کد خبر: ۱۷۱۸۵۰
زمان انتشار: ۱۸:۳۵     ۱۵ مهر ۱۳۹۲
سوداگر مرگ که می‌خواست با جاسازی تریاک داخل گردو سوار بر اتوبوس مسافربری به مقصد عراق برود، از سوی پلیس تهران دستگیر شد.

به گزارش 598، سوداگر مرگ که می‌خواست با جاسازی تریاک داخل گردو سوار بر اتوبوس مسافربری به مقصد عراق برود، از سوی پلیس تهران دستگیر شد.

به گزارش پلیس، سرگرد محمود مالمیر رئیس کلانتری 209 پایانه غرب تهران گفت: شامگاه 6مهرماه مسئول انبار یکی از شرکت های مسافربری با کلانتری 209 پایانه غرب تماس گرفت و به ماموران اعلام کرد یک کارتن مشکوک توسط پیک موتوری جهت ارسال به سلیمانیه عراق تحویل انبار شد و وی پس از بارنامه کردن بلافاصله از محل خارج شد.
سرگرد مالمیر در ادامه افزود: به دنبال این موضوع ماموران در محل حاضر شده و پس از باز کردن بسته مرموز مشاهده کردند در کارتن مقداری شیرینی و نبات و مقادیری گردو وجود دارد که پس از بررسی کامل و دقیق و شکستن چند گردو 22 بسته تریاک به وزن 83 گرم و 33 قرص روانگردان که به‌طور ماهرانه‌ای داخل گردوها جاسازی شده بود کشف شد. پس از انتقال مواد به کلانتری، این کارتن به همان صورت اولیه بسته‌بندی و به انبار تعاونی برگردانده شد و مسئول انبار نیز در این خصوص تحت آموزش قرار گرفت. پس از گذشت چند ساعت مردی ناشناس با انبار تماس گرفت و در مورد ارسال کارتن پرس‌وجو کرد. در ادامه ماموران با شگردهای پلیسی و به بهانه این‌که در ارسال کارتن مشکلی پیش آمده وی را به ترمینال غرب کشانده و موفق شدند در یک عملیات تعقیب و مراقبت پلیسی وی را در ساعت 3 بعدازظهر 7 مهرماه دستگیر کنند.
سرگرد محمود مالمیر با اشاره به این‌که کشور عراق اقدامات سختگیرانه در خصوص حمل و نقل موادمخدر و عدم ورود مواد افیونی به این کشور اعمال می‌کند، خاطرنشان کرد: قاچاقچیان از روش ارسال مواد مخدر در قالب بسته‌بندی‌های غذایی و غیره استفاده می‌کنند.
وی تصریح کرد: متهم نیز به همین روش تعدادی گردو که آنها را از وسط نصف کرده، مغز گردو را خالی و مواد مخدر را داخل آن جاسازی کرده و آن را دوباره با چسب قطره‌ای چسبانده و به صورت ماهرانه‌ای به شکل اولیه در آورده و در داخل کارتن ریخته، مقداری نبات و شکلات روی آن نیز گذاشته و کارتن را بسته‌بندی کرده بود تا پس از تحویل به انبار تعاونی از طریق بارهای مسافران که در جعبه اتوبوس قرار دارد از مرز خارج شود که باتوجه به آموزش و توجیهاتی که به تمامی مسئولان انبارهای پایانه غرب درخصوص موارد و بسته‌های مشکوک ارائه شد، قاچاقچی متهم دستگیر شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها