کد خبر: ۱۸۰۰۴۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۱۶ آبان ۱۳۹۲
نماینده مردم زابل، زهک، هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی مدعی شد که در حفظ جان دادستان زابل کوتاهی شده است.

سید باقر حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر در زاهدان، با بیان اینکه دادستان زابل به دلیل برخورد قاطع با اشرار پیش ازاین بارها مورد تهدید جانی قرار گرفته بود، گفت: می بایست تدابیر امنیتی بیشتری برای حفظ جان وی در نظر گرفته می شد.

وی افزود: اشرار و مخلان امنیت پیش از این نیز این شهید بزرگوار را مورد تهدید قرار داده بودند و با وجود اینکه وی مراتب را به اطلاع مسئولان رسانده بود اما تدابیر لازم امنیتی برای حفظ جان  وی اتخاذ نشده بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه می بایست برای حفظ جان دادستان زابل محافظ شخصی در نظر گرفته می شد، افزود: به هر حال در این راستا اقدام لازم در دستور کار قرار نگرفت و کوتاهی شد.

وی با بیان اینکه تا زمان دستگیری عاملان ترور انگیزه و یا هدف این جنایت و یا ارتباط آن با سایر اتفاقات استان فاش نخواهد شد، ادامه داد: احتمال دارد این اقدام ننگین به دست افرادی انجام گرفته باشد که با حادثه سراوان ارتباط داشته باشند.

دادستان زابل به ضرب 8 گلوله شهید شد

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان در همین حال از اصابت 8 گلوله به ناحیه سینه و سر دادستان زابل در این جنایت تروریستی خبر داد.

رضا عبدی به خبرنگاران گفت: معاینات پزشکی قانونی حاکی از اصابت تعداد 8 گلوله به ناحیه سر و سینه شهید نوری دادستان زابل و همچنین تعداد 10 گلوله به راننده وی مهدی مرعی است.

وی افزود: به دلیل جراحات وارده بر اثر برخورد تعداد زیاد گلوله، دادستان و راننده همراه وی بلافاصله پس از ترور به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

یک گروهک تروریستی مسئولیت ترور را بر عهده گرفت

در همین حال با وجود اینکه معاون سیاسی و امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان و همچنین رییس دادگستری استان در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کردند که ترور دادستان زابل ارتباطی با حادثه اخیر سراوان و افراد معاند نظام ندارد اما  گروهک تروریستی جیش العدل که هفته گذشته نیز 14 مرزبان ایرانی را در سراوان به شهادت رساند با انتشار بیانیه ای مسئولیت ترور دادستان زابل را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، شهید موسی نوری دادستان زابل به همراه راننده اش مهدی مرئی روز چهارشنبه در مسیر حرکت از منزل به محل کار مقابل بیمارستان امیرالمؤمنین زابل در بزرگراه آیت الله سیدمحمدتقی حسینی طباطبایی واقع در یک کیلومتری شهر زابل هنگام دور زدن در محل دور برگردان توسط سرنشینان یک خودروی سواری پژو 405 مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

به گفته شاهدان تروریست ها پس از محاصره خودروی دادستان با استفاده از سلاح کلاشینکف به سمت این خودرو آتش گشودند و پس از به شهادت رساندن وی با یک خودروی پژو 405 از محل متواری شدند.

به گفته شاهدان عینی آثار بیش از 20 گلوله بر بدنه خودوری پژو 405 دادستان زابل باقی و مشهود است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها