کد خبر: ۱۳۱۰۹۹
زمان انتشار: ۱۳:۱۹     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
عالم دینی افغان با محکومیت عمل وقیحانه «جبهه النصره» سوریه در تخریب مزار حجر بن عدی، وی را شخصیتی قابل احترام برای همه مسلمانان عنوان کرد و چنین اقداماتی را در راستای پیاده‌سازی اهداف دشمنان اسلام برای ایجاد شکاف در امت اسلامی دانست.

آیت‌الله «سید محمود هاشمی ارزگانی»، عالم افغان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، ضمن محکومیت اقدام فرقه تکفیری سوریه و تخریب مزار «حجر بن عدی»، عمل وحشیانه گروه «النصر» در دمشق را عملی ننگین توصیف کرد.

وی شخصیت حجر بن عدی، صحابه بزرگ رسول خدا (صلی الله) را مورد احترام همه مسلمانان جهان دانست و گفت: شخصیت حجر بن عدی در متون اهل سنت نیز مورد ستایش قرار گرفته است و «حکیم نیشابوری» در «صحیح مسلم» و «صحیح بخاری» گفته است: «حجر بن عدی به «راهب» مشهور بود، به خاطر آنکه بسیار اهل عبادت بود.

هاشمی افزود: از جانب دیگر حجر بن عدی در جایی دفن شد که خود به عنوان اولین سردار لشکر اسلام آنجا را فتح کرد و وقتی که می‌خواست در زندان توسط معاویه به شهادت برسد، گفت: «مرا می خواهند در جایی به شهادت برسانند که اولین تکبیر اسلام را من در این سرزمین گفته‌ام» و این مطلب را بیشتر منابع اهل سنت نقل کرده‌اند.

پیشینه اقدامات شرم‌آور فرقه تکفیری فعال در سوریه

این عالم افغان در مورد پیشینه این فرقه تکفیری گفت: اقدام زشت این گروه بدون پیشنه نیست و این فرقه تکفیری که با سلفی‌ها و وهابیت در ارتباط است پیش از این و در زمان پیدایش فرقه وهابیت، تصمیم داشتند مزار امام حسین (علیه السلام) را تخریب کنند و قبل از آن نیز در زمانی که بر مدینه مسلط شدند، تصمیم داشتند حرم پیامبر اسلام (صلی الله) را نیز تخریب نمایند که در مقابل احساسات مسلمانان قرار گرفتند و نتوانستند این اقدام را انجام دهند.

وی در ادامه افزود: اعمال زشت این گروه در تخریب مزار ائمه بقیع و  معصومین نشان از هویت انحرافی این فرقه دارد.

این پژوهشگر علوم قرآنی در مورد اعمال زشت دیگر این فرقه تکفیری گفت: این فرقه بسیاری از آثار اسلامی را یکی پس از دیگری در مکه نابود کرد و اگر روزی بتواند و بر سایر مناطق مسلط شود، در سایر کشورهای اسلامی نیز آثار و یادگارهای منسوب به تاریخ اسلام را نابود خواهد کرد.

هاشمی ارزگانی، دست دشمنان اسلام به سرگردگی آمریکا و اسرائیل را در پشت این جریانات که منجر به تخریب مزار حجربن عدی شد، دخیل دانست و گفت: به یقین دشمنان اسلام در چنین اقداماتی به دنبال منافع خود هستند، چرا که چنین اعمالی از یک طرف موجب می‌شود که به مقدسات اسلامی و بزرگان دینی توهین شود و از طرف دیگر بخشی از تاریخ درخشان اسلام به دست کسانی نابود شود که متأسفانه تنها نام اسلام را با خود یدک می‌کشند.

وی در ادامه افزود: این عمل باعث برانگیخته شدن احساسات مسلمانان می‌شود که در نهایت به دودستگی و نفاق بین مسلمانان منجر خواهد شد و کسانی که از همه این مسائل سود می‌برند دشمنان اسلام و در رأس آنها اسرائیل و آمریکا هستند.

آیت الله هاشمی، هدف از این اقدام وحشیانه را جلوگیری از حرکت رو به رشد اسلام و اختلاف در میان مسلمانان دانست و افزود: رژیم صهیونیستی و دشمنان تا بن دندان مسلح و کینه توز اسلام در آن سوی دنیا منتظرند تا بتوانند حرکت رو به رشد اسلام پس از مارکسیسم را متوقف کنند و در این بین سلاحی که بیشترین کاربرد را دارد، اختلاف میان مسلمانان است.

فرقه‌های تکفیری ستون پنجم دشمنان اسلام برای تخریب وحدت امت اسلامی هستند

به اعتقاد این عالم افغان، هم‌اکنون فرقه‌های تکفیری به عنوان ستون پنجم دشمنان اسلام صف فشرده و متحدی را تشکیل داده‌اند که می‌خواهند مانع رسیدن صدای رسای اسلام به گوش جهانیان شوند.

وی در ادامه از همسویی‌های دشمنان اسلام از جمله رژیم صهیونیستی و فرقه‌های تکفیری سخن گفت و خاطرنشان کرد که اقدام اخیر فرقه تکفیری النصر در سوریه ثابت کرد که پشت پرده چنین اقداماتی که به نام اسلام انجام می‌شود طراحی دشمنان اسلام وجود دارد.

به اعتقاد این عالم افغان اکنون جبهه‌ای متشکل از غرب، صهیونیست‌ها و فرقه‌های تکفیری، علیه رشد وبالندگی اسلام و وحدت امت اسلامی و همچنین بیداری اسلامی قرار گرفته‌اند.

هاشمی در ادامه در مورد موج به وجود آمده در کشورهای اسلامی و وحشت غرب از این جریان گفت: غربی‌ها و اسرائیل وقتی مشاهده کردند که کشور مصر که سال‌ها در کنار اسرائیل بود، اینک در کنار سایر مسلمانان قرار گرفته است و سوریه به عنوان سردمدار جبهه مقاومت می‌تواند در کنار مصر، عراق، جمهوری اسلامی ایران، تونس و یمن جبهه واحدی را علیه منافع دشمنان اسلام تشکیل دهند، به وحشت افتاده و تلاش دارند که به هر نحو ممکن از اتحاد مسلمانان جلوگیری کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به دلایل آنان برای تضعیف امواج خروشان بیداری اسلامی در می‌یابیم تخریب مزار حجر بن عدی یکی از نمونه‌های بارزی است که نشان دهنده قصد دشمنان اسلام در تخریب اتحاد امت اسلامی و جبهه مقاومت است.

نمونه بارز همسویی غرب و اسرائیل با فرقه‌های تکفیری

این عالم افغان، حملات اخیر اسرائیل به سوریه را نمونه‌ای دیگر از هماهنگی بین رژیم صهیونیستی و فرقه تکفیری النصر دانست و گفت: حملات گستاخانه و بی‌شرمانه اسرائیل در 2 نوبت پیاپی به مناطقی که تکفیری‌ها می‌خواستند آن مناطق را به تصرف خود درآورند، نشان دیگری از همسویی این فرقه با رژیم اسرائیل است.

وی افزود: اسرائیل با این اقدام از یک سو قصد دارد امکانات و تجهیزات سوریه را از بین ببرد و از طرفی جبهه مقاومت سوریه را در آنجا بشکند و راه را برای گروه‌های تکفیری باز کند.

آیت الله هاشمی، حمایت علنی و صریح دولت آمریکا و شخص اوباما از فرقه‌های تکفیری که علیه دولت مردمی سوریه در حال جنگ هستند را نشانه‌های مشخص برای دنیا اسلام دانست که باید متوجه باشند که امروز دست دشمنان اسلام، به خصوص رژیم غاصب اسرائیل و دشمنان قسم خورده ملت فلسطین از آستین فرقه‌های تکفیری بیرون آمده است.

وی، حمایت دولت آمریکا و اسرائیل از فرقه‌های تکفیری را نشانه‌ای از دست‌نشانده بودن این فرقه‌ها دانست و گفت: فرقه‌های تکفیری خود را در زیر نقاب اسلام پنهان کرده‌اند، ولی خوشبختانه خیلی زود رسوا شدند و می‌شوند چرا که حمایت غرب و آمریکا از اقدامات آنان و تخریب مزار حجر بن عدی به همه مسلمانان دنیا ثابت کرد که دست جنایتکار دشمنان قسم خورده اسلام در چنین اقداماتی دخیل است.

این عالم افغان در ادامه تصریح کرد که نشانه‌های زشت این اقدام در روزهای آینده بیشتر آشکار می‌شود و آن بخش از بدنه امت اسلامی که دچار تردید بودند و در هویت غیر اسلامی این گروه‌ها شک و تردید داشتند، متوجه می‌شوند که چنین اقداماتی هیچ ارتباطی به اسلام و مسلمانان ندارد و اینها هیج گونه هویت دینی و اسلامی ندارند.

این پژوهشگر علوم قرآنی، در مورد جایگاه زیارت و توسل در منابع و روش اهل سنت گفت: در دیدگاه اهل سنت اصل توسل و اصل بزرگداشت مرقد پیامبر اسلام (صلی الله) و اولیا و بزرگان دین را همه قبول دارند.

در افغانستان و مزار منسوب به امام علی (علیه السلام) در «مزار شریف» شیعه و سنی در کنار هم به زیارت مزار ایشان می‌آیند و متولیان «مزار سخی» نیز برادران اهل سنت هستند و در سایر بلاد اسلامی مثل پاکستان، مصر، سوریه و لیبی و در هر جا که نامی از بزرگان دین است، همه فرق اهل سنت به آن مظاهر و بزرگان احترام می‌گذارند.

چند روز پیش فرقه‌ای تکفیری در سوریه با تخریب حرم و سپس دزدیدن بدن مطهر حجر بن عدی و انتقال آن به نقطه‌ای نامعلوم، موجی از نگرانی و خشم را در میان مسلمانان به وجود آورند.

گروه تروریستی النصر وابسته به «سازمان القاعده» با صدور بیانیه‌ای در «فیس بوک» مسئولیت حمله به آرامگاه حجر بن عدی را برعهده گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها