کد خبر: ۱۳۳۳۸۴
زمان انتشار: ۲۰:۳۲     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
598 به نقل از رجانیوز: با نزدیک شدن به فضای انتخابات ریاست جمهوری در كنار فعاليت‌هاي سياسي داخل كشور، جستجو در  اخبار، مواضع و جهت گیری های عناصر و رسانه های ضد انقلاب مطالب جالب توجه و بعضا مهمي را از طراحي دشمن براي انتخابات پيش رو در اختيار قرار مي ده.

 از آنجائیکه عملکرد و مواضع عناصر و رسانه های ضد انقلاب و معاند بازتاب نیات و طراحی دشمنان جمهوری اسلامی بوده و در تشخیص روش مطلوب سياسي موثر به نظر ميرسد، به همین جهت پایگاه خبری و تحلیلی رجانیوز تلاش می کند با انتشار بسته ویژه اخبار ضد انقلاب در فواصل معین در این راه گام بردارد.

 * هر سازشگری رئیس جمهور شود با پایداری مشکل پیدا می کند

رسانه های ضدانقلاب از جبهه پایداری به عنوان یکی از اصلی ترین جریانات سیاسی در مقابل جریانات اصلاح طلب و سازشگر یاد می کنند که بطور مثال در صورت رییس جمهور شدن هاشمی در مجلس شورای اسلامی این طیف جلوی او خواهند ایستاد.

سارا زرتشت در جرس با اشاره به این نکته که هاشمی احتمالا با دیگر نمایندگان مجلس پس از رسیدن مشکل چندانی نخواهد داشت، نوشت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات احتمالی رئیس جمهور آینده، گرفتن رای اعتماد برای کابینه و تعامل او با مجلس نهم است. رئیس جمهور آینده، از هر طیفی که باشد در صورتی که مشی اعتدالی و اصلاحی – بخوانید اصلاح طلب و سازشگر - پیش بگیرد، طیف تندرو مجلس که اغلب در فراکسیون پایداری حضور دارند او را به زحمت خواهند انداخت .

وی می  افزاید: در روزهای گذشته، تعدادی از همین نمایندگان تندرو، درصدد برآمدند که نامه‌ای را خطاب به هاشمی رفسنجانی تدارک ببینند تا به زعم خود و مثلا به به بهانه فاصله گرفتن از اندیشه‌های امام و اظهار نظر اخیر او در خصوص اسرائیل ، وزن خود را در نیز در مجلس به رخ او بکشند و پیشاپیش به او اعلام کنند که حتی اگر اگر در پاستور هم حضور یابد، در بهارستان به او خوش نخواهد گذشت.

این فعال ضد انقلاب در ادامه مدعی می شود: از قضا سرکنگبین صفرا فزود! یعنی تا به اینجای کار حاصل  نامه‌ای که توسط روح الله حسینیان و کریم قدوسی تدارک دیده شده و توسط نمایندگان نزدیک به مصباح یزدی حمایت شده است، نتیجه ی کاملاً معکوسی را به افکار عمومی مخابره است. و این به این معنی است که هاشمی رفسنجانی در صورتی که بر کرسی ریاست جمهوری بنشیند، مشکل چندانی در مواجهه با مجلس نهم نخواهد داشت و اکثریت مجلس از همین هاشمی پیش از ریاست جمهوری نیز، حمایت می کند. دیگر بماند که در دوران پسا ریاست جمهوری، نظر بسیاری از نمایندگان مجلس نیز می تواند معطوف به قدرت و مشروعیت جدید هاشمی تغییر کند و متحول شود.

 *یادمان نرود چه کسی با تکنوکرات ها سازگار بود

یک فعال ضد انقلاب با تمجید های جالب از هاشمی رفسنجانی یادآور شد که هاشمی فردیست که با تکنوکرات سرسازگاری دارد.

"م . ج" با اشاره به اینکه باور کنيم هاشمی تغییر کرده است، نوشت: " هاشمی سیاستمدار چیره دستی است ، مهره ها را زیبا و به جا حرکت میدهد ، واقع بین است ، و در تاریخ معاصر ایران جایگاه ویژه ای دارد و با همه ی کارهای درست و نادرستش و با همه حمایت ها و حمله ها به او ، یک ویژگی اساسی دارد که نبایستی آن را فراموش کرد او به توسعه ی مدرن گونه و پیشرفت کشور باورنهادینه شده دارد و در کنار آن فردی است که با تکنوکراتها و مدیران واقع بین و کاری سر سازگاری دارد."

در ادامه این یادداشت این فعال جریان فتنه آمده است: عالیجناب ، با ورود در عرصه ی انتخابات ریاست جمهوری بزرگترین ریسک سیاسی و اجتماعی زندگیش و تمام داشته ها و نداشته های قبلیش را در طبق اخلاص نهاده و آمده است ، خود نیز به خوبی می داند که زلزله ی خبری و اجتماعی که با آمدنش فضای ایران را در بر گرفته است ، می تواند با اندک عدم مدیریت و یا ناهماهنگی و مدیریت نادرست همه را منجمله خود او را در پیچد .

وی تصریح می کند: کنون زمان بازی هوشمندانه تمام دلسوزان ایران و علی الخصوص اصلاح طلبان است، کاری که شورای مشورتی اصلاح طلبان به درستی در همان ساعات آغازین آمدن هاشمی انجام داد و به یاریش پیام و پیک فرستاد . زمان رجوع به گذشته و سرک کشیدن در زوایای درست و نادرست زمامداری و دولتمداری هاشمی و مدیرانش نیست ، زمان نقد بی رحمانه و حتی منصفانه هاشمی نیست، فرصت بحث های روشنفکرانه و شبه روشنفکرانه در عرصه سیاست و فلسفه سیاسی و علوم اجتماعی نیست که برای این کارها زمان بسیار است. اکنون فرصت و زمان دوستی و همراهی و دست یکی بودن دادن با هاشمی است. هاشمی این پیر عرصه سیاست و شطرنج باز ماهر عرصه ی اجرایی و سیاسی می تواند کشور را از این ورطه ی خطرناک و بحرانهای کنونی و پیش رو به سلامت بگذراند.


وی در پایان خاطرنشان می کند: بایستی باور داشته باشیم هاشمی تغییر کرده است و به ایده ی "مردم و جایگاه و نقش آنها در اداره ی عمومی کشور" بیش از پیش ایمان آورده است و با آنان همراه شده است ، به یاریش بشتابیم و با همیاری و همدلی همگان زلزله ی عالیجناب را به سر منزل مقصود برسانیم.

 

* پشت پرده حضور هاشمی در انتخابات

در حالیکه بسیاری از رسانه های وابسته به جریان فتنه و ضد انقلاب از آمدن هاشمی استقبال کرده اند ولی برخی یادداشت های فعالین ضدانقلاب حاکی از این نگرانی هست که حتی با حضور هاشمی همه چیز به نفع نظام تمام بشود.

سایت گویا نیوز وابسته به سازمان سیا نوشت: شرکت رفسنجانی در اين انتخابات تنوری را داغ می‌کند تا از پس آن رژيم بتواند آش خود را بپزد. در واقع مهندسی و کنترل اين انتخابات بسيار سهل‌تر از انتخابات ۱۳۸۸ خواهد بود... شکست رفسنجانی در انتخابات قطعی است، اما قطعی‌تر از آن انتصاب يک رئيس جمهور سرسپرده رهبری‌ست که "پيروزی" خود را مديون "نبردی سهمگين" با مخالفين اعلام خواهد کرد.

در ادامه این تحلیل آمده است: شرکت آقای رفسنجانی در انتخابات رياست جمهوری امسال در نظرگاه برخی چهار نتيجه پيگير دربر خواهد داشت:


۱) معادلۀ قدرت را در ايران متحول ميکند، ۲) امکان مانور اصلاح طلبان را افزايش داده و نيروهای ميانی جامعه را از سردرگمی خارج مينمايد، ۳) امکان تنش زدايی را فراهم کرده، که همين امر اندکی به گشايش فضای سياسی می انجامد، ۴) و بلاخره از اين طريق حتی نيروهای ناراضی درون نظام برعليه استبداد هماهنگ تر ميشوند.

برعکس چنين تحليلی، به اعتقاد اين قلم، شرکت آقای رفسنجانی در انتخابات اين اثرات منفی را خواهد داشت: ۱) شرکت وی رنگ و لعابی تازه ای به آبروی نظام، که پس از جنبش سبز کاملا لجن مال شده بود، خواهد داد. ۲) ادعای نظام را مبنی بر "دمکراتيک و آزادانه" بودن انتخابات در نزد جهانيان افزايش ميدهد. ۳) به گروه های مردد و ميانه رو، به طبقه متوسط ای که غالبا دل از نظام کنده و به آن بی اعتقاد شده است، اميد واهی ميدهد مبنی برآن که با وجود اين نظام "هنوز ميتوان کاری کرد". خلاصه آنکه در شرايط بحران شکننده مالی و اقتصادی و افزايش سرخوردگی مردم از قدرت حاکم، اندکی بيشتر اميد مردم را به دستگاه سلطه –آیت الله - خامنه ای باز ميگرداند.

در ادامه این تحلیل نیز آمده است: بی ترديد صلاحيت آقای رفسنجانی در شورای نگهبان تاييد خواهد شد. ولی شرکت وی در اين انتخابات تنوری را داغ ميکند تا از پس آن رژيم بتواند آش خود را بپزد. در واقع مهندسی و کنترل اين انتخابات بسيار سهل تر از انتخابات ۱۳۸۸ خواهد بود، زيرا رژيم بمراتب بيشتر تجربه اندوخته. در يک کلام، آمدن رفسنجانی در نهايت هيج تاثيری در اراده نظام در نتيجه انتخابات نخواهد داشت.

این تحلیل می افزاید: از طريق شرکت رفسنجانی، نظام ميتواند معادله دوسويه دولت-احمدی نژاد-مشايی از يک سو، و اصول گرايان، از سوی ديگر، را برهم زند، زيرا مانع ميشود تا همه نيروهای مخالف نظام به يک باره بسوی مشايی (بخاطر نبود اصلاح طلبان) جلب شوند.

در پایان این تحلیل تصریح شده است: در نهايت کلام، رفسنجانی مطمئن است که هيچ اميدی به پيروزی نبايد داشته باشند.اما اگر وی ميداند که از اين اقدام هيچ چيز درعمل نصيبش نخواهد شد، پس چرا باز پای به ميدان گذاشته است؟ زيرا از اين طريق تنها ميخواهد بگويد "ما هم هستيم"، تا اندکی از پراکندگی نيروهای اصلاح طلب در سطح جامعه بکاهد، و شايد هم : از قطع اميد اکثريت مردم از نظام جلوگيری نمايد و جلوی ريزش آنرا بگيرد. ولی نمی داند که آنچه رژيم از شرکت وی به چنگ مياورد اين است: "اما ما بيشتر هستيم"!! شکست رفسنجانی در انتخابات قطعی است، اما قطعی تر از آن انتصاب يک رئيس جمهور سرسپرده رهبری ست که "پيروزی" خود را مديون "نبردی سهمگين" با مخالفين اعلام خواهد کرد.

 

* برکات حضور مشترک مشایی و هاشمی برای گفتمان انقلاب!

یکی از فعالین ضد انقلاب معتقد هست حضور کاندیداهای فتنه و انحراف در انتخابات ریاست جمهوری به نفع کاندیداهای متمایل به گفتمان انقلاب و رهبری می باشد.

کیانوش کسری طی یادداشتی نوشت:چند قطبی شدن فضای انتخابات که باعث شکستن رأی‌ها و کشاندن انتخابات به مرحله دوم می‌شود ضريب شکست برای کانديدای مورد تائيد رهبری را پايين می‌آورد. بنابراين تائيد صلاحيت يا رد صلاحيت همزمان دو چهره‌ی شاخص دولت و اصلاح‌طلب‌ها يعنی هاشمی و مشايی دارای فوايدی به سود کانديدای سوم خواهد بود.

وی می افزاید: انتخابات رياست جمهوری پيشرو صرفنظر از تعدد کانديداها در اصل رقابت ميان سه جريان عمده است.اصلاح طلبها به نمايندگی هاشمی، طيف هواداران دولت به نمايندگی مشايی و نماينده مورد تائيد رهبر ايران – نماینده گفتمان انقلاب و رهبری- که با گذشت زمان چهره ی وی مشخص خواهد شد.

وی مدعی می شود: دو قطبی شدن فضای انتخابات که يک طرف آن کانديدای مورد تائيد رهبری و طرف ديگر آن رحيم مشايی يا کانديدای اصلاح طلبان باشد خطر شکست کانديدای مورد تائيد ولايت فقيه را می تواند بالا ببرد. پيروزی محمد خاتمی در انتخابات رياست جمهوری ۷۶ در فضای دو قطبی آن روزها رخ داد.چند قطبی شدن فضای انتخابات که باعث شکستن رای ها و کشاندن انتخابات به مرحله دوم می شود ضريب شکست برای کانديدای مورد تائيد رهبری را پايين می آورد.

بنابراين تائيد صلاحيت يا رد صلاحيت همزمان دو چهره ی شاخص دولت و اصلاح طلبها يعنی هاشمی و مشايی دارای فوايدی به سود کانديدای سوم خواهد بود

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها