کد خبر: ۱۷۸۸۰۹
زمان انتشار: ۱۸:۴۶     ۱۲ آبان ۱۳۹۲
وقتی سه برابر بودجه آموزش و پرورش در جیب آمریکایی‌ها بود
آمریکا در طول تاریخ به بسیاری از وعده‌های خود در قبال کشورمان پای‌بند نبوده است.

به گزارش 598 ، سایت عرش نیوز نوشت: براساس نص صریح قرآن از ویژگی های شیطان، خلف وعده است؛ ما نیز برآن شدیم با توجه به نزدیکی یوم الله 13 آبان در دو قسمت، بخشی از خلف وعده های شیطان بزرگ را برایتان بازگو می‌کند چراکه گذشته چراغ راه آینده است.

1) سال 1953م درست در اوج اعتماد و البته نیاز دولت دکتر مصدق به آمریکا، دولت مردان آمریکایی ابتدا از کمک به ایران خودداری و سپس با انجام کودتا، آن دولت ملی را ساقط نمودند. بنابه گفته ی سازمان عفو بین الملل، آمریکایی ها بی رحم ترین شکنجه گر جهان را بر ملت ایران مسلط کردند.

2) بعد از کودتا، نیکسون -معاون رئیس جمهور آمریکا- به ایران آمد؛ تا نتایج پیروزی سیاسی امید بخشی را که در ایران نصیب قوای طرفدار تثبیت اوضاع و قوای آزادی شده است (نقل از نطق آیزنهاور در کنگره آمریکا بعد از کودتای 28 مرداد) ببیند. سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران به شهادت می رسند. دو روز بعد، نیکسون از دانشگاه تهران دکترای افتخاری حقوق دریافت می کند!

3) برای بهتر شدن اوضاع اقتصادی ایرانِ پس از کودتا، کنسرسیومی متشکل از هشت شرکت خارجی (که پنج شرکت آن امریکایی بودند) به امضا رسید که حاصل سه سال و نیم مبارزه مردمی برای ملی شدن صنعت نفت را نادیده گرفت. ایران دیگر مالک منابع و صنایع نفتی خود نبود.

4) به دلیل نبود ظرفیت های داخلی و با توجه به اینکه ایرانی عرضه ساختن لولهنگ هم ندارد (بنا به گفته رزم آرا)، 45 هزار نیروی مستشار آمریکایی در ایران مستقر شدند که اگر به طور متوسط حقوق شان شش هزار دلار باشد (حقوق ها از 3 تا 10 هزار دلار متغیر بود)، دولت ایران مبلغ 24/3 میلیارد دلار فقط بابت حقوق به این افراد پرداخت می کرد. در صورتی که به آموزش و پرورش 8/1 میلیارد دلار و بهداشت و درمان 362 میلیون دلار بودجه اختصاص یافته بود.

آن وقت که نوکر می گرفتند یک اجرتی به او می دادند؛ اینها نوکر می گیرند و همه چیزش را هم می گیرند.

5) برای آنکه مستشاران آمریکایی بهتر بتوانند کار کنند ایران ( بنا به خواست دولت آمریکا ) کاپیتولاسیون را تصویب نمودند!

انالله و اناالیه راجعون. من تاثرات قلبی خودم را نمی توانم اظهار کنم، قلب من در فشار است... با تاثرات قلبی روز شماری می کنم که چه وقت مرگ پیش بیاید. (گریه شدید حضار) ایران دیگر عید ندارد، عید ایران را عزا کرده اند... استقلال ما را فروختند... عزت ما پایکوب شد، عظمت ایران از بین رفت، عظمت ارتش ایران را پایکوب کردند.

6) کارتر با شعار رعایت حقوق بشر رئیس جمهور امریکا شد. ایران در کانون توجه جهان قرار گرفت. 17 شهریور روز ننگ آنها شد.

7) در زمستان 57 و در حالی که هنوز جمهوری اسلامی ایران کاملا مستقر نشده بود؛ سرمایه های ایران در آمریکا بلوکه شد و آن کشور به دشمن ملت ایران جان پناه داد ( هرچند که بعد از مدتی به محمدرضا هم پشت کردند)

8) علی رغم آنکه بعد از مرگ بر شاه، مرگ بر آمریکا متداول ترین شعار مردم انقلابی ایران بود؛ آمریکا در ایران دارای سفارتخانه بود اما بعد از مدتی معلوم شد آنها برخلاف تمام قواعد بین المللی از سفارتخانه شان برای جاسوسی علیه ملت ایران استفاده می کنند.

9) بعد از وقوع انقلاب دوم که پاسخی به جاسوسی آمریکایی ها بود؛ آنها به جای عذرخواهی ابتدا به قطع رابطه و سپس به حمله نظامی علیه ایران اسلامی روی آوردند ؛ غافل از اینکه شن ها هم مامور خدا هستند.

اگر کارتر در عمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است، همین قطع رابطه است. رابطه بین یک ملت بپاخاسته براى رهایى از چنگال چپاولگران بین المللى با یک چپاولگر عالمخوار، همیشه به ضرر ملت مظلوم و به نفع چپاولگر است. ما این قطع رابطه را به فال نیک مى ‏گیریم، چون که این قطع رابطه دلیلى بر قطع امید امریکا از ایران است

10) آمریکا پس از اعلام قطع رابطه با جمهوری اسلامی، دومین اقدام نظامی خود را هم انجام داد؛ کودتای نوژه. بر اساس این عملیات حدود 30 فروند هواپیما، 60 نفر خلبان و حدود 500 نفر افراد فنی و نظامی آماده انجام ماموریت بودند. این کودتا از لحاظ تجهیزات به کار گرفته شده در تاریخ کودتاهای جهان بی سابقه بود بطوری که سیا موفقیت آن را قطعی می ‌دانست. امید به موفقیت کودتا تا بدان حد بود که حتی اعلامیه پیروزی آن نیز آماده شده و خانه ‌ای نیز برای انتقال سید کاظم شریعتمداری به تهران –رهبر مذهبی کودتا !- اجاره شده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها