کد خبر: ۱۱۷۷۹۳
زمان انتشار: ۲۰:۳۴     ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
اگر در دوران قبل از انقلاب با گذاردن نام همایونی (!) شاه بر جشنواره ها و برنامه های به ظاهر فرهنگی سعی در فاسد کردن جامعه و جوانان داشتند پس از انقلاب برخی از متولیان این امر با نام هایی چون " فجر" و ...
598: خانه تکانی در وزارت فرهنگ و ارشاد شاید به مذاق برخی خوش نیاید اما وقتی که بدانند دانسته یا نداسته چه جنایت بزرگی را در کشور مرتکب شده اند و به خون کدامین مظلومان عالم جفا نموده اند، چه آقای رئیس خوشش بیاید چه نیاید باید با صدای بلند بگویی:" آقایان! خیانت کردید و گند زدید کلکم اجمعین و فردای قیامت و حتی همین دنیا باید تاوانش را پس دهید"

به گزارش سرویس سبک زندگی بی باک، سینما همان موروث غربی و بیگانه ای است که هیچگاه درصد قابل توجهی از انقلاب اسلامی را  در خود ندیده است، الگوبرداری  از سینمای فاسد غرب و هالیوود حاصلش آن چیزی است که در جامعه شاهد آن هستیم تا فرهنگ همان مظلوم و غریب سالهای قبل از انقلاب باقی بماند. 

تقریبا دو ماه پیش بود که استاد سید داوود میرباقری در جشنواره عمار سر تعظیم در برابر خانواده های شهدا فرو آورد و گفت: ما همیشه مدیون خون شهدا هستیم و من هرگز این شب به یاد ماندنی را که خستگی دو دهه فعالیت طاقت فرسا از من گرفت، فراموش نمی کنم.

                                                                                   
این کارگردان اضافه کرد: امیدوارم این جشنواره به اهداف عمارگونه خود رسیده و در راه روشنگری خود ثابت قدم بماند، همانطور که حضرت علی (ع) فرمودند: هر جا حقی را خواستید ببینید، عمار را ببینید.

چندی بعد حضرت امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار جمعی از مسئولان و دست اندركاران جشنواره مردمی فیلم عمار، توجه به موضوع دین و معارف دینی و همچنین انقلاب اسلامی و ارزشهای انقلاب در این جشنواره را اقدامی مبارك خواندند و تأكید كردند: نگاه به هنر اسلامی و سینمای دینی باید نگاهی بلند مدت و همراه با برنامه ریزی دقیق و امید به آینده و بهره گیری مناسب از ابزار هنر برای تأثیرگذاری حداكثری باشد.

ایشان، با اشاره به خاستگاه غربی هنر سینما بر ضرورت برنامه ریزی و تشكیل اتاق فكر برای حركت جوانان و استعدادهای جدید در عرصه هنر اسلامی و سینمای دینی و همچنین ورود افراد متدین و انقلابی و صاحب تخصص و تجربه به این عرصه تاكید كردند.



 رهبر معظم انقلاب اسلامی در عین حال شرط اصلی ورود تأثیرگذار افراد متدین و انقلابی به عرصه سینما و تأثیر نپذیرفتن از فضای آن را مصونیت سازی برشمردند و تاكید كردند: تنها راه مصون سازی نیز ارتباط مستمر با خدا، بجا آوردن نوافل و تضرع به درگاه الهی است، همانگونه كه عمار اینگونه خود را مصون و تزلزل ناپذیر كرده بود.

چند صباحی بعد از پایان کار جشنواره فیلم عمار، جشنوراه فیلم فجر آغاز شد، جشنواره ای که نه بوی فجر میداد و نه بوی فجر آفرینی تنها خروجی اش همان بود که مردم دیدند و رنج کشیدند.



 تقدیر از کسانی که با رفتار و گفتارشان سالها با فجرآفرینان مقابله کرده بودند و تا توانسته بودند به ریش و ریشه حماسه سازان فجر انقلاب خندیده بودند و حتی برخی از آنان قباحت را به حدی رساندند که با نمایش گوشه ای از باطن خود بر روی سن حاضر شدند تا تلویزیون سیما برای حفظ آبروی برخی از آنان تصویرش را از راه دور بگیرد و حاظر نشود آنها را از نزدیک نمایش دهد.


این همان کار فرهنگی است که وزارت فرهنگ و ارشاد بعد از انقلاب از آن نام می برد. وزارتی که در شناخت نخبگان ارزشی فرهنگی از پیرزن در حال احتضار عاجزتر است، وزارتی که بعضا بوی مافیای فرهنگی از گوشه و کنارش به مشام می رسد، وزارتی که به نام فرهنگ اسلامی عملا میراث خور فرهنگ فاسد غربی شده است.

 البته انتظاری هم نیست، وقتی وزیری در این وزارتخانه به اعتراف خود با شیر خر بزرگ شده باشد و نهایتا به اصل خود پناه ببرد، وقتی که وزیری خائن و فاسد باشد، وقتی که دیگر وزیری با تمام تعهد و تدینش کارنابلد یا اسیر این جریان و آن جریان باشد و از خار در چشم و استخوان در گلوی نیروهای ارزشی مهر سکوت تائیدآمیز بر عملکرد خود بزند، این نوع وزرا خروجی شان همان می شود که در جشنواره های موسوم به فجر و جشنواره های خارج از کشور می بینیم و معدود افراد و وزاری متعهد هم کاری از دستشان بر نمی آید.



دست گل های وزارت فرهنگ و ارشاد در جشنواره فیلم فجر را دیدیم و برکاتش را در جامعه هم سالها به وضوح می بینیم، حال قرار است این وزارتخانه گره از مد و لباس اسلامی باز کند. 

حمید رضا شاه آبادی در مراسم گشایش دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر که عصر یکشنبه در مصلی تهران آغاز به کار کرد؛ گفت: کاری که طراحان لباس انجام می دهند زمانی ارزشش مشخص می شود که آن را در مقیاس یا ماموریت های کلان کشور ارزیابی کنیم.



 معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: این وزارتخانه پس از کسب مجوزهای قانونی و تنظیم ضوابط مقررات در صدد برگزاری شوهای زنده لباس به صورت مجزا برای خانم ها و آقایان است.

تبریک مضاعف به وزارت فرهنگ و ارشاد که هیچگاه قصد نداشته از فرهنگیان و ارشادگران حقیقی برای فعالیت های خود استفاده کند و تنها تفاوت برخی کارهایشان با عملکرد متولیان این امر در دوران قبل از انقلاب همان تعویض نام و پالون جشنواره ها می باشد.

اگر در دوران قبل از انقلاب با گذاردن نام همایونی (!) شاه و افراد فاسد بر جشنواره ها و برنامه های به ظاهر فرهنگی سعی در ترویج هرزگی در جامعه و جوانان داشتند پس از انقلاب برخی از متولیان این امر با نام هایی چون " فجر" و ... عملا همان راه مفسدین و خائنین قبل از انقلاب را سیر نموده اند لذا تا زمانی که گلشیفته پروری سیاست متولیان فرهنگی کشور باشد، نتیجه همین است که عیان می باشد.

ماجرای برخی کارهای فرهنگی و جشنواره های کشورمان یاد آور همان اذان مسلمانان بی خاصیتی می باشد که با نام و لباس دین، سرشان در برابر غرب و بیگانگان پایین بود.

زمانی یکی از حکمرانان دوران استعمار انگلیس وارد منقطه‌ی حکمرانی‌اش شد، صدای مؤذنی را شنید که اذان می‌گفت. پرسید او چه می‌گوید؟ برایش ترجمه کردند که از یکتایی خداوند متعال سخن می‌گوید. پرسید که آیا این برای منافع ما خطر دارد؟ گفتند نه، این‌ها برای خودشان الله‌اکبر می‌گویند و منافع ما را به خطر نمی‌اندازند.

ادامه دارد ....
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها