کد خبر: ۱۸۵۱۳
زمان انتشار: ۱۶:۰۹     ۰۵ شهريور ۱۳۹۰

يك ماه پس از همايش اعلام موجوديت جبهه پايداري شايد زمان مناسبي براي ارزيابي فضاي رسانه‌اي در قبال اين جبهه متشكل از نخبگان انقلابي تحت نظارت دو فقيه برجسته باشد. جبهه پايداري انقلاب اسلامي روز شش مرداد با سخنراني آيت‌الله مصباح اعلام موجوديت و تأكيد كرد كه تبعيت از ولايت و مرزبندي با جريان‌هاي فتنه و انحرافي ذيل شاخص‌هاي مكتب امام(ره) از شاخص‌هاي اين جبهه است.

به گزارش رجانيوز،‌ اگرچه اعضاي جبهه پايداري در طول اين يك ماه به حاشيه سازي‌ها روي خوش نشان نداده و تا آنجا از فضاسازي رسانه‌اي پرهيز دارند كه حتي در واكنش به اقدام‌هاي تخريبي و تهمت‌هايي نظير سهم‌خواهي حاضر نشده‌اند مواردي از جمله نامه به آيت‌الله مهدوي‌كني و آيت‌الله يزدي، محتواي جلسه با كميته نظارت و داوري اصولگرايان و يا توصيه‌هاي بزرگان مبني بر شكل‌گيري اين جبهه را علني كنند اما در مقابل، يك سه ضلعي از جريان‌هاي سياسي با رسانه‌هايشان به‌شدت مشغول تخريب جبهه پايداري شده‌اند.

اين سه ضلعي (جريان فتنه، جريان انحرافي و خواص مردود فتنه) اساس حركت خود را بر انتشار اخبار كذب و انتساب ادعاهاي بي‌مبنا به جبهه پايداري قرار داده‌اند. در ادامه از ميان انبوه رسانه‌هايي كه هر يك وابسته به يكي از اين طيف‌ها هستند و توپخانه پرحجم خود را عليه جبهه پايداري روشن كرده‌اند، نمونه‎هايي عنوان مي‌شود.

محمد رضا باهنر، علي بنايي، اسدالله بادامچيان، محسن يحيوي، علي مطهري، حسن غفوري‌فرد، علي عباسپور، قطب‌آبادي، محسن دعاگو، حبيب‌الله بوربور، محسن غرويان،  مجتبي بيگدلي، مريم بهروزي و سيد محمد غروي افرادي هستند كه در طي اين مدت به فضاسازي عليه جبهه پايداري پرداخته‌اندكه گونه‌شناسي همين هجمه كنندگان سياسي و رسانه‌اي به جبهه پايداري، ادبيات و محورهاي آن‌ها به تنهايي تا حدود زيادي مشخص كننده ميزان حقانيت اين جبهه است.

خبرآنلاین

اخراجی های دولت احمدی نژاد تشکل انتخاباتی- سیاسی تشکیل دادند

اولین خبر این سایت علیه جبهه پایداری در تاریخ 29 تیر 90 و با عنوان "اخراجی های دولت احمدی نژاد تشکل انتخاباتی- سیاسی تشکیل دادند" منتشر شد.

در بخشی از این خبر آمده است: «این جریان... با حضور تعدادی از اعضای حذف شده از کابینه و دولت‌های نهم و دهم تشکیل شده است. در این تشکل که با هدف شرکت در انتخابات مجلس نهم تشکیل شده است برخی نمایندگان حامی دولت در مجلس شورای اسلامی نیز عضویت دارند.»

موسسین این جبهه چندی پیش با آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله خوشوقت و آیت‌الله یزدی دیدار کرده‌اند.

سانسور کامل و معنا دار اخبار مرتبط با همایش اعلام موجودیت جبهه پایداری

سایت خبرآنلاین که در پرداختن به بسیاری از اخبار حاشیه ای و ریز تخصص دارد، ترجیح داد اخبار مرتبط با همایش اعلام موجودیت جبهه پایداری انقلاب اسلامی را که در 6 مرداد ماه در تهران برگزار شد، به طور کامل سانسور کند!

این در حالی بود که علاوه بر آیت الله مصباح یزدی، دیگر چهره های شاخص اصولگرا از جمله حداد عادل، حسین فدایی، الهام، لنکرانی، حسینیان، شجونی و ... نیز در این همایش حضور داشتند و وزن هر کدام از این افراد موجب شده بود تا بسیاری از رسانه های اصلاح طلب و حتی متمایل به فتنه نیز با جهت گیری های خاص خود، به پوشش حداقلی اخبار این همایش اقدام كنند اما سایت خبرآنلاین صورت مساله را پاک و هیچ خبری از این برنامه را منتشر نكرد.

حمله به جبهه پایداری با بازنشر سخنان باهنر: جبهه پایداری دیدش را باز کند!

17 مرداد خبرآنلاین با پوشش کامل نشست خبری محمد رضا باهنر با عنوان "لاریجانی ظرفیت تشکیلاتی بالایی دارد"، به نقل از باهنر به حمله همه جانبه علیه جبهه پایداری پرداخت و نوشت:

«در مجموعه اصولگرایان نحله های فکری متفاوتی وجود دارد. اگر بخواهیم دو طرف این تفکر را تعریف کنیم یک طرف قضیه که جبهه پایداری هستند مدعی هستند اصولگرایی هر چه نابتر و خالصتر بهتر و بعد خلوص را به زعم خود تعریف میکنند. هنگامی که این مسئله مطرح میشود آنان میگویند تعداد برای ما مهم نیست. اما طیف مقابل تعریفی از اصولگرایی ارائه میدهد و میگوید که به جز افراد رسمی ضد انقلاب، همه رگههایی از اصولگرایی دارند. این افراط و تفریط مشکلاتی را به وجود میآورد که در اصلاح طلبان هم وجود داشت. ما دنبال این قضیه بودیم که اصولگرایی را در چهارچوب تعریف کنیم. توصیه ما به دوستان جبهه پایداری این است که مقداری دیدشان را باز کنند و مسایل را عمیق تر و واقع بینانه تر ببینند. تصور نکنند که هر قدر خود را محدودتر کنند مقبولیت شان بیشتر خواهد شد.»

سکوت دربرابر سهم قالیباف و لاریجانی/ سهم‌خواهی بد است!

خبر آنلاین در 22 مرداد نیز در گزارشی با عنون "ساز ناکوک جبهه پایداری با وحدت اصولگرایان" مدعی سهم‌خواهی جبهه پایداری شد و با سکوت در برابر علت حضور نمایندگان لاریجانی و قالیباف نوشت:

«اکنون این جبهه تازه تاسیس که متشکل از یاران دولت در مجلس و کابینه پیشین محمود احمدینژاد است در معرض این سوال قرار دارد که آیا متناسب با ادعایش در پذیرش محوریت جبهه متحد، حاضر به تمکین از تصمیمات آن خواهد شد یا اینکه از همین ابتدا بر طبل سهمخواهیهای گروهی میکوبد؟ سهمخواهیهایی که مذموم بودن آن بر کسی پوشیده نیست و در ذات خود با اصل وحدت در تناقض است.»

وقتی خبرآنلاین تشکیل جبهه پایداری را "متضاد با روحانیت" می داند!

همچنین این سایت که طی روزهای اخیر حمله روزانه به جبهه پایداری را با انتشار گفتارها و نوشتارهای خواص مردود در فتنه 88 در دستور کار خود قرار داده، 23 مرداد با انتشار یادداشتی از علی بنایی یکی از چهره های نزدیک به رییس مجلس، تشکیل جبهه پایداری را تلویحا "متضاد با روحانیت" توصیف کرد و البته اشاره ای به این موضوع نکرد که پشتوانه های معنوی این جبهه آیات عظام مصباح یزدی و خوشوقت از روحانیون با سابقه و انقلابی هستند.

حمله به جبهه پایداری با توسل به نقطه قوت آن!

این سایت در روز 26 مرداد نيز با اسدالله بادامچیان گفت‌وگو كرد و در واكنش به یکی از نقاط قوت جبهه پایداری (مرزبندی با جریان انحرافی) به قصد تخریب این جبهه نوشت: «آنها (جبهه پایداری) در ابتدای امر خودشان را خیلی بالا گرفتند و اعلام کردند ما همه حامیان آقای احمدی نژاد را جمع کردیم، ولی حرف این است که آقایی مشایی و دوستانش که آنها را قبول ندارند. ضمن اینکه خود این دوستان هم می گویند اینها جریان انحرافی هستند!» این عضو کمیسیون شورا ها همچنین گفت: علاوه بر این، تیم آقای رحیمی هم این دوستان را قبول ندارد!

این اظهارات در حالی بیان شد که اساساً مرزبندی با جریان نفوذی در دولت، یکی از علل تشکیل جبهه پایداری بود.

جبهه پایداری متوجه وزنش باشد!

این سایت در همین روز (26 مرداد) گفت‌وگو با یکی از اعضای جامعه اسلامی مهندسین به نام محسن یحیوی را نيز منتشر كرد و نوشت: "جبهه پایداری متوجه وزنش باشد"

تشکیل جبهه پایداری= مسجد ضرار/ افراطی ها از اصولگرایان جدا شوند بهتر است!

توپخانه خبرآنلاین علیه جبهه پایداری تا آنجا فعال شد که اظهارات علی مطهری را نیز که این روزها اجماع تمام طیف های اصولگرا را علیه خود جلب کرده است، بازنشر داد. این سایت در همین روز (26 مرداد) به نقل از سايت متمايل به فتنه فرارو نوشت:

«تاسیس جبهه پایداری را شبیه تاسیس مسجد ضرار در صدر اسلام می بینم. در آن زمان عده ای به نام مسجد علیه اسلام فعالیت می کردند و پیامبر دستور تخریب آن مسجد را دادند. امروز نیز عده ای با تاسیس جبهه پایداری، به نام وحدت، تفرقه ایجاد می کنند! اگر این اقدام به معنی جدا شدن از اصولگرایان باشد امری مبارک است چون افراطی های این گروه در فکر و عمل اصول گرا نیستند.

اینها به وزن واقعی اجتماعی خودشان توجه ندارند. البته چون وصل به دولت هستند از قدرت رسانه ای و مالی و سیاسی خوبی برخوردارند. اما بعید می دانم پایگاه اجتماعی قوی داشته باشند. امروز آگاهی مردم بالا رفته است.»

حمله غفوری فرد به نقطه قوت جبهه پایداری: عقبه اجتماعی ندارند!

27 مرداد نیز خبرسازي خبرآنلاین علیه جبهه پایداری پرحجم بود، به‌طوري که در گفت‌وگو با یکی دیگر از خواص مردود در فتنه 88 که به گفته خودش به موسوی رأی داده و اکنون نیز تأکید دارد خاتمی را جزو سران فتنه نمی داند، حمله به پایگاه اجتماعی جبهه پایداری را در دستور کار قرار داد. غفوری فرد در مصاحبه با این سایت گفت: جبهه پایداری همان رایحه خوش خدمت است که در حال حاضر هم خودشان دچار انشعاب و تفرقه هستند. فکر نمی‌کنم با توجه به اینکه این تشکل سیاسی به تازگی اعلام موجودیت کرده از عقبه اجتماعی کافی برخوردار باشد!

این در حالی است که غفوری فرد توضیح نداد اگر جبهه پایداری عقبه اجتماعی درخوری ندارد، پس چرا اساسا 7+8 این جبهه را به عنوان یکی از اضلاع وحدت به رسمیت شناخته و چطور اين حجم از تخريب و هراس از فعاليت اين جبهه وجود دارد.

ترس از پایگاه اجتماعی جبهه پایداری و حمله دوباره به آن: عقبه اجتماعی ندارند!

اما واهمه از بدنه اجتماعی جبهه پایداری در مقايسه با برخي از احزاب و گروه های امتحان پس داده در طی سال‌های اخیر، موجب شد تا خبرآنلاین در این روز (27 مرداد) به گفت‌وگو با غفوری فرد اکتفا نکرده و در گزارش جداگانه‌اي با عنوان "وزن جبهه پایداری در منظر سیاسیون اصولگرا" مجموعه گفت‌وگوهای تخریبی خود علیه جبهه پایداری را در اين گزارش تجميع كند.

توسل به همکار پروژه سعیده پورآقایی برای تخریب جبهه پایداری: جریان مشایی هستند!

28 مرداد نیز روز پرکاری برای اين سايت بود، به‌طوري كه متن گفت‌وگو با حمیدرضا کاتوزیان که در انتخابات 88 به موسوی رای داده و ستاد جعلي اصولگرايان حامي موسوي را تشكيل داده بود،منتشر شد. وي مدعي شد كه "واقعیت این است که جبهه پایداری جریان آقای مشایی است".

کشف كاتوزيان به‌عنوان يكي از افرادي كه در ماجراي كشته‌سازي سعيده پورآقايي به شهادت گزارش كميته سه نفره قوه قضائيه حضور داشت، در حالی است که اعلام برائت از جریان انحرافی و فتنه از اصول اولیه تشکیل جبهه پایداری محسوب می شد.

بادامچیان ضمن سکوت دربرابر سهم دادن ويژه به لاريجاني و قاليباف: سهم‌خواهی در ممکلت ما جایی ندارد!

این سایت در همین روز (28 مرداد) گفت‌وگوی دیگری از بادامچيان عضو ثابت تيم حمله به جبهه پایداری منتشر كرد كه وي، ضمن سکوت در برابر سهم دادن ويژه به لاریجانی و قاليباف گفت: «سهم خواهی خیلی در مملکت ما جایی ندارد و این نوع سهم خواهی ها به جایی نمی رسد. این مردم هستند که باید رأی بدهند، مردم ما به خیلی از کسانی که صاحبان قدرت معرفی می‌کنند، رأی نمی دهند!»

در خواست تلویحی برادر همسر جاسبی از شورای نگهبان: رد صلاحیت‌شان کنید!

اما در روز 29 مرداد، قرعه تخریب جبهه پایداری در خبرآنلاین به اسم علی عباسپور از دیگر خواص مردود در فتنه 88 افتاد. وی که به موجب رابطه فامیلی با عبدالله جاسبی، از منافع اين دانشگاه نيز حمايت ويژه مي‌كند و اخیرا نیز اعلام کرده است مواضع ضد نظام از خاتمی ندیده است!، در گفت‌وگو با این سایت به تشریح انحرافات جبهه پایداری پرداخت!

عباسپور ضمن تاکید بر اینکه "وزن این گروه را چندان پر اهمیت نمیدانم" در پایان غیر مستقیم از شورای نگهبان خواست تا اعضای این جبهه را رد صلاحیت کند: "جبهه پایداری وابستگی هایی به دولت دارد وبیم آن میرود که از قدرت و امکانات دولتی در راستای مقاصد خود در انتخابات استفاده کند. کما اینکه هماکنون نیز شاهد چنین رفتاری از سوی افراد منتسب به جریان انحرافی هستیم و این زنگ خطری است که باید به آن دقت شود. تغییر و تحولاتی در برخی نقاط و زمزمههای نگران کنندهای در این باره شنیده میشود، که مراقبت و دقت نظر بیشتر شورای نگهبان را میطلبد."

تکرار کلی گویی ها پیرامون جبهه پایداری

این سایت 30 مرداد نيز با استقبال از یادداشت سایت الف متعلق به احمد توکلی با تیتر "جبهه پایداری به حواشی مهم‌تر از متن می‌اندیشد؟" به تکرار کلی گویی ها در این زمينه پرداخت.

جبهه پایداری سهم‌خواهی شگفت انگیز! می کند اما قالیباف و لاریجانی ...؟!

خبرآنلاین در همین روز (30مرداد) با بازنشر گفت‌وگوی سخنگوی جامعه روحانیت با خبرگزاری فارس که تنها اعلام یک خبر عادی و آن هم درخواست جبهه پایداری برای افزودن یک نفر به کمیته هفت نفره و دو نفر به کمیته هشت نفره جبهه متحد اصولگرایان بود، با انتخاب تیتر "سهم خواهی شگفت‌انگیز جبهه پایداری"، خط تخریبی خود علیه جبهه پایداری را ادامه داد اما توضیح نداد كه اگر این حرکت جبهه پایداری سهم‌خواهی شگفت انگیز! محسوب می شود، حضور نمایندگان لاریجانی و قالیباف در 7+8 چه معنايي دارد؟

هدف جبهه پایداری تغییر قانون اساسی است/ حلقه‌ای هستند که می‌خواهند به کشور ضربه بزنند!

این سایت در ادامه ماموریت روزانه خود که تخریب همه جانبه جبهه پایداری با توسل به انواع شایعات و دروغ‌هاست، در روز 31 مرداد گفت‌وگو با یک نماینده گمنام مجلس به‌نام قطب آبادی را منتشر كرد و به تکرار يك ادعای سوخته، تکراری و بی سند پرداخت: «جبهه پایداری برای محفوظ نگاه داشتن مشایی و جریان انحرافی به وجود آمده تا افکار عمومی را متوجه خود کند!»

این نماینده در ادامه بيان ادعاهاي كذب خود گفت: «جریان انحرافی بعد از افشا شدن ماهیتش برای آنکه افکار عمومی را از اقدامات خود منحرف کند، جبهه پایداری را طراحی کرد. البته ممکن است برخی که به این جریان پیوسته باشند از پشت پرده آن بی خبر باشند، اما جبهه پایداری برای محفوظ نگاه داشتن مشایی و جریان انحرافی به وجود آمده تا افکار عمومی را متوجه خود کند تا آنها کار خود را برای کسب کرسی های مجلس و تغییر قانون اساسی دنبال کنند. اما وی توضیح نداد چگونه ممکن است تشکلی که با حمایت های معنوی آیت الله مصباح و خوشوقت تشکیل شده و یکی از معیارهای اعضایش را نیز مرزبندی با جریان نفوذی قرار داده است، به دنبال تطهیر جریان انحرافی است و تغییر قانون اساسی را دنبال می کند!»

وی در پایان نیز هدف جبهه پایداری را این‌طور توصیف کرد: "این مجموعه حلقه ای از زنجیره ای هستند که هدفش ضربه زدن به کشور است."

یار دیرینه هاشمی: جبهه پایداری را به رسمیت نمی شناسم اما خیلی افراطی هستند و شکست می خورند!

تا زمان تنظیم این گزارش، توپخانه خبرآنلاین علیه جبهه پایداری همچنان کار می‌کند، به گونه ای که در روز اول شهریور، این سایت متن گفت‌وگوي ايسنا با محسن دعاگو از اعضای جامعه روحانیت مبارز را که جزو سمپات‌هاي آقاي اكبر هاشمی رفسنجانی است، منتشر كرد و به نقل از وي نوشت: «من چیزی به عنوان جبهه پایداری را به رسمیت نمی‌شناسم. برخی افراد شاخص این چهره افراد افراطی هستند که نه تحت عنوان اصولگرایی و نه اصلاح‌طلبی نمی‌توان آن‌ها را جمع کرد؛ بر اساس آنچه من اطلاع دارم نتیجه کار این‌ها شکست قطعی است مگر آن‌که رویکرد دیگری غیر از آنچه من اطلاع دارم داشته باشند.»

آینده

تخریب همه جانبه جبهه پایداری تنها به سایت های منتسب به خواص مردود خلاصه نمی شود، تا جایی که بسیاری از سایت های متمايل به فتنه نیز در اين پروژه مشاركت فعال دارند تا از اين طريق نيز عمق کینه خود از اعضا و اهداف این جریان اصیل انقلابی را نمایان کرده باشند.

اینها که اصلاً اصولگرا نیستند!

در این زمینه سایت معلق میان توقیف و خبرسازی، جزو رسانه‌هايي است كه پيگيري ويژه‌اي براي فضاسازي عليه جبهه پايداري مي‌كند. اين سايت در روز 3 مرداد (سه روز قبل از برگزاری همایش اعلام موجودیت جبهه پايداري)، گفت‌وگوی علی مطهری با خبرگزاری مهر را با عنوان "مطهری: اینها اصولگرا نیستند، جدایی‌شان مبارك است" بازنشر داد. این در حالی است كه اكثر اعضای 7+8 که نمایندگانی غیر از جبهه پایداری نیز در میان آنها وجود دارد، بر اصولگرا نبودن علی مطهری و سوء استفاده رسانه های فتنه‌گر از وی اجماع دارند.

تکرار حملات علیه جبهه پایداری با توسل به اظهارات باهنر

این سایت همچنین در روزهاي 17 و 18 مرداد در دو بخش جداگانه به بازنشر نشست خبری محمد رضا باهنر پرداخت که یکی از محورهای مهم آن حمله به جبهه پایداری بود.

دلسوزی سایت متمايل به فتنه و نزديك به هاشمی برای وحدت اصولگرایان!

سایت نزديك به آقاي هاشمی رفسنجانی در روز 22 مرداد نیز با انتشار مطلبی ذيل عنوان "فقط وحدت فراگیر ملی و اسلامی بد است؟!" به دلسوزی برای وحدت اصولگرایان پرداخت اما توضیح نداد چگونه می توان حامی جریان فتنه بود و در عين حال،‌ نگران وحدت اصولگرايان نيز بود؟

جبهه پایداری چون مخالف قالیباف و لاریجانی است، انحرافی، بی اصالت و مشکوک است!

اين سایت كه سابقه توهين به مقدسات را نيز دارد، در روز 26 مرداد با بازنشر گفت‌وگوی بوربور سخنگوی جمعیت گمنامي به‌نام وفاداران انقلاب  اسلامي! كه اصل مصاحبه نيز در ایلنا از سايت‌هاي متمايل به فتنه منتشر شده بود، نوشت: «جریانی مانند جبهه پایداری كه به دنبال حذف چهره شناخته شده اصولگرایان مانند آقای لاریجانی از كمیته وحدت اصولگرایان است، از یك جریان انحرافی تغذیه می شود!»

وی در ادامه نظریه جدید خود مبنی بر اصالت افراد و جریان های اصولگرا بر مبنای قبول كردن يا نكردن لاريجاني و قاليباف گفت: «جریان‌ها و افرادی كه در صدد حذف افراد معتبری نظیر آقای علی لاریجانی و همچنین آقای قالیباف از كمیته 7+8 و جبهه متحد اصولگرایی هستند احتمالا به یك جریان مشكوك در كشور مرتبط هستند.»

تکرار شاه بیت تخریب ها: رهبری جبهه پایداری برعهده مشایی و بقایی است!

این سایت در همین روز (26 مرداد) گفت‌وگوی کاتوزیان با سایت اعتدال (كه ظاهراً به مسئولين روابط عمومي مجلس منسوب است) را بازنشر داد كه وی در این مصاحبه به تکرار شاه بیت تخریب ها علیه جبهه پایداری پرداخت. كاتوزيان بدون آنکه سند حرف خود را ارائه دهد، گفت: «رهبری جبهه پایداری هدایتش بر عهده آقایان مشایی و بقایی است!»

این اظهارات در حالی بیان شد که کاتوزیان توضیح نداد چگونه رهبری جبهه پایداری بر عهده مشایی و بقایی است اما یکی از معیارهای 3 گانه این جبهه، اعلام برائت و مرزبندی مشخص با جریان انحرافی بوده است؟

اخبار متناقض علیه جبهه پایداری: جبهه پایداری خودش را دست بالا گرفته، نه مشایی قبولش دارد نه رحیمی!

سایت معلق ميان توقيف و خبرسازي در همین روز (26 مرداد) گفت‌وگوی بادامچیان را كه در تناقض با خبر دیگر منتشر شده در اين سايت علیه جبهه پایداری بود، بازنشر داد. بادامچيان در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفته بود كه "جبهه پایداری خودش را دست بالا گرفته، نه مشایی قبولش دارد نه رحیمی"

باز هم کاتوزیان، باز هم تکرار ادعاهای کذب و تکراری!

اما در حالی که به علت نبود نقطه ضعف در میان عملکرد و مواضع اعضای جبهه پایداری، تخریب کنندگان به تکرار ادعاهاي كذب در این زمينه روي آورده اند، سایت مزبور گفت‌وگوی کاتوزیان با خبرآنلاین را نيز بازنشر داد. گفت‌وگویی که به لحاظ محتوا با گفت‌وگوی قبلی وي با سایت اعتدال تفاوتي نداشت و تکرار ادعاهای بي‌اساس بود "جبهه پایداری جریان مشایی است!"

انتشار موهومات عباسپور برای تخریب جبهه پایداری!

این سایت در همین روز (29 مرداد) با ادامه پاسكاري‌هاي تخريبي عليه جبهه پايداري، يك گفت‌وگوی ديگر از سایت خبرآنلاین با علي عباسپور از ساكتين فتنه 88 را منتشر كرد و به نقل از وي نوشت: «جبهه پایداری با این دید وارد میدان شده كه آنچه مامیگوییم درست است!» اما وي مشخص نكرد كه مستند ادعاي او چيست و دقیقا چه زمانی و کدام یک از اعضای جبهه پایداری این نکته را بیان کرده است؟

انتشار مطلب سایت توکلی علیه جبهه پایداری در سایت متمايل به فتنه

اين سایت همچنین در روز 30 مرداد به بازنشر یادداشت سایت الف متعلق به احمد توکلی پرداخت، یادداشتی که محتوای آن نكته جدیدی نداشت و تکرار اتهام‌هاي با عنوان " جبهه پایداری به حواشی مهم تر از متن می اندیشد؟" بود.

توسل به یک کامنت! برای تخریب جبهه پایداری

اما اوج استیصال اين سايت برای تخریب جبهه پایداری مربوط به خبری است که در همین روز (30 مرداد) با مستمسك قرار دادن يك كامنت رجانيوز منتشر کرد. در اين كامنت، يكي از كاربران رجانيوز به نقل از رهبر انقلاب، در فتنه‌ها به آیت الله خوشوقت ارجاع داده شده بود و كاربر در ادامه به خواص مردود و سهم‌خواه انتقاد كرده بود. با اين حال، سايت تخريب‌گر به اين نوشته منطقي تاخت تا نشان دهد وقتی هیچ نقطه ضعفی در مواضع و رفتار اعضای جبهه پایداری وجود ندارد، از كنار يك كامنت نيز نمي‌گذرد.

کشف بزرگ: مرزبندی با "فتنه"، شعار تبلیغاتی جبهه پایداری است!

این سایت در روز اول شهریور نیز گفت‌وگوی قطب‌آبادی با خبرآنلاین را منتشر كرد و نوشت: «مرزبندی با فتنه، شعارتبلیغاتی جبهه پایداری است" اين نماينده گمنام توضیح نداد چگونه در حالی که پیش از این فقط مرزبندی جبهه پایداری با جریان انحرافی از سوی تخریب کنندگان شعار نامیده می شد، از این روز، مرزبندی امثال الهام، لنکرانی و رسایی با جریان فتنه نیز شعار تبلیغاتی است؟

الف

در میان رسانه‌هاي تخريب‌كننده جبهه پایداری، سایت الف متعلق به احمد توکلی نیز برخي از شايعات و موارد نادرست و بي‌اساس را توليد كرده و بازنشر داد.

توسل به اظهارات کارشناسان ناشناس! و آغاز خط تخریب جبهه پایداری

این سایت در روز 2 مرداد (چهار روز قبل از همايش اعلام موجوديت جبهه پايداري) خط تخریبي علیه جبهه را آغاز کرد و در آخرین پاراگراف خبری با عنوان "دعوت آيت الله مهدوي از محصولي، حسينيان و آقاتهراني" نوشت: «برخي كارشناسان(؟!) معتقدند اعلام موجوديت جبهه هايي مانند جبهه پايداري... باعث به وجود آمدن موازي كاري و اخلال در وحدت اصولگرايان مي شود.»

بازنشر مواضع تخريبي علی مطهری عليه جبهه پایداری

این سایت در روز 3 مرداد نیز گفت‌وگوی علی مطهری با مهر را که مدعی شده‏ بود سران جبهه پایداری اصولگرا نیستند! بازنشر داد.

بازنشر اخبار رسانه‌های متمايل به فتنه و سکوت در برابر...

الف در روز 8 مرداد خبری با عنوان "‫استقبال معنادار رسانه های اصلاح طلب از تشکیل جبهه پایداری" منتشر كرد اما توضیح نداد که با اين معيار، تكليف استقبال گسترده رسانه‌هاي اين جريان از اظهارات و نامه‌های سرگشاده توکلی در طی سال‌های اخیر چيست؟

جبهه پایداری افراطی‌ترین‌ها و محافظه کاران هستند

اين سايت همچنین در روز 8 مرداد با انتشار یادداشتی که آن را متعلق به یکی از کاربران خود خواند و اعلام کرد لزوما این قبیل یادداشت ها مورد تایید نیست، بدترین اهانت ها را به اعضای جبهه پایداری با عناوینی چون "افراطی ترین ها" و "محافظه کاران"، مطرح كرد. این در حالی است که این جبهه با حمایت های معنوی بزرگانی چون آیت الله مصباح و آيت‌الله خوشوقت تاسیس شد و مشخص نشد همنوایی سایت الف با ادبیات رسانه های ضد انقلاب چه توجیهی دارد؟

بازنشر خبر كذب به نقل از سايت‌هاي قارچ‌گونه شب انتخاباتي

سایت متعلق به دكتر احمد توکلی همچنین در روز 9 مرداد با انتشار خبری تخریبی با عنوان "سهم خواهی گروه تازه تاسیس از کمیته اصولگرایان" به نقل از یکی از سایت های قارچي شب انتخاباتي، مدعی شد:

«گروه‌های اصولگرا که مدتی است تلاش می کنند در قالب کمیته 7+ 8 برای انتخابات مجلس نهم به همگرایی برسند و اسامی این کمیته نیز تقریبا قطعی شده گروه تازه تاسیس که نام جبهه پایداری بر خود نهاده چند درخواست را به یکی از بزرگان ارائه داده است. بر پایه این گزارش در دیدار سه نفر از اعضای این گروه با یکی از بزرگان نظام چهار درخواست عجیب مطرح شده که یکی از آنها قرارگرفتن روح الله حسینیان و مرتضی آقا تهرانی در جمع هفت نفره می باشد. اضافه شدن باقری لنکرانی به جمع هشت نفره و معرفی فرد دیگری به جز محمدرضا باهنر از طرف جبهه پیروان از دیگر درخواست های این گروه است. در این دیدار همچنین مطرح شده که محمدباقرقالیباف و علی لاریجانی نیز نباید نماینده ای در کمیته 7+8 داشته باشند.»

انتشار خبر دروغ و ادامه تخریب جبهه پایداری

سایت الف همچنین در روز 17 مرداد با انتشار خبر کذب با عنوان "دستور ویژه احمدی نژاد به وزرا پیرامون جبهه پایداری" خط تخریبي را ادامه داد. خبری که یکی از سایت های در جه دو منتشر كرده و بلافاصله نیز از سوی همان سایت مورد تکذیب قرار گرفت.

چرا محصولی را وارد جبهه پایداری کرده اید؟ چون پول‌دار است؟

الف در روز 22 مرداد نیز با بازنشر یادداشت یکی از سایت های درجه با عنوان "سوالاتی درباره محوریت یک سرمایه دار دریک گروه سیاسی" مدعی شد: یک سوال از برادران عزيز جبهه پایداری؛ نقش آقای محصولی در ساختار سیاسی جبهه شما چیست؟ ایشان را برای چه به مجموعه خود وارد کرده‌اید؟ چون "خیلی" پول دارد؟!

انتشار خبر دروغ برای اختلاف افکنی میان اعضای جبهه پایداری

این سایت همچنین در 24 مرداد نیز با انتشار خبر کذب به نقل از همان سایت "شب انتخاباتي"، مدعی شد كه کامران باقری لنکرانی با دیگر اعضای جبهه پایداری اختلاف دارد اما این خبر تنها 24 ساعت نیاز داشت تا تکذیب شود، هر چند سایت الف این تکذیبیه را با دو روز تأخیر و ذيل همان خبر منتشر كرد.

بازنشر گفت‌وگوی علی مطهری: جبهه پایداری مثل مسجد ضرار است!

الف همچنین در روز 27 مرداد با توسل دوباره به اظهارات علی مطهری که معمولا خوراک رسانه های ضد انقلاب را مهیا می کند، به بازنشر گفت‌وگوی وی با سایت فرارو (سایت نزدیک به فتنه گران) پرداخت و نوشت: «مطهری تأسيس جبهه پايداري را شبيه تاسيس مسجد ضرار در صدر اسلام می‌داند؛ وی می‌گوید در آن زمان عده اي به نام مسجد عليه اسلام فعاليت مي كردند و پيامبر دستور تخريب آن مسجد را دادند. امروز نيز عده اي با تاسيس جبهه پايداري، به نام وحدت، تفرقه ايجاد مي كنند.»

تکرار کلی گویی‌ها علیه جبهه پایداری

این سایت در روز 30 مرداد با انتشار یادداشتی تحت عنوان "جبهه پایداری به حواشی مهم تر از متن می اندیشد؟" به تکرار کلی گویی ها علیه جبهه پایداری پرداخت. یادداشتی که مورد استقبال بسیاری از سایت های متمایل به فتنه نيز قرار گرفت.

حمله به جبهه پایداری به بهانه سهم‌خواهی، سکوت دربرابر سهم لاریجانی و قالیباف

سایت تحت مديريت آقاي توکلی همچنین در روز 31 مرداد نیز گفت‌وگوی سخنگوی جامعه روحانیت با فارس را با تیتر مشابه خبرآنلاين "اقدام عملی جبهه پایداری در جهت سهم خواهی" منتشر كرد اما توضيح نداد كه اگر سهم‌خواهی بد است، چرا این سایت دربرابر سهم ويژه آقايان لاریجانی و قاليباف سکوت کرده است؟

بازنشر اظهارنظر باهنر عليه جبهه پايداري

اين سايت در روز 5 شهريور نيز اظهارات باهنر عليه جبهه پايداري را كه مدعي شده بود اين جبهه بايد تكليفش را با جريان انحرافي روشن كند، بازنشر داد.

فعاليت مستمر و پرحجم رسانه‌هاي نزديك به قالیباف عليه جبهه پايداري

علاوه بر فعاليت رسانه های متمايل به فتنه و خواص مردود، رسانه‌هاي نزديك به شهردارتهران نيز فعاليت پرحجم و مستمري در اين زمينه دارند و در حالي كه قاليباف به‌دليل داشتن سهم ويژه در كميته وحدت اصولگرايان و مهم‌تر از آن به‌خاطر مواضع نامناسب در دوره فتنه و همچنين نقض عهد در قبال جبهه متحد اصولگرايان در سال 86 مورد انتقاد است،‌ اين رسانه‌ها با ترتيب دادن سناريوي فرار به جلو و حمله به جبهه پايداري مي‌كوشند اجازه ندهند كه منطق مخالفان‌شان پرورش پيدا كند.

فردا

سایت فردا از رسانه‌هاي منسوب به قاليباف در روز 4 مرداد گفت‌وگو با چند تن از چهره های سیاسی را با عنوان "موازی کاری و جبهه سازی پایان یابد؛ تعامل به جای فشار و سهم خواهی" منتشر کرد كه در اين گفت‌وگوها، تشکیل جبهه پایداری انتخاباتی و صرفا برای سهم‌خواهی معرفی شده بود. اين سايت البته از مصاحبه‌شوندگان خود نپرسيد كه‌ منطق حضور نماینده شهردار تهران در 7+8 چيست و چرا سهم ويژه دادن فقط براي قاليباف بد نیست؟

پروپاگاندای ناموفق برای تلقین اختلاف میان اعضای جبهه پایداری

این سایت در روز 26 مرداد با انتشار خبري تحت عنوان "اختلاف شدید بین اعضای معتدل جبهه پایداری و جبهه رسانه‌ای‌ صادق محصولی" سعی کرد تا خبر دروغ اختلاف میان باقري لنکرانی و دیگر اعضای جبهه پایداری را پر رنگ جلوه دهد اما عمر این خبر دروغ نیز بسیار کم بود چرا که خیلی زود با تکذیب لنکرانی مواجه شد.

علاوه بر موارد فوق، این سایت نیز مانند دیگر رسانه های متمايل به فتنه و خواص مردود، در طی يك ماه گذشته، بسیاری از اخبار كذب، تخريبي و شایعات را علیه جبهه پایداری بازنشر داده که عمدتاً در بخش‌هاي مربوط به رسانه‌هاي فوق به آن‌ها پرداخته شد.

از جمله اين موارد:

5 مرداد: غرویان: جبهه پایداری حرکتی افراطی است (به نقل از ایلنا)

8 مرداد: استقبال اصلاح طلبان از تشکیل جبهه پایداری (به نقل از الف)

17 مرداد: هشدار باهنر به پایداری‌ها

17 مرداد: دستور ویژه احمدی نژاد به وزرا پیرامون جبهه پایداری (خبری که توسط سایت منتشر کننده این خبر دروغ تکذیب شد)

30 مرداد: سهم خواهی شگفت‌انگیز "جبهه پایداری"

در عين حال، علاوه بر سايت فردا، برخي ديگر از سايت‌هاي زنجيره‌اي همسو با آن و نيز روزنامه‌ي تهران امروز نيز به‌طور روزانه اين اخبار بي‌اساس و گزارش‌هاي تخريبي را بازنشر مي‌دهند.

ایلنا

تيم تخريب‌گر رسانه‌اي جبهه پايداري محدود به رسانه‌هاي متمايل به فتنه، نزديك به لاريجاني و قاليباف و حامي آقاي هاشمي رفسنجاني نيست، به‌طوري كه حتي ايلنا نيز كه به‌عنوان تريبون جريان موسوم به اصلاح‌طلب شناخته مي‌شود، در اين زمينه كاملاً‌ فعال عمل مي‌كند و با انتشار گفت‌وگوهایي خوراك اين رسانه‌ها را نيز مي‌سازد.

تشكيل جبهه پايداري مقدمه شكاف در اصولگرايان است

ایلنا در 31 تیر و در گفتگو با حجت الاسلام سالک نوشت:‏ تشكيل جبهه پايداري و جبهه ايستادگي، مقدمه شكاف در اصولگرايان است.

تشکیل جهه پایداری حرکتی افراطی است

این سایت در روز 5 مرداد (يك روز قبل از همایش اعلام موجودیت جبهه پایداری) با انتشار گفت‌وگويي از محسن غرويان از چهره‌هاي جنجالي حوزه مدعی شد كه "تشكيل جبهه پايداري حركتي افراطي است!"

انشقاق در اصولگرایان با تشكیل جبهه پایداری مطرح شد؛ ای کاش ریش سفیدان مانع می شدند

ایلنا هم چنین در روز 11 مرداد، در گفت‌وگو با فرد گمنامي به نام مجتبی بیگدلی که خود را سخنگوی سابق حزب‌الله ايران(؟!) خواند، مدعی شد: بحث انشقاق در اصولگرايان با تشكيل جبهه پايداري مطرح شده است كه به اعتقاد من نبايد ريش سفيدان اصولگرايي اجازه اين اتفاق را مي دادند و قبل از اينها بايد براي اين گونه مسايل چاره انديشي مي كردند.

سکوت در برابر سهم‌خواهی های خواص مردود و حمله به جبهه پایداری

این سایت همچنین از دهه دوم مرداد ماه رويه تخريبي خود را شدت بخشيد و به‌طور محسوس حجم گفت‌وگوها عليه جبهه پايداري را افزايش داد. ايلنا در روز 21 مرداد با مریم بهروزی از چهره‌هاي به حاشيه رفته منتسب به اصولگرايان گفت‌وگو كرد و به نقل از وي نوشت: «جبهه پايداري وحدت اصولگرايان را خدشه دار نكند.» اما توضیح نداد که آیا سهم ويژه قالیباف و لاریجانی وحدت اصولگرایان را خدشه دار می‌كند یا خیر؟

بر خلاف جبهه پایداری، بسیاری لاریجانی را اصولگرای تمام عیار می دانند!

ایلنا در روز 24 مرداد نیز در گفت‌وگو با دبیرکل حزب موتلفه، به دفاع تمام قد از علی لاریجانی پرداخت و نوشت: «در مقابل اعضاي جبهه پايداري،‌ چه بسيار اصولگراياني هم هستند كه آقاي لاريجاني را يك اصولگراي تمام عيار مي‌دانند.»

جبهه پایداری چون مخالف لایجانی و قالیباف است، انحرافی است!

ایلنا در ادامه مطرح كردن چهره‌هاي حاشيه‌اي برای تخریب جبهه پایداری در روز 26 مرداد به سراغ بوربور رفت و مدعی شد: «جریانی مانند جبهه پایداری كه به دنبال حذف چهره شناخته شده اصولگرایان مانند آقای لاریجانی از كمیته وحدت اصولگرایان است، از یك جریان انحرافی تغذیه می شود!»

وی در ادامه نظریه جدید خود مبنی بر اصالت افراد و جریان های اصولگرا بر مبنای قبول كردن يا نكردن رییس مجلس گفت: «جریان‌ها و افرادی كه در صدد حذف افراد معتبری نظیر آقای علی لاریجانی و همچنین آقای قالیباف از كمیته 7+8 و جبهه متحد اصولگرایی هستند احتمالا به یك جریان مشكوك در كشور مرتبط هستند.»

جبهه پایداری ریشه وحدت اصولگرایان را نخشکاند

این خبرگزاری متمایل به فتنه در روز 28 مرداد نیز به نقل از زهره الهیان نوشت: «جبهه پایداری ریشه وحدت اصولگرایان را نخشکاند.»

جبهه پايداري با رهبري مشايي حركت مي‌كند

ایلنا در 29 مرداد نیز گفت‌وگو با حميد رضا کاتوزیان را منتشر كرد تا وي به سياق ساير مصاحبه‌هاي خود عليه جبهه پايداري مدعي شود كه "جبهه پايداري با رهبري مشايي حركت مي‌كند."

قالیباف و لاریجانی؛ هم اصولگرا هستند، هم عاقلانه عمل کردند

ايلنا در روز 31 مرداد در گفت‌وگو با غروی به تمجید تمام عیار عملکرد قالیباف و لاریجانی در طول فتنه 88 پرداخت و تخریب‌ها علیه جبهه پایداری را ادامه داد. غروی گفت: در زمينه ارزيابي خود از فعاليت‌هاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي و اصرار آن‌ها مبني بر حذف لاريجاني و قاليباف از دايره اصولگرايي و تلاش براي اينكه نماينده‌اي در جبهه متحد اصولگرايي يا همان كميته7+8 نداشته باشد، اظهار داشت: «حقيقت اين است كه هم آقاي لاريجاني و هم آقاي قاليباف دو شخصيت تأثير گذار در جريان اصولگرايي و چه بسا در كل جامعه هستند؛ ضمن اين كه سوابق درخشاني در كارنامه هر دوي اين افراد وجود دارد كه اين مدعا را ثابت مي كند.»

وي در مورد اين سخن برخي از اعضاي جبهه پايداري كه معتقدند آقايان لاريجاني و قاليباف اصولگرا نيستند، چرا كه در جريان انتخابات 88 اصولگرايانه عمل نكردند، گفت:‌ «اين دو چهره افرادي هستند كه سخت به اصول انقلاب پايبند بوده و در رابطه با مسائل و مشكلات قبل و بعد از انتخابات دهم رياست جمهوري در سال88، بسيار حساب شده و عاقلانه برخورد كردند كه همين برخوردهاي عاقلانه نقش بسيار مهمي در ايجاد تعادل در جامعه داشت تا مردم به دور از افراط و تفريط، امكان تصميم گيري داشته باشند.»

وي با انتقاد از برخي از موضع گيري‌هاي جبهه پايداري در مورد حذف لاريجاني از كميته وحدت اصولگرايان گفت:‌ «اصولگرايان نبايد پايگاه‌هاي اجتماعي موجود خود را ناديده گرفته و افراد تأثيرگذاري چون آقايان قاليباف و لاريجاني را از حضور در جبهه متحد اصولگرايي منع كنند.»

غروي با اشاره به انتقادات جبهه پايداري به عملكرد علي لاريجاني گفت: «اصولا برخورد آقاي لاريجاني با مسائل انتخابات دهم رياست جمهوري در سال88 بسيار حساب شده و به دور از افراط و تفريط بود و اين رفتار عاقلانه هم چيزي است كه عده اي آن را نمي پسندند، چرا كه مي خواهند همه مانند خودشان رفتار افراطي داشته باشند. از طرفي ايشان با همان حركات عاقلانه و به دور از افراط و تفريط خود رفته رفته به آلترناتيوي براي جريان‌هايي تبديل مي شد كه عقبه سالمي نداشتند و از همين رو بود كه از همان دو سال پيش موضع‌گيري‌هاي تندي عليه او اتخاذ شد.»

رسانه های جریان انحرافی علیه جبهه پایداری

در تخريب و فضاسازي عليه جبهه پايداري، رسانه‌هاي جریان انحرافی نیز نقش فعالی داشتند تا جایی که علاوه بر تعدادی از گزارش‌های صفحه سیاسی روزنامه هفت صبح علیه جبهه پایداری که محتوای آن ترکیبی از گفت‌وگوهای تخریبی سایت های مختلف با خواص مردود علیه این جبهه بود، یکی از سایت های غیر حرفه ای این جریان نیز در مطالبی جداگانه این روند را ادامه داده است.

در این سایت علاوه بر لینک دادن به مطلب تخریبی علیه جبهه پایداری، به انتشار یک مطلب دیگر علیه جبهه پایداری خطاب به رجانیوز! با عنوان "با این رفتارها قطعا جبهه شما پایدار نخواهد ماند!" پرداخت و در مطلب دیگری نیز که با عنوان "وحدت به شرط چاقو!" منتشر ساخت، ضمن حمله جبهه پایداری بیش از پیش مرزبندی جریان نفوذی در دولت با جبهه پایداری را در عمل نشان داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها