کد خبر: ۱۳۰۴۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
محققان نقابی ساخته اند که می تواند بینایی و شنوایی را ارتقا دهد.

جام کشکول؛
این نقاب که توسط دانشجویان رویال کالج هنر انگلیس ساخته شده حاوی حسگرهایی برای ارتقای بینایی و شنوایی کاربر است.

گروه سازنده نقاب واقعی "مرد آهنین" امیدوار است این نقاب موجب ارتقای سطح مسابقات ورزشی شده و در پروژه های هنری استفاده شود.

بخش شنوایی این نقاب به افراد کمک می کند بر روی سخنانی که در اطرافشان زده می شود "زوم" کرده و نویز پس زمینه را از صدایی که می شنوند حذف کنند. در این بخش از بلندگو و میکروفون های خاصی استفاده شده است.

 


در حال حاضر دو نقاب عرضه شده است که یکی شنوایی و دیگری بینایی را بهبود می بخشد. نقاب چهره توانایی جداسازی صداها را در جمعیت دارد و می تواند بر روی صدای افراد خاصی  متمرکز شود.
محققان می گویند این نقاب می تواند به عنوان یک ابزار کمک شنوایی عرضه شده و یا به یاری مبتلایان به ADHD بیاید.

 


این نقاب که 'Eidos  نام دارد، مزایای زیادی در زمینه کمک درمانی دارد چرا که می تواند سیگنال های حسی را که به دلیل افزایش سن و یا ناتوانی و معلولیت تضعیف شده اند، بهبود و افزایش دهد.

مثلا این ابزار می تواند به بیماران مبتلا به ADHD که معمولا نمی توانند در محیط های شلوغ  تمرکز داشته باشند، کمک کند. نقاب 'Eidos به آنها امکان می دهد تا بر روی سخنرانی یا مکالمه ای که واقعا می خواهند بشنوند، متمرکز شوند و می تواند جایگزینی باشد برای داروهایی مانند ریتالین.

مولفه بینایی این نقاب، دارای یک دوربین تعبیه شده است که داده های بصری را به یک رایانه انتقال می دهد و آن را دوباره به نقاب برمی گرداند. نقاب اطلاعات ویدیویی تقویت شده را نمایش می دهد که به کاربر کمک می کند الگوهای حرکت را تشخیص دهد.


این ابزارها برای نشان دادن توانایی های موجود بین رشته ای در دانشگاه رویال کالج هنر و امپریال کالج لندن طراحی شدند اما کارا نیز هستند.

طراحان این نقاب که دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دو دانشگاه هستند، قصد دارند در آینده این فناوری ها را اصلاح، آن را بی سیم کرده و بر روی اپلیکیشن های خاص متمرکز کنند.

در حال حاضر مهمترین کاربردهایی که می توان برای این نقاب متصور شد در تحلیل های ورزشی و فعالیت های هنری است.

همچنین استفاده از این نقاب در وسایل کمک درمانی مانند وسایل کمک شنوایی نیز مورد علاقه طراحان این سیستم است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها