کد خبر: ۱۵۰۵۹۶
زمان انتشار: ۱۰:۱۴     ۳۱ تير ۱۳۹۲
قانونی که مطابق آن باید هر سه ماه یک بار به افراد تحت پوشش بهزیستی وکمیته امداد، سبدکالا تعلق گیرد اخیرا توسط رییس جمهور ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا منطقه اصفهان، بودجه لازم برای تهیه این سبدهای کالا باید از محل یارانه دهک‌های بالای جامعه تعیین شود.

این در حالی است که مطابق قانون بودجه سال 92 در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و به تبع آن نحوه پرداخت یارانه به افراد جامعه تغییری انجام نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در این باره بیان کرد: دولت یازدهم در نظر دارد که در نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و نحوه پرداخت یارانه‌ها تجدید نظر شود.

حجت الاسلام ناصر موسوی لارگانی ادامه داد: دولت جدید باید طرحی در خصوص اصلاح اجرا ی قانون هدفمندی یارانه‌ها به مجلس بدهد تا مجلس نیز بتواند بر مبنای آن به آسیب پذیران جامعه کمک بیشتری ارایه داده و مابقی دهک‌ها نیز از طریق نظام جامعه تامین اجتماعی پوشش داده شوند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا آن زمان قانون سبدکالای اقشار آسیب پذیر نمی‌تواند اجرا شود، اظهار کرد: طرحی در مجلس مطرح شد که بر مبنای آن بتوان با بودجه‌ای که از یارانه دهک‌های بالای جامعه تامین می‌شود، به افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد کمک هزینه‌ای به صورت سبد کالا هر سه ماه یک بار ارایه شود که در مجلس مصوب و ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: از ابتدایی که بحث هدفمندی یارانه‌ها طرح شد قرار بود که یارانه فقط به آسیب پذیران جامعه پرداخت شود اما بعد به دلایلی روند اجرای قانون تغییر کرد.

موسوی لارگانی ادامه داد: در حال حاضر نه تنها تمام افراد کشور از فقیر وغنی یارانه دریافت می‌کنند، بلکه ایرانیان خارج از کشور نیز یارانه می‌گیرند.

وی در ادامه سخنانش به آمار سرشماری سال 90 تکیه کرد و گفت: سرشماری سال90 نشان می‌دهد که ایران 75 میلیون نفر جمعیت دارد اما امروز 76میلیون نفر یارانه می‌گیرند که این امر حاکی از آن است که ایرانیان خارج از کشور نیز یارانه می‌گیرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها