیز نمی‌توانیم تمام افراد 80 سال به بالا را بدون نوبت اعزام کنیم زیرا هر یک از آن‌ها به همراه نیاز دارد که در این زمینه اداره کاروان‌ها با مشکل روبه‌رو خواهد شد و تنها در صورتی که سازمان تشخیص دهد این جایگزینی انجام خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها