کد خبر: ۱۱۶۴۱۰
زمان انتشار: ۰۹:۱۶     ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
به دنبال قرار گرفتن طرح حذف تعطیلات مذهبی در دستور کار نمایندگان:
آیت الله علوی گرگانی: در روزهای مقدس تاسوعای حسینی و روز شهادت امام رضا(ع) که پاسداشت آنها لازم است و جزو تعظیم شعائر دینی محسوب می شود لازم است که حکومت اسلامی به آنها اهتمام ورزد. بسیار قبیح است در نظام جمهوری اسلامی که با نام ولایت فقیه یدک کشیده می شود روزهای 13 فروردین که جزو خرافات است و امثال آن تعطیل باشد باشد و روزهای عزای اهل بیت(ع) که افتخار نوکری آنها را داریم تعطیل نباشد و بهتر است نمایندگان محترم مجلس به امور مهم دیگر رسیدگی و تصمیم گیری نمایند.
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، به دنبال مطرح مجدد طرح کاهش تعطیلات رسمی کشور توسط برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این امر با مخالفت بسیاری روبرو گردید.

در این بین حذف تعیلات مذهبی کشور همچون روز تاسوعای حسینی و همچنین روز شهادت امام رضا(ع) و حضرت زهرا(س) موجب ناراحتی و نگرانی متدینین و شخصیت های مذهبی شده است.

به همین منظور پایگاه 598 در استفتائی از حضرت آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید قم نظر ایشان را در خصوص این طرح جویا شده است. که این مرجع بزرگوار مخالفت و ناراحتی شدید خود را با طرح چنین موضوعاتی بیان داشته اند که متن سوال بیان شده و پاسخ معظم له در ادامه می آید.

سوال: شنیده شده است اخیراً طرحی با امضای تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تهیه شده که بر اساس آن بخشی از تعطیلات رسمی کشور از جمله تاسوعای حسینی و شهادت امام رضا(ع) از تقویم حذف می شود.

لذا از محضر معظم له خواهشمند است نظر مبارک خود را بیان فرمایید.

پاسخ حضرت آیت الله علوی گرگانی:

در روزهای مقدس تاسوعای حسینی و روز شهادت امام رضا(ع) که پاسداشت آنها لازم است و جزو تعظیم شعائر دینی محسوب می شود لازم است که حکومت اسلامی به آنها اهتمام ورزد و همانند سابق با تعطیلی آنها زمینه ابراز ارادت عموم مردم به آن ذوات مقدسه را فراهم آورند.

بسیار قبیح است در نظام جمهوری اسلامی که با نام ولایت فقیه یدک کشیده می شود روزهای 13 فروردین که جزو خرافات است و امثال آن تعطیل باشد باشد و روزهای عزای اهل بیت(ع) که افتخار نوکری آنها را داریم تعطیل نباشد و بهتر است نمایندگان محترم مجلس به امور مهم دیگر رسیدگی و تصمیم گیری نمایند.



لازم به ذکر ایت که در همین رابطه به سخنان مقام معظم رهبری ‏در جمع فرماندهان و مسؤولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى‏ در تاریخ ۱۳۷۶/۰۶/۲۶ در خصوص تعطیلی شهادت بانوی دو سرا، حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) که به عنوان اولین خاستگاه تعطیلی شهادت بانوی بزرگ اسلام می توان از آن نام برد، اشاره می شود: "طبق روایت، روز سه‌شنبه‌ى هفته‌ى آینده - سوم جمادى‌الثّانى - شهادت سیّده‌ى زنان عالم، فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه‌ علیها) است.

من از ملت ایران درخواست مى‌کنم که در آن روز، مغازه‌ها و محل کسبشان را تعطیل کنند و به فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه‌ علیها) احترام نمایند. به دستگاهها و ادارات دولتى و کارخانجاتى که کارهاى خاصى دارند، چیزى نمى‌گوییم؛ لیکن کسبه و دکاندارها و بازارها و خیابانها احترام کنند. ان‌شاءاللَّه روز سه‌شنبه را تعطیل کنید تا بتوانیم از برکات فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه علیها) بهره‌مند بشویم."

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۱ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
۱۲۲
۱۴۵
سخنان گهر بار حضرت ایت الله گرگانی بسیار سنجیده و پسندیده است نمایندگان محترم نیز اهتمام ورزند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۲ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
۴
۳۹
دمتون گرم
پاسخ
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۶ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
۷۵
۹۲
خداوند علماي مارا حفظ فرمايد
ازبصيرت وزحمات 598هم تشكرمي نمايم.ياعلي
پاسخ
عليرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۵ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
۶۳
۷۱
خداوند سايه پر خيروبركت مراجع عظام را از سر ما كوتاه نكند .بنده چند روز پيش به اين قضيه فكر ميكردم وغصه ميخوردم كه جرا كسي موضع گيري نميكنه .خداوند حفظشون كنه.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۳ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
۲۲
۲
نماینده ها برن یه فکری کنن که هم خودشون کار مفید بیشتری انجام بدن و همش فکر منافع این و اون نباشن بعد هم ساعت کار مفید را از 20 دقیقه به 21 دقیقه برسونن با این کار تعطیلیها جبران میشه
پاسخ
سلمان فارسي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۴ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
۲۳
۰
سلام
به جاي تعطيلي اين دو روز بزرگ،تعطيلات مجلس را كم كنند!!!
خيلي كار مي كنند سه ماه سه ماه دو ماه دوماه مي روند تعطيلات!
پاسخ
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۸ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
۲
۱۰۳
در شرایطی که همه دنیا در حال پیشرفت است و از هر لحظه استفاده می کنند تعطیلیهای بی اندازه معضل کشور شده و هم باید روز 13 فروردین و امثال ان و هم برخی تعطیل های مذهبی حذف شود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۷ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
۴۸
۱۲
خوب بجای تاسوعا 22بهمن را از تعطیلات حذف کنند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
پیرو صحبت آقا یعقوب آخه کدوم ایرانیه انقلابی ای راهپیمایی رو ول می کنه میره سر کار؟
یعقوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۵ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
۲۷
۴۷
آقا ما که اهل سیاست و این حرفها نیستیم فقط اینقدر می دونیم همه جا مراجع به داد مردم رسیدن. آخه کدوم بچه شیعه ای روز تاسوعا عزاداری رو رها می کنه میره سر کار ؟؟؟؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
واقعا!
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۴ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
۲۹
۰
یا ایها الناس ! یکی بیاد ما رو از دست نمایندگان خودمون نجات بده !!!!
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۶ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
۲۲
۰
متاسفم برای اون نماینده هایی که این طرحو امضا کردن!!!!!!!!!!
پاسخ
صفری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
۲
۱۴
تعطیل کردن کار و تلاش برای خانواده به بهانه روز تولد و شهادت فکر نمی کنم در اسلام توصیه شده باشد.
ولی به نظرم لغو تعطیلی روز تاسوعا نشانه کج سلیقگی و جو زدگی برخی نمایندگان و یا عدم توانایی در تبدیل و وارد کردن برخی از واقعیات زندگی مردم در تهیه و تنظیم قوانین است.

چند پیشنهاد در این رابطه به ذهنم رسیده بهتر دیدم که بنویسم: تعطیلی روز عید فطر نیز باید دو روز شود چون خیلی از مردم که دور از شهر خود زندگی می کنند در این روز برای فاتحه خوانی بر سر قبور رفتگانشان به شهرهای خود باز می گردند که برای بازگشت مجدد در همان فرصت یک روزه معمولا به مشکل برخورد می کنند.
یک پیشنها دیگر هم داشتم. به نظرم در راستای کاهش تعداد تعطیلی ها که کار خوبی است بهتر است نمایندگان برابر تعداد روزهای حذف شده به سقف مرخصی استحقاقی کارکنان و کارگران اضافه نمایند. این کار از هر جهت مناسب تر خواهد بود. هم در روند کار و تلاش و اقتصادی جامعه لطمه ای وارد نمی شود و هم افراد بهتر می توانند معادل روزهای کم شده در صورت تمایل بهره ببرند با فرض بر اینکه صرف حضور کارکنان در این چند روز در محل کار به معنی افزایش راندمان و میزان کار مفید نخواهد بود.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۸ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
۱۶
۵۱
از نمایندگان محترم تقاضا دارم به جای تاسوعای حسینی هفته دوم نوروز را تعطیل کنند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۸ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
۲۱
۳
باسلام تعطیل بودن یانبودن روزتاسوعا وشهادت امام هشتم چه ربطی به توهین به ایمه (س)داره میدونین هرروز ازاین تعطیلات چقدربه اقتصادما ضرر میزنه خواهش میکنم هرچیزی را به دین ربط ندهید دین ما بهترینه شکی نیست ائمه عزیزندولی هرچی جای خودش
پاسخ
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
۲
۱
متاسفم براي صاحبان اين سايت! چون ميدانم نظرم را نمايش نميدهند و مثل هميشه تكبيرگو دوست دارند، نظرم را حرامتان نميكنم ودر اين مورد سكوت بزرگترين داد است.
پاسخ
اسپايدا
CHINA
۰۲:۱۷ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
۱
۰
از كي تا حالا روز 13 فروردین روز خرافاتيه
پاسخ
نازنین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۶ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
هه هه ... چه نماینده های خوب و مفیدی داریم ما! یا دارند باهم دعوا می کنند، یا دارند با دولت دعوا می کنند، یا دارند داد ملت رو در میارند! خدا از نمایندگی کمشون نکنه... چشم نخورند الهی... الهی دست به خاکستر می زنند رأی بشه برای دوره بعدشون ... الهی خیر از نمایندگیشون ببینند ....... !!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۳ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
نمایندگان فهیم اااا مشکل فعلی کشور میزان روزهای تعطیل نیست راندمان و نتیجه کار خیلی پایین است . اگه میزان کار مفید روزهای کاری " روزهای غیر تعطیل " بالا و کامل می بود می گفتیم این طراحان برای طرح کاهش تعطیلات حق دارند اما فعلا میزان کار مفیدکارکنان و کارمندان را از نیم ساعت تا حداکثر دو ساعت می دانند یعنی حداقل هر روز 6 ساعت بلاتکلیف و غیر مفید است اااااا فعلا به همان روزهای غیر تعطیلی فعلی سر و سامان بدهید بعد به تعطیلی روزهای تاسوعا و شهادت امامان گیر بدهید اااااا
پاسخ
کیا
UNITED STATES
۱۵:۵۹ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
کسانی که در فکر اعتلای کشور با فکر و انیشه و بازوی توانای خویش هستند با تعطیلات زیادی کشور که واقعا هم زیاد است مخالفند.
پاسخ
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۲ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
۰
۳
من هم با نظر ایت الله علوی موافقم.
غلط کردند که می خواهند تعطیلات مذهبی را حذف کنند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها