کد خبر: ۱۱۵۹۷۱
زمان انتشار: ۰۸:۳۹     ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
حفظ سیزده بدر و حذف تعطیلات مذهبی همچنان در دستور کار نمایندگان:
طرح کاهش تعطیلات رسمی کشور که در سال های گذشته با جنجال های فراوانی از سوی موافقان و مخالفین این طرح همراه بوده است بار دیگر از سوی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این بار در مجلس نهم بیان می گردد. روز گذشته ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم شهرستان های نجف آباد اصفهان در گفتگو با یکی از خبرگزاری با اعلام خبر کاهش تعطیلات رسمی کشور از طرح حذف تعطیلی تاسوعا و شهادت امام رضا(ع) سخن گفت.
به گزارش پایگاه 598، طرح کاهش تعطیلات رسمی کشور که در سال های گذشته با جنجال های فراوانی از سوی موافقان و مخالفین این طرح همراه بوده است بار دیگر از سوی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این بار در مجلس نهم بیان می گردد.

روز گذشته ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم شهرستان های نجف آباد اصفهان در گفتگو با یکی از خبرگزاری با اعلام خبر کاهش تعطیلات رسمی کشور از طرح حذف تعطیلی تاسوعا و شهادت امام رضا(ع) سخن گفت.

این نماینده در توضیح این طرح در حال بررسی بیان داشته بود: طرح حذف 9 روز از تعطیلات رسمی کشور همانند روز 12 فروردین، تاسوعای حسینی، شهادت امام رضا(ع) و مواردی از این قبیل با امضای نمایندگان بررسی خواهد شد تا در صورت تصویب در مجلس اجرایی شود.

این طرح در حالی مطرح می شود که در مجلس هشتم نیز مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی  پیشنهاد کاهش شمار تعطیلات سراسری کشور از ۲۵ روز کنونی به ۱۶ روزو لغو  تعطیلی شماری از مناسبت‌های مذهبی را اعلام نموده بود و در این طرح علاوه بر لغو تعطیلات روزهایی چون روز شهادت و ولادت امام رضا(علیه السلام) و روز شهادت امام صادق(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها)، تعطیلی روز تاسوعا نیز حذف گردیده است.

در همان زمان این خبر با واکنش برخی از مراجع تقلید و شخصت های مذهبی روبرو شده بود رئیس مجلس وقت(علی لاریجانی) با تکذیب این خبر، موضوع مطرح شده را نفی نموده بود.

به اعتقاد مرکز پژوهش‌های مجلس هشتم، معضل اصلی تعطیلات در ایران، تعطیلات پراکنده در کشور است و تعطیلات رسمی هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم فراوانی بر اقتصاد کشور وارد نموده است.

با نگاهی بر تعطیلات مورد بحث در این پیش نویس مشاهده می شود که روز شهادت و ولادت امام رضا(علیه السلام) و همچنین روز شهادت امام صادق(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) از تعطیلات رسمی کشور حذف گردیده است و تنها در استان های قم و مشهد تعطیل می باشد.
حال این سوال پیش می آید که ایامی که از اهمیت بالایی نزد مراجع معظم تقلید، امام راحل و مقام معظم رهبری و همچنین اعتقادات شیعه برخوردار بوده و هست، چگونه به عنوان تعطیلات اضافی تلقی می گردد در حالی که روز 13 فروردین یا همان سیزده بدر که پیوند بالایی با سنن خرافی دارد، در تعطیلات رسمی کشور جای دارد.

در همین رابطه به سخنان مقام معظم رهبری ‏در جمع فرماندهان و مسؤولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى‏ در تاریخ ۱۳۷۶/۰۶/۲۶ در خصوص تعطیلی شهادت بانوی دو سرا، حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) که به عنوان اولین خاستگاه تعطیلی شهادت بانوی بزرگ اسلام می توان از آن نام برد، اشاره می شود: "طبق روایت، روز سه‌شنبه‌ى هفته‌ى آینده - سوم جمادى‌الثّانى - شهادت سیّده‌ى زنان عالم، فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه‌ علیها) است. من از ملت ایران درخواست مى‌کنم که در آن روز، مغازه‌ها و محل کسبشان را تعطیل کنند و به فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه‌ علیها) احترام نمایند. به دستگاهها و ادارات دولتى و کارخانجاتى که کارهاى خاصى دارند، چیزى نمى‌گوییم؛ لیکن کسبه و دکاندارها و بازارها و خیابانها احترام کنند. ان‌شاءاللَّه روز سه‌شنبه را تعطیل کنید تا بتوانیم از برکات فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه علیها) بهره‌مند بشویم."

مرکز پژوهش‌ها در پیش‌نویس طرح خود پیشنهاد کرده است: تعطیلات رسمی قطعی در تقویم کشور عبارت باشند از: ۴ روز نخست نوروز، روز ۱۳فروردین ماه، روز عید فطر، روز عید غدیر، روز عید قربان، روز نیمه شعبان، روز ۲۸ ماه صفر، روز ۲۱ ماه رمضان، روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، روز ۲۲ بهمن، روز ۱۴ خرداد و روز اربعین حسینی.تبصره این طرح می‌افزاید: روز ولادت و شهادت امام رضا(علیه السلام) در استان خراسان رضوی و روز شهادت امام صادق(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) در استان قم تعطیل رسمی باشد.

در این ۴ روز در همه نقاط کشور ساعت کار یک ساعت دیرتر شروع ‌شود.روز ۲۹ اسفند نیز نیمه تعطیل و ساعت کاری تا ۱۲ ظهر باشد.یک ماده این طرح نیز تصریح می‌کند: چنانچه یک روز کاری در میان دو تعطیلی رسمی قرار گیرد، دولت مجاز است با اطلاع‌رسانی قبلی آن روز را تعطیل اعلام نماید. همچنین دولت می‌تواند در موارد لزوم با توجه به شرایط اقلیمی در ماه مبارک رمضان حداکثر به میزان دو ساعت، ساعات کار کارکنان ادارات دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری را کاهش دهد.

اهتمام مسئولین در تعطیل نمودن ایام عزاداری اهل بیت (علیهم السلام) از اینرو بوده است که برپائی عزای حضرات معصومین با کیفیت هرچه بیشتر و حضور گسترده مردم به منظور ترویج فرهنگ غنی تشییع انجام گیرد. به همین منظور ایام مذکور با تاکید رهبر معظم انقلاب و هدایت و حمایت معنوی مراجع تقلید و علماء، تعطیل گردیده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷۷
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۱۵۹
۱۹
ازنظرتعطيلات ما كمترين تعطيلي رادردنيا داريم يعني ازآخر دوم ياسوم هستيم
خواهشا به تعطيلات كاري نداشته باشيد
تاكارمندان وكارگران چندروزي هم استراحت كنند. اگرراستگوهستيد تعطيلات مجلس راكم كنيد
پاسخ
بدبخت ملت
UNITED KINGDOM
۲۰:۳۳ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
به نظر من که ما اصلا باید مثل چین باشیم کمونیستی کل سال رو کار کنیم و همه تعطیلاتو یکجا بگیریم و بعد هم ساعت کاری رو عوض ساعت 12 شب بکنیم 5 بعداظهر
مهدی مقیسه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۴ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۲۶۶
۱۴۹
با سلام خواهشمندم نسبت به حذف تعطیلات مذهبی دقت بیشتری بفرمایید یعنی تاسوعای حسینی وشهادت امام رضا به اندازه 13 فروردین ارزش ندارد؟ با تشکر
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
من اگه جای 598 بودم می گفت:
آخه خوش تیپ مگه من مجلسم که داری به من میگی؟؟؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۷۰
۵۴
متاسفانه بیشترین ضرر را تعطیلی معلمها واموزش وپرورش می باشد که باعث افت تحصیلی می شود.
پاسخ
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۹ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۹۴
۱۶۷
مرگ بر عناصر ضد دین
انشاءالله مراجع عظام و مردم نمی گذارند.
مرگ بر منافق
پاسخ
عاشق امام حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۷ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۱۱۴
۵۷
این شوخی با اعتقادات مردمه مردم نیاز به عزاداری و تزکیه دارن.تعطیلات غیرضروری زیاد داریم که میتونه حذف بشه این کار اصلا درست نیست اینا نماینده ملت اند یا دولت؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۴۰
۶
باسلام برای من این سوال به وجود می اید که این دو روز که از روزهای خیلی مهم استتعطیل بودن یا نبودن ان چه تاثیری در جامعه دارد
پاسخ
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۳
۱۱
مجلس حامی ولایت دیگه
پاسخ
محمودی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۳ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۵۳
۱۱۸
اخرش میرسه به حذف تعطیلی عاشورا وشهادت حضرت علی(ع) والا خجالتم خوب چیزیه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۳ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۱۲۵
۳۶
این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است
ببینین می تونین تاسوعا و عاشورا را حذف کنین و تبدیل به یه روز عادی کنین
نماینده های مجلس لطفاً به مذهب و اعتقادات مردم کاری نداشته باشید هنوز 10 روز نشده که دل رهبر و مردم خون کردید
پاسخ
عبدالله
-
۱۳:۱۸ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۲۱۳
۵
بجای حذف تعطیلی شهادت امام رضا ع روز پانزده خرداد ویا چهارده خرداد را از تعطیلات حذف نمایید شهادت حضرت زهرا وامام رضا ع از اهمیت بیشتری برخوردار است ویا رحلت حضرت امام ره آیا خود حضرت امام ره با این امر راضیند که ما شان و منزلت ایشان را فراتر از معصومین بدانیم؟
پاسخ
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۲۳۸
۱۴۲
بنظر من باید کل تعطیلات مذهبی رو بردارن. ولی ایم عید و روز ملی شدن نفت وسیزده بدر سرجاش باشه چون تمدن این مملکت رو نشون میده.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۸ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
خدا چرا انسان را آفریده ؟ هدفش چه بوده ؟ انسان در این دنیا برای چه چیزی زندگی میکند ؟ اینها رو از خودت بپرس . شاید بیدار بشی .
مریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۲ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
شما اول ایرانی هستید یا مسلمان؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
ایرانی
یاس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۸ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۹
۷۸
اخی ...چرا عاشقان امام حسین را ناراحت می کنند چرا میخواید مانع کسب وکار مردم بشید
پاسخ
بنده ای
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۸ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۶۹
۹۶
حذف تعطیلی مثل تاسوعای حسینی در حد و قواره این آدما نیست آنها را به این حرف ها چه کار ؟ حدّ خودشان را نگاه دارند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۱۰۶
۵۶
به نظر من باید کم شه چون واقعا به اقثصاد کشور صدمه می زنه بعدشم کل ملت ایران که شیعه نیستن که به خاطر ما از کار و زندگشون بیفتن ایا واقعا خود معصومین رازیند که به خاطر اونها کسایی از کار و زندگشون بیوفتن
پاسخ
سالار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۳ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۴۹
۱۱۴
ببخشید شما اول برید فلسفه روز 13 بدر رو بفهمید بعد بگوید پیوند خرافی دارد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۵ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
ما گوشمون از فلسفه پره!
شما برو از نظر تاریخی ببین چرا می گیم خرافاته!
سالار!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۷ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۱۰۵
۱۸
در تعطیلاتی که برای بزرگداشت امامان میباشد اکثرا مسافرت میکنند و انانی که اهل هیئت هستند چه تعطیل باشد وچه نباشد در هیئت های سوگواری شرکت میکنند بنابر این میتوان پاسداشت امامان را از طریق رسانه ملی (سخنرانی و مداحی) انجام داد و مملکت را مخصوصا در حال حاضر که به کار و تلاش بیشتری نیاز داریم از تعطیلاتی که ضرر دارد نجات بخشیم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۳۹
۱۰۸
خيلي طرح غير منطقيه ،‌ مگه ميشه روز شهادت حضرت زهرا (س) و تاسوعا و... تعطيل نباشه ،‌حتماً نماينده ها مسلمون نيستند ...
پاسخ
کارمند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۴ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۴۳
۶
به نظر شما حرمت امام رضا و حضرت عباس از 15 خرداد کمتره که این دو روزه می خواهید تعطیل کنید
پاسخ
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۶۷
۱۴
اره به نظرم از تعطیلات مجلس کم کنید.شهادت حضرت زهرا باید تعطیل رسمی باشه. ایشون دختر پیامبر و همسر امام علی و مادر حسنین و مادر ائمه هستن .
پاسخ
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۷ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۲۷
۵
السلام علیک یا ساقی العطاشا
من با تعطیلی این روزها مخالفم
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۴۴
۰
مجلس شورای اسلامی تعطیلاتش ازهمه بیشتر است چراکسی دراین موردصحبتی نمی کند؟
پاسخ
علوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۷ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۶۷
۳۰
اگر میخواهید از تعطیلات کم کنید از تعطیلات بی فایده عید نوروز کم کنید نه مناسبت های مذهبی مثلا 13 روز تعطیلی برای چیه؟
پاسخ
رامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۷ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۱۸
۸
بهترین کار اینه که روزهای دیگه ای که تعطیله رو حذف کنن مثل ÷بنجشنبه ها
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۶ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۱۴
۲۲
مراسم ماه محرم هر چه قدر تعطیلی زیاد باشد اتفاقا پرشورتر می شود.
پاسخ
سلمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۹ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۹۹
۲۵
باسلام. چرا مگه واقعه محرم یک اتفاق ساده بوده. مراجع محترم سکوت جایز نیست.
پاسخ
محمد زاهدنیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۳۱
۱۳
بنده بهنوان یک مسلمان معتقد به اصول اولیه دین مبین اسلام به استناد روایت یکی از بزرگترین عبادات کار میباشد و با توجه به نیاز مبرم کشور به کار و تلاش موافق حذف تعدادی از تعطیلات هستم. خواهش میکنم هر تصمیمی را به پای مخالفت با اسلام نگذارید. میشود هم کار کرد و هم عبادت کنیم.
پاسخ
محسن خراسانی
-
۱۶:۰۳ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۹
۰
خیلی جالب است
مجلسیان به برنامه تعطیلات رسمی مجلس یه نظر بیندازند آنوقت راجع به تعطیلات رسمی کشور واکاوی کنند اگر راست میگن اول در تعطیلات مجلس به حداقل یعنی همان روزهای جمعه اکتفاکنند بعد برای دولتیان و کارگران یه برنامه با حذف کلی تعطیلات داشته باشند خیلی بهتر است
پاسخ
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۳ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۷۱
۲
اتفاقا اگر ،یک روز تعطیل، نخواهد حذف شود 13 بدر است، چراکه همه از آن استفاده می کنند و به طبیعت می روند. البته تاسوعا هم همه می روند عذاداری. اما بقیه شهادت ها (مثلا امام رضا و امام صادق) مردم معمولا خانه می مانند و بی دلیل تعطیل است. یعنی این که تعطیل باشد یا نه تاثیری بر نحوه عذا داری ندارد.
پاسخ
شکرالله رزاقی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۷ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۷۹
۴
ما را به خیر شماامید نیست شرّ نرسانید

نمیشه بجای تاسوعا 22 بهمن را که اینقدر هزینه دارد لغو تعطیل کنید

لطفا با دین من بازی نکنید در غیر این صورت لکم دینکم والدین
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۹ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
شما کدوم دینو میگید؟ اشلام آمریکایی را میگیید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۴ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۱۳
۳
باسلام
به نظرمي رسدساماندهي تعطيلات مهمتر است تالغو يا جابجائي آنها ومانع ساماندهي هم دوتاريخ شمسي وقمري وچرخشي بودن بخش قمري آن است كه بايد باكاركارشناسي مثلا برخي وقايع قمري رادرزمان وقوع تبديل به تاريخ شمسي آن تاريخ تبديل ودرتقويم ثابت كردو....
پاسخ
سید قادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۷ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۳
۶۲
جناب آقای ابوترابی مثل اینکه شما هم مانند آقای صانعی راه به بی راهه رفتید با تاسوعای حسینی چه کار دارید اگر میخواهید تعطیلات کم کنید 29 اسفند 12 فروردین 13 فروردین اینها را حذف کنید آیا این تعطیلات خرافاتی به اندازه ایام مذهبی برای شما اعتبار ندارد
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۲
۲
اگر چنین چیز ی تصو یب بشه این ها ییکه اسم خو دشو ن را فراکسیو ن رهر وان ... گذاشته اند و اکثر یت مجلس هم دست اینها ست و اکثر طر ح ها را تصو یب می کنند چه جو ابی دارند به مردم بدهند و ما هیت انه ها مو رد تشکیک است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۳ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۵
۲
سلام شايد براي شما تاثير نداشته باشه
احتمالا خيلي بيكار هستيد
پاسخ
عمار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۹ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۱۱
۱
این تعطیلات مجلس رو کم کنید!!!!!
....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۱ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۱۰
۰
وقتی اقتصاد رو نیتونن درست کنن باید همین کنن تا سرگرم بشن
پاسخ
سیدمهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۶ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۶
۱۹
دین ما به مویی بنده ما یک تاسوعا داریم وعاشورا که فقط تنها مراد ومردیمونه اینو از مانگیرید قربون امام حسین واخویش عباس علمدار برم
پاسخ
ایمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۱ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۱۷
۱
با سلام
این نماینده های محترم اگه خیلی به فکر ملت هستند یه کم از تعطیلی های خودشون کم کنن.یه کم از خواباشون کم کنند.من که هروقت تلویزیون می دیدم این نماینده ها ی عزیز خواب بودن.نمی دونم اون دنیا چطور می خوان جواب بدن.خدا همه رو ببخشه.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۵
۲۳
اين مرتيكه رو از مجلس بيندازيد بيرون چرا كه از كوزه همان برون تراود كه در اوست
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۹ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۵۰
۱
همچین روزهایی نیاز به این ندارند که در تقویم تعطیل اعلام بشن.
عشق مردم به حضرت امام حسین (ع) خودش کافیه که باعث میشه مردم نه تنها از کار بلکه از زندگی هم دست بکشن و فقط به عذاداری ایشون بپردازن!
پاسخ
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۷ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۴
۳۳
به نظر من موردی نداره که حذف بشه شما نگاه کنین امام توکربلا شهید شدن راه بندونش تو جاده چالوسه.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۷ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۵
۲
خبر بدي بود
اين بنده خدا شايد حالش خوب نبوده يه چيزي گفته
پاسخ
مردمي نژاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۸
۱
اين حضرات تعطيلات مجلس را كم كنند و به كار ما كاري نداشته باشند .
از سال فقط چهار ماه كامل در مجلس هستند و شش هفت ميليون حقوق و مزاياي بالا هم دارند بعدش مي گن يارانه نمبلغ ناچيزي است و گدا پروري است ؟!
پاسخ
مددي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۷ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۳
۵۶
باز لنگه كفش ميل دارند .
ولي چون حضرت آقا فرمودن كوتاه مي آييم .
پس فردار مي گويند عاشورا هم بي تعطيل و يك ساعت سكوت كنيد و بعد كار كنيد .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
۵۹
۲
تعطیلی برای اکثر مردم یعنی خوابیدن و یا رفتن به گردش و شمال
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۱ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
ااااا نه بابا! چه جالب!
بعنی روز تاسوعا همه مردم میرن شمال خوش می گذرونند!
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۲ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
۱
۱
فرهنگ سازی قبل از انجام اینگونه امور از همه چیز واجب تر است .
پاسخ
منيف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
۳
۰
روز سيزده فروردين رو اگر تاريخچه اش را بدانند اين گونه تصميم نمي‌گرفتند. البته شايد مي‌دانند!
پاسخ
فضل اللهی
-
۱۳:۴۱ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
۲
۱
سلام
خواهشمند است قبل از بیان هرگونه طرح و برنامه ای که با عواطف ، احساسات و علقه های مذهبی مردم سر و کار دارد قدری تأمل نماییم
اکثرین مردم ما معتقد و پایبند به مسائل شرع و از دوستداران آل الله علیهم السلام هستند پس بازی کردن با عقاید ایشان عاقبت خوشی نخواهد داشت .
مسئولین امر اگر در مدیرتشان تدبیر به خرج دهند و آرامش روانی را در جامعه حاکم کنند مردم از تعطیلات نوروز به همون 4 روز اول اکتفا می کنند و در کنار اعضای خانواده خوش هستند و گرنه تعطیلات بشه یک ماه و دل و دماغ برای مردم نمونده باشه فایده ای ندارد

و اگر بنا بر حذف و کم کردن از روزهای تعطیل ساله بهتره
12 و 13 فروردین و 15 خرداد و در نهایت 29 اسفند از تعطیلات کسر بشه
پاسخ
نیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۲ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
۱
۱۰
به نظر من روز های عزا که تعطیل هستند کنسل کنند.بجاش روزهای عیدامون رو بیشتر تعطیل کنند.یا روز تولد کوروش کبیر را تعطیل کنند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
۸
۲
خدا وکیلی اگر شاه خائن ودر زمان طاغوت چنین جسارتی به ساحت مقدس تاسوعای حسینی میشد همین وکلای مسلمون چه واکنشی داشتند؟گسی یادش هست ابتدای تعطیلی این روز مقدس چه روزی و در چه دوره ای بوده؟قدمت این تعطیلی به بلندای اعتقاد شیعه است.شما را بخدا قدری تدبر و تدین.لطفا سانسور نکنید.
پاسخ
رحمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۲ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
۴
۲
آخه به تعطيلات ملت چكار داريدكارمهمتري نداريدبراي مردم كه كارنميكنيدلااقل اذيتشون هم نكنيدمردم به تعطيلات نيازدارند
پاسخ
حسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۶ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
۴
۲
به جای تعطل تاسوعای حسینی وشهادت امام الرضا علیهما سلام از تعطلات نوروز کم کند
پاسخ
محمد
-
۱۳:۰۱ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
۲
۴
باسلام - مگر نه اینکه کلام رهبری فصل الخطاب می باشد پس دیگراین کار ها چیست از سوی دیگر مگر روز 29 اسفند روز غرور ملی و استقلال کشور نیست؟؟؟؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۹ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
نمایندگان مثلا محترم!
می خواهید یه باره اسم اسلام رو هم حذف کنید که آمریکا هم تحریم هاشو برداره!دیگه کلا هیچ پرت هزینه ای نداشته باشیم!
"این محرم وسفر است که اسلام را نگه داشته است"
اگه خیلی برای هزینه های اقتصادی دلتون می سوزه که کاری برای گرونی بکنید!
یه کم بخور بخور ها رو کم کنید!(اگه می تونید)
یه کم از تعطیلی های خودتون مایه بگدارید!
اگه می تونید این روز ها رو تعطیل کنید!
راستی یادتون نره:
خود ما به شما ها رای دادیم!
یاد ایام انتخابات مجلس به خیر!
پاسخ
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
۶۸
۱۴
12فرودین.14و15خردادو22بهمن روحذف کنند موردی نداره اینا تازه روشون نمیشه وگرنه9دی هم تعطیل رسمی اعلام میکنند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۹ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
اره والا
آبی
CHINA
۲۱:۵۸ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
۰
۱
ببین چه کسایی روفرستادیم مجلس که ازحقوق ما دفاع کنن همین تعطیلات رو که جز کمترین تعطیلات کشورهای جهان هستیم راهم می خواهندازمابگیرندخسته نباشید از رسیدگی ودادن این همه طرح هایی که به نفع مردم هست
پاسخ
مالکی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۷ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
۰
۱
به تعطیلات مذهبی کار نداشته باشید... عید را کن کنید.... به درد مردم برسید... اقتصاد را دریابید
پاسخ
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
۲
۱
ماشاء الله مجلس برای خودشان تعطیلی فراوان دارندامامناسبتهای مذهبی مارامی خواهندخذف کننداگه راست میگیدبین تعطیلات روبرای خودتان تعطیل نکنید
پاسخ
صفری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۶ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
لغو تعطیلی روز تاسوعا نشانه کج سلیقگی و عدم آشنایی به واقعیات جامعه است. به نظرم تعطیلی روز عید فطر نیز باید دو روز باشد چون خیلی از مردم در این روز به شهرهای خود می روند که برای بازگشت در همان روز مشکل دارند.
یک پیشنها داشتم. به نظرم در راستای کاهش تعداد تعطیلی ها که کار خوبی است نمایندگان برابر تعداد روزهای حذف شده به سقف مرخصی استحقاقی کارکنان و کارگران اضافه نمایند. این کار از هر جهت مناسب تر خواهد بود.
پاسخ
ناشناس
POLAND
۱۴:۴۳ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
۲
۲
آیا تاسوعا و شهادت حضرت ثامن الأئمه(ع)جز شعائر الهی نیست اونجا که خدا در قرآن میفرماید "و من یعظم شعائر الله فأنها من تقوی القلوب"
خواهشا برید از اهل خبره و مراجع دین بپرسید
پاسخ
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۹ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
من مدير يك دبيرستان چه شما بخواهيد چه نخواهيد مدارس يك روز به تا سوعا ويك روز بعد از عاشورا عملا تعطيل است من 25 سال سابقه دارم دانش اموزان در اين روزها مدرسه نمي ايند و ما هم كاري نداريم
پاسخ
علی
CANADA
۱۹:۱۶ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
۳۵
۵
بیشتر ادارات دولتی پنجشنبه ها تعطیل اند چرا این روزهای مقدس باید روز کاری بشن؟//
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۴ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
۲
۰
مشکل اقتصاد ایران از اساس ایراد داره و مسئله تنها 20 دقیقه کار مفید در طول روز با
حذف 2 یا 3 روز که سهله با حذف تعطیلی جمعه ها هم درست نمیشه
پس بهتره به طرح های ریشه ای باشد
پاسخ
محمود ناصری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
۱
۱
باسلام از دست نمایندگان خاین به امام (ره) دل خوشی نداریم.
پاسخ
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۷ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
با سلام به جای این کارها باید فرهنگ کار وتلاش گسترش پیدا کند وبه تولید بها داده شود و با فساد اداری واقتصادی مبارزه شود بودن یا نبودن دو روز تعطیلی دردی از ما دوا نمی کند.
پاسخ
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۶ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
مشکل ماباتقویم است یاتعطیلات؟مادرعمل بیشترازتقویم تعطیلی داریم 5شنبه ها-بین تعطیلات-الودگی هواو...حساسیت روی شعائرمذهبی یامناسبتهای ملی نباشدمردم به هردونیازدارندواکنش به هرکدام توهین به احساسات گروهی که اعتقادبه این ایام دارندمیباشدخواهشامسایل اساسی رابررسی کنید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۴ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
حذف خوبه ولی نه اینجوریش
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۷ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
برفرض تاسوعا را از لحاظ تعطیلی لغو کردن اونموقع چقدر پیشرفته خواهیم داشت ؟
وبا مخالفت شورای نگهبان حتما" یک فتنه دیگر درست خواهند کرد که اینها اینگونه کارشکنی می نمایند
بنظرم اینها که این طرح را ارائه می دهند نسبتی با کسانیکه گرح کشف حجاب واعدام فرض الله نوریها را داشتن دارند
راست میگن از کار افرینی وخلق کار وایجاد تسهیلات بگویند این کشور شیعه است ریشه کجا را هدف قرار داید
پاسخ
شیعه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
چیز عجیبی نیست . وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند کارها توسط بعضی از مسئولین مطابق سوگندی که یاد کرده اند انجام نمی گیرد ، مصداقش همین است که نمایندگانی که قسم یاد کرده اند حافظ مذهب رسمی کشور باشند ، با مذهب شیعه سرجنگ داشته باشند . حقا که رهبرمان آسیب شناسی دقیقی دارند . عمرشان مستدام باد!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها