کد خبر: ۱۱۸۹۹۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
وزیردفاع فرانسه گفت: نیروهای این کشور در مالی توانسته‌اند مقدار زیادی سلاح را که توسط نیروهای وابسته به القاعده ذخیره شده، کشف و ضبط کنند.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانسه با آغاز یک حمله زمینی و هوایی به کشور مالی در 11 ژانویه توانسته تا حدود زیادی پایگاه نیروهای وابسته به القاعده در شمال این کشور را از بین ببرد.

پاریس مدعی است که این شبه‌نظامیان خطری جدی برای امنیت کشورهای غرب آفریقا و اروپا بوده‌اند.

در همین حال ژان ایو لودریان، وزیردفاع فرانسه در پایان سفر دو روزه‌اش به مالی گفت که شورشیان که بسیاری از آنها از خارج از کشور وارد مالی شده بودند، به خوبی مسلح شده و امیدوار بودند که بتوانند از این کشور فقیر و ملت آن به عنوان یک پایگاه تروریستی بهره‌برداری کنند.

لودریان به خبرنگاران در باماکو گفت: آنچه برای من حیرت‌آور بود، میزان تسلیحاتی است که ما در شمال و منطقه گائو موفق به کشف و ضبط آن شده‌ایم. به یقین آنها تصمیم داشتند که از این منطقه به عنوان پایگاهی برای حملات بین‌المللی خود استفاده کنند.

لودریان پیش از این نیز گفته بود که نیروهای فرانسوی قادر به کشف و ضبط چندین تن سلاح و یک انبار سلاح شامل سلاحهای سنگین و مواد ساخت بمب و کمربندهای انتحاری شدند.

وی همچنین اظهار کرد: یک شبه‌نظامی فرانسوی دستگیر شده در این جنگ به زودی به فرانسه مسترد می‌شود.

به گفته لودریان، نیروهای فرانسوی همچنان به مبارزه با شبه‌نظامیان در مناطق شمال شرق مالی ادامه می‌دهند.

وی گفت: ماموریتی که از سوی رئیس جمهور به نیروهای فرانسوی داده شده، باید با موفقیت و آزادسازی تمام خاک مالی به پایان برسد. بنابراین ما همچنان با جنگهای بیشتری رو به رو خواهیم شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها