کد خبر: ۱۴۹۳۳۹
زمان انتشار: ۲۳:۴۰     ۲۶ تير ۱۳۹۲
خارطوم از شورشیان برای پیوستن به روند صلح دعوت کرد در همین حال حزب کنگره ملی حاکم بر سودان تاکید کرد که عمر البشیر از حکم دادگاه جنایی بین‌المللی هراسی ندارد و به هر سفری خارجی می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، اخبار جدیدترین تحولات سودان در زیر آمده است:

خارطوم: شورشیان به روند صلح ملحق شوند

آدم الفکی، استاندار کردفان جنوبی در اظهاراتی خبری شورشیان و سلاح به دست ها در این استان را به پیوستن به روند صلح و ترک خشونت دعوت کرد.

الفکی از شهروندان استان کردفان جنوبی خواست برای تحقق ثبات، امنیت، صلح و توسعه با هم متحد شوند.

این مقام محلی سودان تاکید کرد: تامین امنیت، حفظ بافت اجتماعی، دستیابی به توسعه و حفظ جان شهروندان مسائل اصلی است که در مرحله پیش رو اولویت دارد.

سودان:عمر البشیر بی مهابا به هر سفر خارجی می‌رود

ریاست جمهوری سودان اخبار منتشر شده درباره اینکه عمر البشیر، رئیس جمهور سودان حضور خود را در اجلاس سران اتحادیه آفریقا در نیجریه به دلایل امنیتی متوقف کرد تکذیب کرد.

عماد سید احمد معاون رسانه ای رئیس جمهور سودان به روزنامه الرای العام این کشور گفت: بیشتر روسای جمهور در جلسه افتتاحیه اجلاس سران اتحادیه آفریقا شرکت می کنند و سپس به کشورشان باز می‌گردند و برنامه روز دوم اجلاس آبوجا کوتاه بود که به جلسه ای کوتاه و بیانیه پایانی خلاصه شد.

این مقام سودانی گفت: اتهام باطل دادگاه جنایی بین المللی علیه رئیس جمهور سودان، او را از برنامه ها و سفرهای خارجی خود بازنمی دارد.

عمر البشیر در سال 2009 از سوی دادگاه جنایی بین المللی به اتهام نسل کشی در دارفور حکم دستگیری وی صادر شده است.

برخی نهادهای بین المللی از مقامات نیجریه خواسته بودند عمر البشیر را در سفر به این کشور دستگیر کنند اما آنها رد کردند.

کنگره ملی سودان: خارطوم به اجرای تصمیم عمر البشیر برای توقف انتقال نفت سودان جنوبی پایبند است

حزب کنگره ملی حاکم بر سودان تاکید کرد که همه نهادهای دولتی به تصمیم عمر البشیر برای توقف انتقال نفت سودان جنوبی از طریق خاک سودان پایبند هستند.

حامد صدیق از اعضای حزب کنگره ملی سودان در اظهاراتی خبری گفت: تنها 25 روز از مهلت زمانی که به سودان جنوبی برای توقف حمایت از شورشیان سودان داده شده باقی مانده است.

وی افزود: این مدت باقیمانده برای جوبا کافی است تا اگر در عادی سازی روابط جدی است توافقنامه‌هایی را که با خارطوم امضا کرده است اجرا کند

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها