کد خبر: ۱۷۵۹۰۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۰۱ آبان ۱۳۹۲
در حاشيه حمله حميد انصاري به منتقدان عملكرد موسسه تنظيم و نشر
جعلي بودن صفحه نعميه اشراقي كه مطلبي موهن نسبت به امام راحل را منتشر كرده بود شايد آسان‌ترين راه براي فرار از مسئولت باشد اما آنچه باورش سخت است، اين واقعيت است كه بارها سايت جماران كه زير نظر موسسه فعاليت مي‌كند به تريبوني براي انتشار افكار و عقايد انحرافي نعيمه و زهرا اشراقي شده است. آيا در آن موارد هم سايت جماران هك شده بود؟!

598: قائم‌مقام مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام درحالي منتقدان انفعال اين موسسه در برابر توهين كنندگان به امام راحل و تحريف كنندگان نظرات ايشان را افراطي ناميد و بر سياسي نبودن موسسه متبوعش تاكيد كرد، كه عملكرد اين موسسه در سال‌هاي اخير چيز ديگري را اثبات مي‌كند.

به گزارش رجانيوز، اعتراضات نسب به سكوت و انفعال مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خيلي وقت است بالا گرفته اما در چند روز اخير و با واكنش‌هاي عجيب اين موسسه نسبت به نقل خاطرات بي‌سند توسط آقاي هاشمي رفسنجاني درباره امام، و همچنين انتشار توهين به آن حضرت در صفحه شخصي منتسب به نعميه اشراقي، اين اعتراضات دوباره شدت گرفت.

قائم مقام اين موسسه در جديدترين واكنش به اين انتقادات(اينجا) با نعل وارونه زدن، خاطره واكنش اين موسسه به جسارت فتنه گران 88 به تمثال حضرت روح الله را زنده كرد. آنروز هم اين موسسه بجاي مكوم كردن جسارت هتاكان، به صدا و سيما حمله كرده بود كه چرا اين اتفاق را پوشش خبري داده است؟!

حميد انصاري اينبار با انتشار اطلاعيه‌اي دامن زدن به مطلبي موهن كه در يك فضاي محدود فيس‌بوكي منتشر شده است را نشانه سناريويي براي حمله به موسسه تنظیم و نشر آثار امام دانست و البته پيش از آن از واكنش اين موسسه به آن مطلب كذايي خبر داد؛ واكنشي كه گويا با تكذيب موضوع توسط نعيمه اشراقي و ادعاي وي مبني بر هك شدن ثفحه فيس‌بوكش به خوبي و خوشي تمام شده است!

انصاري در انتهاي اين اطلاعيه نيز آورده است كه «مؤسسه یک حزب و تشکل سیاسی نیست که طبق مقتضای سیاست و خواسته جریانهای سیاسی با افراطیون همصدا شود و هر روز علیه این و آن بیانیه بدهد.» اما براي پي بردن به صحت ادعاي آقاي انصاري مبني بر سياسي نبودن اين موسسه كافي‌ست تا گوشه‌اي از عملكرد اين موسسه در سالهاي نه چندان دور بررسي شود. آنگاه مشخص خواهد شد كه آيا منتقدان رويه موسسه تنظیم و نشر آثار امام افراطي هستند يااينكه اين موسسه به دام سياسي كاري افتاده است.

آن صفحه جعلي بود، سايت خودتان هم جعلي است؟!

جعلي بودن صفحه نعميه اشراقي كه مطلبي موهن نسبت به امام راحل را منتشر كرده بود شايد آسان‌ترين راه براي فرار از مسئولت باشد اما آنچه باورش سخت است، اين واقعيت است كه بارها سايت جماران كه زير نظر موسسه فعاليت مي‌كند به تريبوني براي انتشار افكار و عقايد انحرافي نعيمه و زهرا اشراقي شده است. آيا در آن موارد هم سايت جماران هك شده بود؟!

براي مثال مردادماه سال گذشته اين سايت در گفتگويي با نعيمه اشراقي تريبوني در اختيار وي قرار داد تا به حجاب اسلامي حمله كرده و افكار انحرافي خود را به امام نسبت دهد. اين شخص در آن بخش از آن مصاحبه گفته بود:

«به خاطر دارم که در پاریس، در خانه، من بلوز و دامنی تنم بود و روسری بر سر داشتم. از امام پرسیدم که آیا این حجاب، حجاب کاملی است. ایشان هم فرمودند بله. البته تذکر دادند که حجاب برای محیطی هم که استفاده می‌شود، مهم است. در پاریس این حجاب اشکالی ندارد، اما شاید این حجاب برای شهری مانند قم حجاب کاملی نباشد. "

این نقل قول نعیمه اشراقی در حالی بیان شده که امام راحل درباره حجاب فرموده‌اند که "حجاب ایران، حجاب اسلام، همین مقدارهاست. اسلام اینجا و آنجا ندارد." (صحیفه نور؛ج‏3 -499)

نعيمه اشراقي در اين گفتگو بارها به اجباري بودن حجاب در جامعه حمله كرده و چادر را پوششي سمبليك در خانواده خود مي‌خواند و رسماً اعلام مي‌كند كه به چادر اعتقادي ندارد.

در خرداد 89 نيز سايت جماران در گفتگو با زهرا اشراقي، همسر محمدرضا خاتمي از قول وي نوشته بود كه حجاب زنان امري سليقه‌ايست. وی در بخش دیگری از آن گفتگو به صراحت دینداری خود را نیز مدیون شریعتی دانسته و اعلام کرده بود: «پدرم بود که مرا با شریعتی آشنا کرد و اگر کمی دیندار باشم، به خاطر شریعتی است.»

آيا سايت موسسه موسسه تنظیم و نشر آثار در اين دو نمونه نيز با بدل خانم‌ها نعيمه و زهرا اشراقي به گفتگو نشسته بود؟!

خدا را شكر كه حاج احمد آقا صحيفه نور را منتشر كرد

تحريف آراء و نظرات امام توسط موسسه مذكور بغير از اين مورد بارها هم اتفاق افتاده است. براي نمونه سايت جماران –وابسته به اين موسسه- در خرداد 90 ضمن گفتگو با يكي از اعضاي مجمع روحانيون مبارز - که در سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب به عنوان جریان سیاسی پایگاه فتنه 88 معرفی شد- ضمن توهين به جايگاه مسجد مقدس جمكران امر كذبي را نيز به حضرت امام منتسب مي‌كند.

«سیدمحمد رضوی‌یزدی» در این گفتگو و در اظهارنظری عجیب، عظمت معنوی مسجد مقدس جمکران را زیر سوال برده و ضمن بیان اظهاراتی توهین آمیز درباره این مکان مقدس، گفته است: «فضیلت مسجد جمکران تنها به اندازه مسجد محله ماست اما بسیاری از مردم کشورمان تحت تأثیر تبلیغات وسیعی که در این زمینه صورت می‌گیرد، در حالی در سطحی وسیع به زیارت این مسجد می‌روند که زیارت حضرت فاطمه معصومه را که ثواب زیارت ایشان به اندازه زیارت حضرت زهرای اطهر است، فراموش می‌کنند؛ لذا امام خمینی در تمام طول عمر با برکتشان هرگز به مسجد جمکران نرفتند!»

چنين موضوعي در حالي توسط سايت اين موسسه منتشر مي‌شود كه در جلد هـفتم - صفحه 195 صحیفه آمده است:

«... با توجه به اينكه مسجد مقدس جمكران يادگاري عظيم از حضرت ولي عصر - ارواحنا فداه -بوده و آن سرور امر به ساختن آن مسجد و توجه شيعيان به آن نموده اند "طبق روايت مرحوم شيخ صدوق - رضوان الله عليه" بنابراين وقف عام محسوب شده و امر توليت آن با حاكم شرع بوده و اداره آن زير نظر حاكم شرع با هياتي از عدول مومنين و ثقات مطلع امين و علاقه‌مند به آن جناب "علیه‌السلام" بايد باشد؛ و كليه اموال و عوايد حاصله بايد با حفظ مصالح مسجد دقيقا صرف عمران و توسعه و رفع نيازمنديهاي آن مكان توسط هيات مذكور شود؛ و اعضاي اين هيات صرفنظر از عشق به خدمت در راه اسلام، سزاوار است كه اين خدمت را افتخاري انجام دهند.»

همچنین سایت رسمی مسجد جمکران به نقل از یکی از یاران و همراهان امام (ره)، از تشرف چندین باره ایشان به این مسجد در زمان اقامت در قم خبر داده است.

چنين تحريف‌هايي در سايت وابسته به موسسه واقعاً زياد است. مانند ماجراي تحريف پيام منشور روحانيت امام كه شرح مفصل آن را مي‌توانيد اينجا و اينجا بخوانيد.

با اين وصف بايد خدا را صد هزار مرتبه شكر كرد كه مرحوم حاج احمد آقا در زمان حيات خويش به انتشار صحيفه نور پرداختند و آراء و نظرات امام راحل را از گزند تحريف مصون داشتند.

محملي براي تحرك فتنه‌گران و توهين هتاكان

اما اقدامات سياسي موسسه تنظيم و نشر آثار امام به فعاليت‌هاي منحرفانه سايت اين موسسه محدود نمي‌شود. در فتنه 88 حسينيه جماران به يكي از كانون‌هاي تجمع فتنه‌گران و هوادارانشان تبديل شده بود. براي مثال در بهمن 88 فائزه هاشمي با دستبند سبز در اين موسسه حضور پيدا كرد. در دي ماه همان سال و همزمان با شب عاشوراي حسيني مراسمي در اين حسينه تدارك ديده شد كه با سخنراني محمد خاتمي به محملي براي سوت و كف زني عده‌اي هتك حرمت كننده به عاشوراي حسيني تبديل شد كه اين امر كار را به زد و خورد ميان اين هتاكان و حاضران انقلابي كشاند.

همين اتفاق در انتخابات 92 هم افتاد. ميتينگ انتخاباتي دكتر حسن روحاني كه در حسينيه جماران تشكيل شده بود با سر دادن برخی شعارهای توهین آمیز و همچنین حمل دست‌نوشته‌ها و عکس‌هایی در حمایت از سران فتنه سال 88 که مسبب اغتشاشات خیابانی در برخی مناطق تهران شدند و زمینه را برای از دست دادن جان تعدادی از هموطنان فراهم کردند، صراحتا برنامه حسینیه جماران را به یک میتینگ علیه انقلاب اسلامی تبدیل شد. اين امر با انتشار اطلاعيه‌اي توسط ستاد دكتر روحاني محكوم گرديد اما مثل هميشه صدايي از موسسه تنظيم و نشر آثار امام در نيامد.

بجاي تهديد راه صلاح را در پيش گيريد

ماجراي سكوت و انفعال موسسه تنظيم و نشر آثار امام در قبال تحريف سخنان آنحضرت و يا توهين به ايشان به موضوع اتفاق اخير منحصر نمي‌شود كه با ادعاي جعلي بودن صفحهه فيس بوك نعيمه اشراقي بتوان از زير بارش شانه خالي كرد. آنچه در بالا ذكر شد تنها گوشه‌اي از اقدامات اين موسسه و زيرمجموعه‌هاي ان است كه متاسفانه حتي شائبه همدستي موسسه در تحريف سخنان امام راحل را نيز ايجاد مي‌كند. وقتي سايت موسسه در اقدامي آشكار مطلب كذبي را به امام نسبت مي‌دهد، جز اين چيزي مي‌توان گفت.

بنابراين بهتر است مسئولان موسسه از جمله آقاي حميد انصاري بجاي محكوم كردن منتقدان و معتراضان و تهديد آنها به شكايت، تاملي در عملكرد خويش نموده و هرچه زودتر راه صلاح را در پيش گيرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها