کد خبر: ۱۳۲۱۲۴
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
در حالی که حسن روحانی بیش از هشت سال است که از مذاکرات هسته ای ایران کنار گذاشته شده است و در این بخش دارای مسئولیتی نیست. خبرگزاری آلمان با انتشار اخباری از نامزدی وی استقبال کرد.
خبرگزاری آلمان علاوه بر اعلام خبر کاندیداتوری روحانی در گزارشی جامع شعار انتخاباتی حسن روحانی را هم مورد استقبال قرار داد و به تفسیر، به گذشته و همچنین بیوگرافی این مذاکره کننده گذشته پرداخت!.

به گزارش بولتن نیوز، تبلیغات انتخاباتی و شور و شوق خبرگزاری آلمان تا حدی وصف ناشدنی است که گویا در این هشت سال در گران قدری از مذاکرات هسته ای ایران کنار گذاشته شده است و اگر روحانی همچنان در پست قدیم خود مشغول بود توفیقات بیشتری در این خصوص برای دوستان تحریم کننده به دست می آمد. از جمله توفیقات گذشته آقای روحانی می توان به سه مرحله تعلیق در فعالیتهای هسته ای ایشان نام برد که گویا البته از ایشان جزء کارهای ستودنی وی قلم داد می شود و البته آلمانی ها هم امیدوارند با رئیس جمهور شدن حسن روحانی به توفیقات گذشته ایشان موارد بیشتری اضافه شود!.

در این رابطه خبرگزاري آلمان در مطلبی کاملا جانب دارانه که هم زمان با نام نویسی حسن روحانی برای کاندیداتوری یازدهمین دوره ریاست جمهوری منتشر کرده است با اشتیاق خبر داد: حسن روحاني مذاكره كننده پيشين هسته اي ايران مي خواهد پس از هشت سال دوباره به صحنه سياسي قدم بگذارد. او روز سه شنبه نامزدي خود را براي شركت در انتخابات رياست جمهوري در 14 ژوئن اعلام كرد. شعار انتخاباتي او درايت و اميد است. او مي‌خواهد در مقام رييس جمهور به انزواي سياسي ايران خاتمه دهد. كارت ويزيتي هم كه او مي‌تواند به غرب ارائه دهد اينست كه در زمان او برنامة غني سازي اورانيوم مدتي تعليق شده بود.

اين شخصيت روحاني كه در سال 1948 در سرخه در مركز ايران متولد شده، 29 سال نماينده و نايب رييس مجلس بود. او در سال 1989 (1998) به دبيري شوراي امنيت ملي برگزيده شد. در سال 2003 پرزيدنت خاتمي او را به رياست هيات مذاكره كننده ايران در دعواي هسته اي منصوب كرد. در آن ايام هم ايران بر سر برنامه هسته اي با غرب اختلاف نظر داشت اما كار به بحران و تحريم‌هاي سخت نكشيده بود. اندكي پس از آغاز رياست جمهوري محمود احمدي نژاد روحاني به خاطر اختلافاتي كه با او پيدا كرد، استعفا داد. روحاني براي فعاليت انتخاباتي خود رنگ بنفش را برگزيده است. روحاني در نخستين نطق انتخاباتي خود سياست هسته اي احمدي نژاد را شديداً مورد انتقاد قرار داد. او گفت مذاكرات هسته اي نبايد به شكلي انجام مي‌شدند كه به بحران سياسي و اقتصادي منجر گردند. او افزود احمدي‌نژاد از هنر مذاكرات ديپلماتيك بهره اي نبرده است بلكه لحن تحريك آميزي دارد كه كشور را به حاشيه جنگ كشانده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها