کد خبر: ۱۵۲۹۳۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۱     ۰۷ مرداد ۱۳۹۲
سرپرست کارگاه عروسک‌سازی «شهر موش‌ها» گفت: حجم کار زیاد است، شب تصمیم می‌گیرم تمام موش‌ها را بشمارم ببینم چندتا هستند بعد درباره ساخت گوش‌ها و دست‌ها تصمیم بگیرم.

به گزارش خبرگزاری فارس، مرضیه محبوب، سرپرست کارگاه عروسک‌سازی فیلم «شهر موشها» است و طراحی عروسک‌ها توسط او، زیرنظر مرضیه برومند، کارگردان فیلم، صورت می‌گیرد. «کلاه قرمزی» و «پسرخاله» محبوب‌ترین عروسک‌هایی هستند که مرضیه محبوب تا کنون ساخته است.

وی درباره اولین کار سینمایی خود گفت:با یک کار سینمایی که آقای ایرج امامی کارگردان آن بود، کار عروسکی را شروع کردم. پروژه‌ خیلی بزرگی بود، 150 عروسک داشت. شروعش با ساخت عروسک بود و بعد هم عروسک‌گردانی کردم. اسم کار «ابراهیم در گلستان» بود.  بعد کار آقای اردشیر کشاورزی بود، تئاتر «کلیله و دمنه». بعد کارهای تئاتری دیگری کردم با آقای بهروز غریب‌پور، «بابا بزرگ و ترب»، «شش جوجه کلاغ» و «کارآگاه 2» و… بین اینها هم که خانم برومند «خونه‌ی مادربرزگه» را شروع کرد، جزو تیمشان شدم، عروسک‌ها را با آقای عادل بزدوده و خانم مریم سعادت و آقای رحیم دوستی ساختیم و از بین این عروسک‌ها، من عروسک نوک سیاه را بازی می‌دادم.

وی درباره  «شهر موشها» توضیح داد : واقعا همه کار می‌کنند.  از صبح زود که می‌آییم یک سره همگی در حال ساختنیم ولی آن‌قدر حجم کار زیاد است که من واقعا هر شب، برنامه‌ جدید می‌نویسم. مثلا به خودم می گویم فردا تمام موشها را می‌شمرم ببینم چند تا هستند بعد به یکی می‌گویم تو فقط گوش درست کن تا همه‌ گوش‌ها را بگذاریم کنار و تمام دست‌ها را بدهم به یکی دیگر و تمام پاها را به یکی دیگر شاید این طوری کار سریع‌تر پیش برود ولی می‌بینم همه‌ این‌ها زمان می‌برد. دستگاه نداریم که بتراشیم‌شان زود تمام شوند! حجم کار زیاد است و زمانمان کم است ما داریم تلاشمان را می‌کنیم ، کار زیاد است و پیشرفت آن خیلی سریع نیست. انگار داری با یک قاشق کوچک از یک دیگ پر از آب، آب برمی‌داری. خالی شدن آن اصلا معلوم نمی‌شود.

وی ادامه داد :چیزی که برایم جالب است این است که همه‌ی اعضای گروه ما از عروسک‌سازهای متخصص هستند، ما همگی داریم با هم کار می‌کنیم. این همکاری را واقعا دوست دارم چون همیشه فکرمی‌کردم کاش می شد ما همه با هم جمع شویم و یک کار انجام دهیم که ماندگار باشد و الان این اتفاق می‌افتد. امیدوارم همه چیز خوب پیش برود و جواب خوبی بگیریم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها